آماراستنباطی

1214-10 مقدمه

1254-11 آزمون نرمال بودن توزیع داده ها

1284-12 آزمون  فرضیه اول

1344-13آزمون فرضیه دوم

136 4-14 آزمون فرضیه سوم

138 4-15 ازمون فرضیه چهارم

1404-16  آزمون فرضیه پنجم

143 4-17 آزمون فرضیه اصلی تحقیق

1454-18 آزمون رگرسیون چند متغیره

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

1475-1- مقدمه

5-2 نتایج آمار توصیفی147

1525-2 نتیجه گیری ازآزمون فرضیه اول

1545-3 نتیجه گیری ازآزمون فرضیه دوم

1555-4 نتیجه گیری ازآزمون فرضیه سوم

1565-5 نتیجه گیری از آزمون فرضیه چهارم

1575-6 نتیجه گیری از آزمون فرضیه پنجم

1585-7 نتیجه گیری ازآزمون  فرضیه ی اصلی

1615-8 پیشنهادات کاربردی به سازمان مورد مطالعه

1665-9 پیشنهادات پژوهشی به پژوهشگران آینده

 

168 فهرست منابع

171 چکیده انگلیسی

 

جداول و نمودارها و اشکال

 

104 جدول و نمودار توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت

105 جدول و نمودار توزیع فراوانی  پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی

106 جدول و نمودار توزیع  فراوانی پاسخگویان برحسب سن

122 جدول و نمودار هیستوگرام نرمال بودن توزیع داده ها

 

ضمائم  :    سه برگ پرسش نامه

 

                                 
   
 
   
 
   
 

چکیده

 

این پژوهش تلاشی است برای تبیین رابطه  بین عوامل سازمانی ( اهداف ، ساختار، فرهنگ ، سبک مدیریت و منابع سازمانی ) وهوش بازاریابی در بانک ملی ایران  و هدف آن تبیین مفهوم هوش بازاریابی و عوامل سازمانی موثر بر آن است. این پژوهش به روش پیمایشی  انجام گرفته وداده ها با استفاده از پرسش نامه گردآوری شده است ، جامعه آماری این تحقیق را مدیران ستادی و روسای شعب و معاونان آنها در بانک ملی استان زنجان  تشکیل می دهند . برای سنجش پایایی پرسش نامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است . اعتبار یا روایی هم ازروش تجزیه و تحلیل همبستگی و روش صوری تایید گردید. برای تحلیل داده های توصیفی از میانگین و جداول فراوانی و نمودارها وبرای آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان دهنده این واقعیت می باشد که بین عوامل سازمانی و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران رابطه معناداری وجود دارد.

واژگان کلیدی: هوش بازاریابی ، عوامل سازمانی ، بانک ملی ایران

 

چکیده

 

این مطلب را هم بخوانید :

 

 

این پژوهش تلاشی است برای تبیین رابطه ی بین عوامل سازمانی ( اهداف ، ساختار، فرهنگ ، سبک مدیریت و منابع سازمانی ) وهوش بازاریابی در بانک ملی ایران  و هدف آن تبیین مفهوم هوش بازاریابی و عوامل سازمانی موثر بر آن است. این پژوهش به روش پیمایشی  انجام گرفته وداده ها با استفاده از پرسش نامه گردآوری شده است ، جامعه آماری این تحقیق را مدیران ستادی و روسای شعب و معاونان آنها در بانک ملی استان زنجان  تشکیل می دهند . برای سنجش پایایی پرسش نامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است . اعتبار یا روایی هم ازروش تجزیه و تحلیل همبستگی و روش صوری تایید گردید. برای تحلیل داده های توصیفی از میانگین و جداول فراوانی و نمودارها وبرای آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان دهنده این واقعیت می باشد که بین عوامل سازمانی و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران رابطه معناداری وجود دارد.

 

واژگان کلیدی: هوش بازاریابی ، عوامل سازمانی ، بانک ملی ایران

فصل اول

کلیات پژوهش

1-1  مقدمه

 

امروزه سازمانها برای اینکه در محیط  به شدت رقابتی به حیات اقتصادی خود ادامه دهند به ابزارهای جدیدی جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری نیاز دارند، ازجمله این ابزارها هوش یا هوشمندی بازاریابی [1] است که در سطح جهان و در بین شرکتها به سرعت رو به رشد و گسترش بوده و در حال تبدیل شدن به معیاری است که بتواند مدیران شرکتها و سازمانها را در اخذ تصمیمات هوشمندانه یاری دهد. بازاریابی هوشمندانه یک فرآیند است که محصول آن اطلاعات ارزیابی شده است ، مهمترین وظیفه آن پشتیبانی از فرآیندهای تصمیم گیری است که معمولا توسط مدیران اجرایی انجام می شود. ضرورت وجود هوشمندی در کاهش عدم اطمینان و خطر پذیری در تصمیم گیری امری بدیهی است، هدف اصلی از انجام تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی شناخت بهتر بازار و رقبا  و در نتیجه دستیابی به نتایج بهتر در کسب و کار است . (درگی ، 1389 : 149)

عواملی که در این تحقیق به آن پرداخته شده است عوامل سازمانی می باشد . نقش و تاثیرعواملی از قبیل اهداف ، ساختار و فرهنگ سازمانی و همچنین سبک مدیریت و منابع سازمان بر هوش بازاریابی در بانک ملی ایران مورد مطالعه قرار گرفته است.

بانک ها به عنوان یکی از ارکان اقتصادی کشور در طول سالهای اخیر با توجه به رقابتی شدن بازار خدمات بانکی و پیدایش بانکهای خصوصی یکی پس از دیگری و حضور بانکهای خارجی در آینده نزدیک و ضرورت ادامه بقا در آن زمان در صدد اثربخش نمودن فعالیتهای بازاریابی خود برآمده اند. اثربخش تر نمودن فعالیتهای بازاریابی میتواند بیشترین تاثیررا برموفقیت بانک ها داشته باشد. وبرای تحقق چنین هدفی توجه بیش از پیش به مقوله بازاریابی و هوشمندی بازاریابی ضرورتی دو چندان پیدا می کند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...