| فهرست مطالب |
| عنوان شماره صفحه |
| چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
1 |
| فصل یکم: کلیات پژوهش |
| مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
3 |
| بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
5 |
| اهمیت و ضرورت……………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
9 |
| اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
11 |
| فرضیههای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
12 |
| تعریف متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
12 |
| فصل دوم: پیشینه پژوهش |
|
| 1) پیشینه نظری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
14 |
| بخش اول: گستره نظری مربوط به کمالگرایی ……………………………………………………………………………………………………… |
14 |
| کمالگرایی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
14 |
| دیدگاه های مختلف در زمینه کمالگرایی …………………………………………………………………………………………………………….. |
16 |
دیدگاه آدلر………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
|
16 |
دیدگاه الیس……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
|
16 |
دیدگاه هورنای……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
|
17 |
دیدگاه هاماچک ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
|
17 |
دیدگاه بورنز ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………
|
19 |
دیدگاه پاچت …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
|
20 |
دیدگاه هالگین و لیهی …………………………………………………………………………………………………………………………………………
|
20 |
سبب شناسی کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………………………
|
21 |
ویژگیهای افراد کمالگرا ……………………………………………………………………………………………………………………………………
|
22 |
ابعاد کمالگرایی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
|
24 |
انواع کمال ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
|
25 |
تلاش سالم یا کمالگرایی بهنجار…………………………………………………………………………………………………………………………..
|
28 |
ویژگیهای دانشآموزان کمالگرا…………………………………………………………………………………………………………………………..
|
29 |
نحوه غلبه بر تفکر
این مطلب را هم بخوانید :
کمالگرا………………………………………………………………………………………………………………………………….
|
29 |
سیکل معیوب در روند کمالگرایی…………………………………………………………………………………………………………………………
|
31 |
تلاش سالم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
|
32 |
گامهای تغییر نگرشهای کمالگرایانه …………………………………………………………………………………………………………………..
|
33 |
شرایط رشد کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………………………
|
34 |
| بخش دوم: گستره نظری مربوط به حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………… |
36 |
| تعاریف……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………... |
36 |
| تاریخچه بررسی در زمینه حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………….. |
37 |
| نظریه های مرتبط با حرمت به خود………………………………………………………………………………………………………………………. |
39 |
| نظر آلبرت الیس…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
39 |
| نظر ویلیام جیمز………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
40 |
| نظر جرج مید……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
41 |
| اجزاء حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
41 |
| اهمیت حرمت به خود…………………………………………………………………………………………………………………………………..……. |
41 |
| شکلگیری حرمت به خود …………………………………………………………………………………………………………………………………. |
44 |
| حرمت به خود – خودپنداره – اعتماد به نفس ………………………………………………………………………………………………………. |
45 |
| حیطههای پنجگانه حرمت به خود ………………………………………………………………………………………………………………………… |
46 |
| تاثیر حرمت به خود بر زندگی……………………………………………………………………………………………………………………………… |
48 |
| رشد حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
48 |
| راههای افزایش حرمت به خود……………………………………………………………………………………………………………………………… |
52 |
| بخش سوم: گستره نظری مربوط به پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………..…. |
56 |
| تعریف پیشرفت تحصیلی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
57 |
| عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………………… |
59 |
| 1) مدرسه و نظام آموزش و پرورش……………………………………………………………………………………………………………………… |
60 |
| 2) عوامل مربوط به خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
64 |
| 3) وضعیت اجتماعی- اقتصادی ………………………………………………………………………………………………………………………….. |
64 |
| ارتباط متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
66 |
| 2) پیشینه مطالعاتی……………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
67 |
| الف) تحقیقات انجام شده داخل کشور………………………………………………………………………………………………………………….. |
67 |
| ب) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور……………………………………………………………………………………………………………. |
71 |
| جمع بندی و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
74 |
| فصل سوم: روش پژوهش |
| روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
77 |
| جامعه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
77 |
| نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………… |
77 |
| متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
78 |
| روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………………………. |
78 |
| الف) مقیاس کمالگرایی………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
78 |
| ب) پرسشنامه حرمت خود کوپر اسمیت ……………………………………………………………………………………………………………… |
81 |
| ج)مقیاس سنجش پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………………………………………. |
82 |
| روش گرد آوری داده ها……………………………………………………………………………………………………………………………………… |
82 |
| روش تجزیه و تحلیل دادهها ……………………………………………………………………………………………………………………………….. |
82 |
| فصل چهارم: یافته های پژوهش |
| مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
85 |
| الف) بخش اول: اطلاعات توصیفی نمونه پژوهش………………………………………………………………………………………………….. |
85 |
| ب) بخش دوم: یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………… |
86 |
| الف. فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
87 |
| ب. فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
89 |
| فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری |
| بحث ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
101 |
| نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
107 |
| محدودیتها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
109 |
| پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
109 |
| الف. پیشنهادات پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
109 |
| ب. پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………………………. |
110 |
| فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
111 |
| الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
111 |
| ب) منابع لاتین………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
116 |
| پیوستها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… |
120 |
| چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. |
125 |