دانلود پایان نامه ارشد: مطالعهی ساختاری و مضمونی نقش و رنگ در نگاره گذر سیاوش از آتش |
فصل اول: کلیات ………………………………………………………………………………………………….1
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………2
1-1- بیان مساله ………………………………………………………………………….4
1-2- اهداف ………………………………………………………………………………….4
1-3- ضرورت انجام تحقیق …………………………………………………………………………………..4
1-4- سوالات پژوهشی ………………………………………………………………………………..4
1-5- فرضیات …………………………………………………………………………………………………5
1-6- روش تحقیق و گردآوری اطلاعات ………………………………………………………..5
1-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………5
1-8- محدودیت های تحقیق …………………………………………………………………………..5
فصل دوم:ادبیات موضوعی پژوهش ……………………………………………………………………………….6
2 – 1 – چارچوب نظری ………………………………………………………………………….7
2 – 2 – تعریف مفاهیم ……………………………………………………………………….7
2- 2- 1- نگارگری ………………………………………………………………………………..7
2- 2- 2- شاهنامههای مصور………………………………………………………………………7
2- 2- 3 – ساختار ……………………………………………………………………………………..8
2- 2- 4- نقش و رنگ ……………………………………………………………………………………….8
2- 2 – 5- گذر سیاوش از آتش ………………………………………………………………….8
2- 2- 6- حکومت آل اینجو ………………………………………………………………………….8
2- 2- 7 – حکومت تیموری …………………………………………………………………………9
2- 2- 8- حکومت صفویه …………………………………………………………………………….9
2- 2- 9- حکومت قاجاریه …………………………………………………………………….9
2- 3 – پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………..9
2- 3- معرفی شاهنامه های مصور ………………………………………………………………….10
2- 3 – 1 – شاهنامه فردوسی …………………………………………………………………………10
2 – 3 – 2 – معرفی شاهنامه 733، دوره آل اینجو ………………………………………….. 11
2 – 3 – 3 – شاهنامه قوام، دوره صفویه ………………………………………………………………11
2- 4 – داستان گذر سیاوش از آتش …………………………………………………………………………11
فصل سوم: معرفی نگاره «گذرسیاوش از آتش » از دوره آل اینجو تا قاجار …………………………………16
3 – 1- ویژگیهای زیبایی شناختی نگارگری دوره آل اینجو ، مکتب شیراز ………………………………………..21
3 – 2 – ویژگیهای زیبایی شناختی نگارگری دوره تیموری ، مکتب هرات ……………………………………………………………….22
3 – 3 – ویژگیهای زیبایی شناختی نگارگری دوره صفویه ، مکتب قزوین …………………………………………………………………..22
این مطلب را هم بخوانید :
3 – 4 – ویژگیهای زیبایی شناختی نگارگری دوره قاجاریه ………………………………………………………………………………………..23
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل نگاره ها از لحاظ (اسطورهای، فرمی و رنگ)…………………………………………………………29
4 – 1 – بررسی اسطوره و نماد در نگارهها ………………………………………………..30
4 – 1 – 1 – سیاوش ……………………………………………………………………30
4 – 1 – 2 – آتش ……………………………………………………………………………….31
4 – 1 – 3 – سرو …………………………………………………………………………………………31
4 – 1 – 4 – حرکت مارپیچ ……………………………………………………………………..32
4 – 2 –بررسی نمادین رنگ در نگاره ها ………………………………………………33
4 – 2 – 1 – تبیین رنگ لباس سیاوش ………………………………………………………33
4 – 2 – 2 – تبیین رنگ شبرنگ (سیاه) ……………………………………………………….33
4 – 2 – 3 – تبیین رنگ آتش ………………………………………………………………………35
4 – 2 – 4 – رنگ قرمز …………………………………………………………………………………….36
4 – 2- 5 – رنگ آبی …………………………………………………………………………………37
4 – 2 – 6 – رنگ سبز …………………………………………………………………………………………………..37
4 – 3 – 1 – نگاره اول: دوره آل اینجو، مکتب شیراز…………………………………………………….37
4 – 3 – 2 – نگاره دوم: دوره تیموری،مکتب هرات………………………………………………….39
4 – 3 – 3 – نگاره سوم: دوره صفویه………………………………………………………………………39
4 – 3 – 4 – نگاره چهارم: دوره صفوی، مکتب قزوین……………………………………………..39
4 – 3 – 5 – نگاره پنجم: دوره قاجاریه …………………………………………………………………..40
4 – 4 -1 – تحلیل ساختار فرمی نگاره ها ……………………………………………………..41
4 – 4 –2- تناسب طلایی و خطوط راهنما ……..46
4 – 4 – 3 – تحلیل ساختار رنگ در نگاره …………………………………………………………..59
4 – 5 – اهمیت تضاد در هنرهای بصری ………………………………………………60
4 – 6 – تضاد در رنگ ………………………………………………………………………….60
4 – 6 – 1 – فام ……………………………………………………………………….60
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 07:52:00 ب.ظ ]
|