دانلود پایان نامه ارشد : تحلیل ساختاری و زیباییشناسی زیورآلات آبگینه معاصر ایران |
1-1 بیان مسئله، ضرورت و اهمیت انتخاب موضوع……………………………………………………………………………. 5
1-2 سئوالات پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. 5
1-3 فرضیههای پژوهش……………………………………………………………………………………………………. 6
1-4 اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………. 7
1-5 پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… 7
1-6 روش و فنون اجرایی پژوهش…………………………………………………………………………………….. 12
1-7 معرفی جامعه آماری و نمونهها………………………………………………………………………………. 13
1-8 محدودیتهای پژوهش…………………………………………………………………………………………. 14
فصل دوم: تاریخچه شیشهگری و بررسی ساز و کار معاصر اقتصاد جهانی هنر… 15
2-1 شناخت شیشه………………………………………………………………………………………… 17
2-2 تاریخچه ی مختصری پیرامون کشف شیشه های رنگی…………………………………………………………….. 17
2-3 تاریخچه شیشهگری ایران……………………………………………………………………………………. 19
2-3-1 شیشه گری در دنیای باستان ………………………………………………………………………. 19
2-3-2 شیشهگری پیش از تاریخ تا دوران هخامنشی……………………………………………………………………….. 21
2-3-3 شیشهگری در دوران هخامنشی ……………………………………………………………………….. 22
2-3-4 شیشهگری در دوران پارت و ساسانی …………………………………………………………………… 23
2-3-5 شیشه گری در دوران اسلامی……………………………………………………………………. 24
2-4 زیورها و سایر اشیاء …………………………………………………………………………………… 26
2-4-1 مهره های شیشه ای قرن اول تا چهارم ق.م…………………………………………………… 26
2-4-2 مهره های شیشه ای قرن اول تا سوم میلادی…………………………………………………….. 28
2-5 سازوکار معاصر اقتصاد جهانی هنر………………………………………………………………. 35
2-5-1 هنر و اقتصاد……………………………………………………………………………… 35
2-5-2 اقتصاد جهانی هنر………………………………………………………………………………… 37
2-5-3 هنر و جهانی شدن………………………………………………………………………….. 39
2-6 تحلیل بنمایههای جذاب هنر معاصر ایران…………………………………………………….. 44
2-6-1 خاص گرایی…………………………………………………………………………………………….. 44
2-6-2 نیوارنیتالیسم در پاسخ به توقع مخاطب غربی………………………………………………….. 46
2-6-3 خودنمود در نمایش زندگی زیسته………………………………………………………………. 48
2-7 رابطه بازار هنری و اقتصاد بازار…………………………………………………………………. 50
2-7-1 ویژگیهای بازار هنری…………………………………………………………………………… 50
2-7-2 نظام تجارت مستقل………………………………………………………………………. 51
2-7-3 وظایف بازار…………………………………………………………………………………………….. 51
2-7-4 ضرورت سامان بخشیدن به مدیریت بازار هنری…………………………………………………….. 51
2-7-5 ساختار نظام حقوقی و مدیریت بازار هنری………………………………………………………………. 52
2-8 بستهبندی عامل مهم فروش…………………………………………………………………….. 52
2-8-1 اهمیت بستهبندی………………………………………………………………………………… 55
2-8-2 فواید بستهبندی……………………………………………………………………………………. 56
2-8-3 طراحی بستهبندی………………………………………………………………………….. 56
فصل سوم: تحلیل ساختاری و زیباییشناسی و تجزیه و تحلیل یافتهها…………. 58
3-1 ساختار اثر هنری………………………………………………………………………………………….. 59
3-1-1 درک اهمیت شکل اثر هنری……………………………………………………………………… 59
3-1-2 نسبت شکل و معنا…………………………………………………………………………….. 59
3-1-3 ساختارگرایی…………………………………………………………………………………. 60
3-2 معنای زیبایی شناسی…………………………………………………………………………….. 60
3-2-1 سه کانون تمرکز زیبایی شناسی………………………………………………………………….. 65
3-2-2 پنج مسئله در زیبایی شناسی تحلیلی………………………………………………………. 68
3-3دستهبندی آثار ازنظر تکنیک و تزئینات، تنوع فرم وشکل و طرح وتحلیل زیبایی شناسانه آنها 71
3-3-1 تکنیک و تزئینات………………………………………………………………………………….. 71
3-3-2 تنوع فرم و شکل………………………………………………………………………………………. 83
3-3-3 تنوع طرح و نقش…………………………………………………………………………………….. 86
3-3-4 موارد مورد استفاده در آثار زیورهای آبگینه معاصر……………………………………………………………. 91
3-3-5 کاربرد زیورها……………………………………………………………………………………………. 93
3-4 آمارگیری و تجزیه و تحلیل یافتهها……………………………………………………………………… 94
3-4-1 روش نمونه گیری……………………………………………………………………………….. 102
3-4-2 بررسی روایی پرسشنامه……………………………………………………………………. 103
3-4-3 بررسی پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………….. 103
این مطلب را هم بخوانید :
3-4-4 روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات………………………………………. 104
3-4-5 تجزیه و تحلیل توصیفی دادههای نمونه………………………………………………. 107
3-4-6 آمار توصیفی متغیرهای تحقیق……………………………………………………………….. 113
3-4-7 نتایج استنباطی داده ها……………………………………………………………………………. 118
3-4-8 نتیجه گیری آمارها………………………………………………………………………………. 137
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 08:53:00 ق.ظ ]
|