فصل اول: کلیات      ………………………………………………………………………………………………….1

مقدمه  …………………………………………………………………………………………………………………2

1-1- بیان مساله   ………………………………………………………………………….4

1-2- اهداف   ………………………………………………………………………………….4

1-3- ضرورت انجام تحقیق  …………………………………………………………………………………..4

1-4- سوالات پژوهشی  ………………………………………………………………………………..4

1-5- فرضیات  …………………………………………………………………………………………………5

1-6- روش تحقیق و گردآوری اطلاعات  ………………………………………………………..5

1-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها  ……………………………………………………………………………5

1-8- محدودیت های تحقیق  …………………………………………………………………………..5

فصل دوم:ادبیات موضوعی پژوهش  ……………………………………………………………………………….6

 1 – چارچوب نظری  ………………………………………………………………………….7

 2  تعریف مفاهیم ……………………………………………………………………….7

2- 2- 1- نگارگری ………………………………………………………………………………..7

2- 2- 2-  شاهنامه‌های مصور………………………………………………………………………7

2- 2- 3 – ساختار ……………………………………………………………………………………..8

2-  2- 4- نقش و رنگ ……………………………………………………………………………………….8

2- 2 –  5- گذر سیاوش از آتش ………………………………………………………………….8

2- 2- 6- حکومت آل اینجو ………………………………………………………………………….8

2- 2-  7 –  حکومت تیموری …………………………………………………………………………9

2- 2- 8-  حکومت صفویه …………………………………………………………………………….9

2-  2- 9-  حکومت قاجاریه …………………………………………………………………….9

2- 3 – پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………..9

 

2- 3- معرفی شاهنامه های مصور ………………………………………………………………….10

2- 3 – 1 – شاهنامه فردوسی …………………………………………………………………………10

2 – 3 – 2 – معرفی شاهنامه 733، دوره آل اینجو ………………………………………….. 11

2 – 3 – 3 – شاهنامه قوام، دوره صفویه ………………………………………………………………11

2- 4 –  داستان گذر سیاوش از آتش …………………………………………………………………………11

فصل سوم: معرفی نگاره «گذرسیاوش از آتش » از دوره آل اینجو تا قاجار …………………………………16

3 – 1- ویژگیهای زیبایی شناختی نگارگری دوره آل اینجو ، مکتب شیراز  ………………………………………..21

3 – 2 –  ویژگیهای  زیبایی شناختی نگارگری دوره تیموری ، مکتب هرات ……………………………………………………………….22

3 – 3 – ویژگیهای زیبایی شناختی نگارگری دوره صفویه ، مکتب قزوین …………………………………………………………………..22

این مطلب را هم بخوانید :

3 – 4 – ویژگیهای زیبایی شناختی نگارگری دوره  قاجاریه ………………………………………………………………………………………..23

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل نگاره ها از لحاظ (اسطوره‌ای، فرمی و رنگ)…………………………………………………………29

 1  بررسی اسطوره و نماد در نگاره‌ها ………………………………………………..30

4 – 1 – 1 – سیاوش ……………………………………………………………………30

4 – 1 – 2 – آتش ……………………………………………………………………………….31

4 – 1 – 3 – سرو …………………………………………………………………………………………31

4 – 1 – 4 –  حرکت مارپیچ ……………………………………………………………………..32

 2 بررسی نمادین رنگ در نگاره ها ………………………………………………33

4 – 2 – 1 – تبیین رنگ لباس سیاوش ………………………………………………………33

4 – 2 – 2 – تبیین رنگ شبرنگ (سیاه) ……………………………………………………….33

4 – 2 – 3 – تبیین رنگ آتش ………………………………………………………………………35

4 – 2 – 4 – رنگ قرمز …………………………………………………………………………………….36

4 – 2- 5 – رنگ آبی …………………………………………………………………………………37

4 – 2 – 6 – رنگ سبز …………………………………………………………………………………………………..37

4 – 3 – 1 – نگاره اول: دوره آل اینجو، مکتب شیراز…………………………………………………….37

4 – 3 – 2 – نگاره دوم: دوره تیموری،مکتب هرات………………………………………………….39

4 – 3 – 3 – نگاره سوم: دوره صفویه………………………………………………………………………39

4 – 3 – 4 – نگاره چهارم: دوره صفوی، مکتب قزوین……………………………………………..39

4 – 3 – 5 – نگاره پنجم: دوره قاجاریه …………………………………………………………………..40

4 – 4 -1 –  تحلیل ساختار فرمی نگاره ها ……………………………………………………..41

4 – 4 –2-  تناسب طلایی و خطوط  راهنما   ……..46

4 – 4 – 3 – تحلیل ساختار رنگ در نگاره …………………………………………………………..59

 5  اهمیت تضاد در هنرهای بصری ………………………………………………60

 6 – تضاد در رنگ ………………………………………………………………………….60

4 – 6 – 1 – فام ……………………………………………………………………….60

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...