دانلود پایان نامه:بررسی عوامل تاثیر گذار بر یادگیری سازمانی و اندازه گیری آن در در شبکه بهداشت و درمان خنج |
2-2- تعریف یادگیری:.. 17
2-3- دانششناسی و نظریههای یادگیری.. 19
2-3-1- دیوید هیوم.. 20
2-3-2- ایمانوئل كانت.. 21
2-3-3- جان لاك.. 21
2-3-4- چارلز داروین.. 22
2-4- پاردایم یادگیری.. 23
2-4-1- پارادایم شناختی.. 23
2-4-1-1- نورمن.. 23
2-4-2- پارادایم تداعی گری.. 24
2-4-2-1- پاولو.. 25
2-4-3- پارادایم كاركردگرایی.. 26
2-4-3-1- ثرندایك.. 26
2-4-4- پارادایم عصبی- فیزیولوژی.. 27
2-4-4-1- هب.. 27
2-4-5- پاردایم تكاملی.. 28
2-4-5-1- بولس.. 28
2-5- یادگیری در سازمان.. 29
2-5-1- یادگیری فردی.. 29
2-5-1-2- شرطی سازی وسیلهای (شرطی سازی عامل).. 30
2-5-1-3- تئوری شناختی یادگیری.. 31
2-5-1-4- یادگیری اجتماعی.. 31
2-6- یادگیری سازمانی.. 32
2-7- یادگیری سازمانی بر اساس جهتگیری.. 33
2-7-1- یادگیری برای بقا.. 33
2-7-2- یادگیری برای گذار.. 34
2-7-3- یادگیری دوگانه.. 35
2-7-4- یادگیری آینده نگر.. 35
2-8- تعریف سازمان یادگیرنده.. 37
2-8-1- پیترسنگه.. 39
2-8-1-1- تسلط فردی ( قابلیت شخصی).. 44
2-8-1-2- چارچوبهای فكری مكتوم(الگوهای ذهنی).. 47
2-8-1-3- ایجاد یگانگی در بینشها(آرمان مشترك).. 49
2-8-1-4- یادگیری گروهی(یادگیری جمعی).. 51
2-8-1-5- تفكر نظاممند(تفكر سیستمی).. 55
2-8-2- چالشهای تغییر در سازمان یادگیرنده.. 59
2-8-2-1- چالشهای شروع اولیه تغییر.. 60
2-8-2-2- چالشهای حفظ و تداوم حركت فرایند تغییر.. 60
2-8-2-3- چالشهای طراحی و تفكر مجدد جامع و نظامند فرآیند تغییر.. 61
2-8-2- استیفن رابینز.. 62
2-8-3- دفت.. 64
2-8-3-1- رهبر اندیشمند.. 66
2-8-3-2- تفویض اختیار به كاركنان.. 67
2-8-3-3- استراتژی خود جوش.. 68
2-8-3-4- فرهنگ قوی.. 68
2-8-3-5-مبادله اطلاعات.. 69
2-8-3-6- ساختارهای افقی.. 70
2-8-4- كالونویك ولیون.. 70
2-8-4-1- رهبران با بینش.. 71
2-8-4-2- وجود برنامه و نظام سنجش.. 71
2-8-4-3- اطلاعات.. 72
2-8-4-4- ابتكار و نوآوری.. 72
2-8-4-5- اقدام.. 72
2-8-5- لوتانز.. 72
2-8-6- سازمان یادگیرنده از دیدگاه مورگان.. 74
2-9- چارچوب نظری پژوهش.. 75
این مطلب را هم بخوانید :
2-10- پیشینه پژوهش:.. 77
فصل سوم:روش شناسی تحقیق.. 80
مقدمه:.. 81
سوال پژوهش.. 81
روش پژوهش.. 81
منابع جمع آوری اطلاعات.. 82
منابع ثانویه.. 82
جامعه آماری.. 83
روایی و پایایی پژوهش:.. 83
روش تجزیه و تحلیل دادهها.. 85
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها.. 87
4-1- مقدمه.. 88
4-2- ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخدهندگان.. 88
4-3- آماره های استنباطی:.. 92
4-3-1- آزمون قابلیت اعتماد پرسشنامه مورد استفاده در تحقیق.. 92
4-3-2- آزمون یک نمونه ای کولموگروف اسمیرنوف.. 93
4-3-3- آزمون فرضیات:.. 94
فرضیه اول:.. 94
فرضیه دوم:.. 95
فرضیه سوم:.. 96
فرضیه چهارم:.. 98
فرضیه پنجم:.. 99
فرضیه ششم:.. 100
فرضیه اصلی:.. 101
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها.. 104
5-1 مقدمه.. 105
5-2- مروری مختصر بر هدف، مسئله و چگونگی كار.. 105
5-3 نتایج حاصل از فرضیات.. 106
5-4- نتیجه گیری.. 108
فرضیه اصلی.. 108
فرضیات فرعی.. 108
5-5- محدودیت های پژوهش.. 108
5-6- پیشنهادها.. 109
منابع م ماخذ:.. 111
فصل اول:
کلیات تحقیق
مقدمه:
با توسعه دانش، فناوری و گسترش حیطه های کسب و کار بنگاه های اقتصادی گسترش یافته و به محیطی رقابتی و پر از چالش تبدیل گردیده است و در این اثناء، پاردایمهای جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاه ها، شرکت ها و سازمان ها دشوار ساخته اند. در چنین محیطی طبیعی است که امتیازهای رقابتی در جریان یادگیری و آموزش در سطح کارکنان سازمان مطرح شود. به عبارتی، محوریت پارادایم های جدید یادگیری است. بنابراین، سازمان هایی موفقتر هستند که بهتر و زودتر از رقبا یاد بگیرند و این یادگیری را در فرایندهای کاری خود نشان دهند(علوی، 1385).
امروز دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیدهای كه دهههای قبل بوجود آمده بودند كار ساز نیستند و حكم دایناسورهایی را دارند كه توان تطبیق خود با محیط را نداشتند و محكوم به فنا شدند. سازمانهای بزرگ با
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 10:16:00 ق.ظ ]
|