فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………….. 1
فصل اول: کلیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………….. 4
1-1 عنوان تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. 5
1-2  بیان مساله ………………………………………………………………………………………………………….. 5
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………. 6
1-4 اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………. 7
1-5 قلمرو تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….. 7
1-5-1 قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………………………… 7
1-5-2 قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………………………….. 7
1-5-3 قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………………………… 8
1-6 نوع متغیرها…………………………………………………………………………………………………………… 8
1-7 تعاریف واژه ها…………………………………………………………………………………………………….. 8
1-7-1 تعاریف نظری واژه ها………………………………………………………………………………………… 8
1-7-2 تعریف عملیاتی واژه ها……………………………………………………………………………………… 10
خلاصه………………………………………………………………………………………………………………………… 12
فصل دوم :ادبیات موضوعی تحقیق…………………………………………………………………………………. 13
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….. 14
2-1 رفتار شهروندی سازمانی ……………………………………………………………………………………….. 15
2-1-1 رفتار………………………………………………………………………………………………………………… 15
2-1-1-1 مطالعه ی سیستمی یا نظام یافته ی رفتار …………………………………………………………. 15
2-1-1-2 گرایش رفتار سازمانی…………………………………………………………………………………….. 16
2-1-1-3 تعریف رفتار سازمانی …………………………………………………………………………………… 16
2-1-1-4 تاریخچه و دانش رفتار سازمانی …………………………………………………………………….. 17

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-1-1-5 ویژگی های رفتار سازمانی……………………………………………………………………………… 17
2-1-1-6 مدل های رفتار سازمانی ………………………………………………………………………………… 17
2-1-1-7 مدل های مطالعه رفتار در سازمان……………………………………………………………………. 18
2-1-1-8  نگرش های موجود در رفتار سازمانی……………………………………………………………… 19
2-1-1-9 حیطه های مطالعاتی رفتارسازمانی…………………………………………………………………… 19
2-1-1-10 عوامل موثر بر رفتار فردی …………………………………………………………………………… 20
2-1-1-11 مکتبهای مدیریت و رفتار سازمانی‌…………………………………………………………………. 20
2-1-1-12 مکتب های روانشناسی و رفتار سازمانی…………………………………………………………. 22
2-1-1-13 روانشناسی از دیدگاه رفتارگرایان…………………………………………………………………… 22
2-1-1-14 تجزیه و تحلیل رفتار از نظر واتسون……………………………………………………………… 23
2-1-1-15 اهداف رفتار سازمانی ………………………………………………………………………………….. 23
2-1-2 سازمان ……………………………………………………………………………………………………………. 23
2-1-2-1 تعریف سازمان……………………………………………………………………………………………… 23
2-1-2-2 عوامل اساسی در موفقیت یک سازمان……………………………………………………………… 24
2-1-2-3 سطوح تجزیه و تحلیل رفتار سازمانی………………………………………………………………. 25
2-1-2-4 مبانی رفتار فرد در سازمان……………………………………………………………………………… 26
2-1-3 تعریف رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………. 27
2-1-3-1  رفتار شهروندی سازمانی از دیدگاه صاحبنظران ……………………………………………….. 27
2-1-32 ابعاد رفتار شهروندی سازمانی از دیدگاه پادساکف ……………………………………………. 32
2-1-3-3 انواع رفتار شهروندی در سازمان  …………………………………………………………………… 35
2-1-3-4 سیاستهای تشویق رفتار شهروندی…………………………………………………………………… 36
2-1-3-5 ویژگیهای رفتار شهروندی سازمانی ………………………………………………………………. 38
2-1-3- 6 عوامل مؤثر بر بروز رفتارهای شهروندی سازمانی…………………………………………….. 39

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-1-3-7 نقش عوامل ساختاری در بروز رفتارهای شهروندی سازمانی……………………………… 40
2-2 فرهنگ کارآفرینی …………………………………………………………………………………………………. 42
2-2-1 تعریف فرهنگ ………………………………………………………………………………………………… 42
2-2-1-1 پرده های تودرتوی فرهنگ ……………………………………………………………………………. 44
2-2-1-2  فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………………………… 44
2-2-1-2-1 فرهنگ سازمانی از دیدگاه ادگارد شاین……………………………………………………….. 45
2-2-1-3 ویژگی‌های فرهنگ سازمانی……………………………………………………………………………. 46
2-2-1-4 چگونگی شکل‌گیری و تداوم فرهنگ سازمانی………………………………………………….. 47
2-2-1-5 فرآیند تغییر فرهنگ سازمانی…………………………………………………………………………… 47
2-2-1-6 انواع فرهنگ سازمانی …………………………………………………………………………………… 49
2-2-2 کارآفرینی ………………………………………………………………………………………………………… 50
2-2-2-1 سیر تکاملی و تعاریف کارآفرینی…………………………………………………………………….. 50
2-2-2-2 اهمیت و ضرورت کارآفرینی………………………………………………………………………….. 52
2-2-2-3 فرایند کارآفرینی……………………………………………………………………………………………. 52
2-2-2-4 سه نگرش اصلی اقتصادی در حوزه کارآفرینی …………………………………………………. 53
2-2-2-5 موانع حرکت بسوی کارافرینی ……………………………………………………………………….. 54
2-2-2-6 موانع و مشکلات کارآفرینان در سازمان ………………………………………………………….. 54
2-2-2-7 فرهنگ کار در نقاط مختلف دنیا …………………………………………………………………….. 55
2-2-2-8 انواع کارافرینی……………………………………………………………………………………………… 62
2-2-2-9 کارآفرینی در سازمان­های دولتی………………………………………………………………………. 62
2-2-2-10 فرهنگ اداری و فرهنگ کارآفرینانه……………………………………………………………….. 63
2-2-2-11  مدل های کارآفرینی……………………………………………………………………………………. 64
2-2-2-12 مدل های کارآفرینی و فرهنگ سازمانی…………………………………………………………. 65

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-2-3 فرهنگ کارآفرینی……………………………………………………………………………………………… 69
2-2-3-1 تعریف ……………………………………………………………………………………………………….. 69
2-2-3-2 ویژگی های افراد کارآفرین…………………………………………………………………………….. 71
2-2-3-3 فرهنگ سازمانی کارآفرینی…………………………………………………………………………….. 72
2-2-3-4 مدل استیونسون در سنجش رفتار کارآفرینانه…………………………………………………….. 75
2-2-3-5 نظریه های فرهنگ کارآفرینی………………………………………………………………………….. 76
2-2-3-6 ویژگی های فرهنگ کارآفرینی………………………………………………………………………… 78
2-2-3-7 کارافرینی سازمانی…………………………………………………………………………………………. 79
2-2-3-8 کارآفرینی درون سازمانی……………………………………………………………………………….. 80
2-2-3-9 عوامل موفقیت کارآفرینی سازمانی و درون سازمانی…………………………………………… 81
2-2-3-10 موانع کارآفرینی سازمانی………………………………………………………………………………. 82
2-3 رابطه رفتار شهروندی سازمانی و فرهنگ کارآفرینی………………………………………………….. 82
2-4 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی………………………………………………………………………. 85
2-4-1  تعریف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و فعالیت های آن……………………. 85
2-4-2  فعالیت های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران………………………………………. 85
2-4-3 تاریخچه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران…………………………………………….. 90
2-4-4 تاریخچه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان………………………………….. 95
2-4-5 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان……………………………………………….. 95
2-5 پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….. 101
2-5-1 تحقیقات در رابطه با رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………. 101
2-5-2 تحقیقات در رابطه با فرهنگ کار آفرینی……………………………………………………………….. 104
2-6 مدل تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 108
2-6-1 مدل مفهومی ……………………………………………………………………………………………………. 108

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-6-2 مدل تحلیلی تحقیق……………………………………………………………………………………………. 109
2-7 فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………. 112
خلاصه………………………………………………………………………………………………………………………… 113
فصل سوم : روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………. 114
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… 115
3-1 روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….. 116
3-2 فرآیند تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….. 117
3-3 جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………….. 118
3-4 تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………………… 118
3-5 ابزار جمع آوری داده ها ………………………………………………………………………………………… 118
3-6 روایی ابزار جمع آوری داده ها ………………………………………………………………………………. 119
3-7 پایایی ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………… 119
3-8 روش جمع آوری داده ها ………………………………………………………………………………………. 120
3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………. 120
خلاصه………………………………………………………………………………………………………………………… 120
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل………………………………………………………………………………………….. 121
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… 122
4-1 توصیف شاخص‌ها………………………………………………………………………………………………… 123
4-1-1 توزیع فراوانی سن…………………………………………………………………………………………….. 123
4-1-2 توزیع فراوانی جنسیت……………………………………………………………………………………….. 124
4-1-3 توزیع فراوانی تحصیلات……………………………………………………………………………………. 125
4-2 توصیف وضعیت متغیرها……………………………………………………………………………………….. 126
4-2-1 توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………… 126

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
4-2-2 توصیف مؤلفه های رفتار شهروندی سازمانی  ……………………………………………………… 127
4-2-3 توصیف متغیر فرهنگ کارآفرینی…………………………………………………………………………. 128
4-2-4 توصیف متغیر تعهد سازمانی ……………………………………………………………………………… 129
4-2-5 توصیف متغیر خلاقیت و نوآوری   ……………………………………………………………………. 130
4-2-6 توصیف متغیر مشتری مداری  …………………………………………………………………………… 131
4-2-7 توصیف متغیر روحیه مسئولیت پذیری ……………………………………………………………….. 132
4-2-8 توصیف متغیر خود کنترلی  ………………………………………………………………………………. 133
4-3 آزمون فرض………………………………………………………………………………………………………… 134
4-3-1فرضیه اصلی بین رفتار شهروندی سازمانی و فرهنگ کارآفرینی رابطه وجود دارد……….. 134
4-3-2 فرضیه فرعی اول بین رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی رابطه وجود دارد……… 135
4-3-3 فرضیه فرعی دوم بین رفتار شهروندی سازمانی وخلاقیت و نوآوری رابطه وجود دارد.. 136
4-3-4 فرضیه فرعی سوم بین رفتار شهروندی سازمانی و مشتری مداری رابطه وجود دارد……. 138
4-3-5 فرضیه فرعی چهارم بین رفتارشهروندی سازمانی وروحیه مسئولیت پذیری رابطه وجود دارد… 139
4-3-6فرضیه فرعی پنجم بین رفتار شهروندی سازمانی وخود کنترلی کارکنان رابطه وجود دارد……….. 140
4-4-1تحلیل لگ خطی سه متغیره رفتار شهروندی سازمانی، فرهنگ کارآفرینی و جنسیت……. 141
4-4-2تحلیل لگ خطی سه متغیره رفتار شهروندی سازمانی، فرهنگ کارآفرینی و سن………….. 143
4-4-3تحلیل لگ خطی سه متغیره رفتار شهروندی سازمانی، فرهنگ کارآفرینی و تحصیلات .. 145
خلاصه………………………………………………………………………………………………………………………… 148
فصل پنجم  نتیجه گیری ، بحث ، پیشنهادها…………………………………………………………………… 149
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… 151
5-1 نتایج مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی یا دموگرافیک…………………………………………… 151
5-1-1 توزیع فراوانی سن…………………………………………………………………………………………….. 151
5-1-2 توزیع فراوانی جنسیت……………………………………………………………………………………….. 151

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
5-1-3 توزیع فراوانی تحصیلات……………………………………………………………………………………. 151
5-2 توصیف متغیرها …………………………………………………………………………………………………… 151
2-5-1 توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………… 151
2-5-1-1 توصیف مؤلفه های رفتار شهروندی سازمانی  ………………………………………………….. 152
2-5-2 توصیف متغیر فرهنگ کارآفرینی…………………………………………………………………………. 152
2-5-2-1 توصیف متغیر تعهد سازمانی ………………………………………………………………………….. 152
2-5-2-2 توصیف متغیر خلاقیت و نوآوری   ………………………………………………………………… 152
2-5-2-3 توصیف متغیر مشتری مداری………………………………………………………………………….. 152
2-5-2-4  توصیف متغیر روحیه مسئولیت پذیری……………………………………………………………. 152
2-5-2-5 توصیف متغیر خود کنترلی……………………………………………………………………………… 153
5-3 نتایج فرضیات ……………………………………………………………………………………………………… 153
5-3-1 نتیجه فرضیه اصلی…………………………………………………………………………………………….. 153
5-3-2 نتایج فرضیات فرعی………………………………………………………………………………………….. 153
5-4 بحث و بررسی و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………… 155
5-5 نتایج حاصل از تحلیل لگ خطی……………………………………………………………………………… 157
5-6 محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………………………….. 157
5-7 پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………… 158
خلاصه ………………………………………………………………………………………………………………………. 159
پیوست ها…………………………………………………………………………………………………………………… 160
منابع…………………………………………………………………………………………………………………………… 166
   
   

 

 

 

 

 
فهرست جدول
عنوان صفحه
جدول 2-1 عوامل ارتقای رفتار شهروندی کارکنان………………………………………………………….. 35
جدول 3-1 مقیاس نتیجه گیری رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………… 118
جدول 3-2 مقیاس نتیجه گیری فرهنگ کارآفرینی……………………………………………………………. 119
جدول 4-1-1 توزیع فراوانی و فراوانی درصدی افراد مورد بررسی بر اساس سن………………… 123
جدول 4-1-2 توزیع فراوانی و فراوانی درصدی افراد مورد بررسی بر اساس جنسیت…………… 124
جدول 4-1-3 توزیع فراوانی و فراوانی درصدی افراد مورد بررسی بر اساس میزان تحصیلات. 125
جدول 4-2-1 توصیف متغیر رفتار شهروندی سازمانی در میان آزمودنی‌ها…………………………… 126
جدول 4-2-2  توصیف مؤلفه های رفتار شهروندی سازمانی در میان آزمودنی‌ها………………….. 127
جدول 4-2-3  توصیف متغیر فرهنگ کارآفرینی در میان آزمودنی‌ها…………………………………… 128
جدول 4-2-4 توصیف متغیر تعهد سازمانی در میان آزمودنی‌ها………………………………………….. 129
جدول 4-2-5 توصیف متغیر خلاقیت و نوآوری در میان آزمودنی‌ها…………………………………… 130
جدول 4-2-6 توصیف متغیر مشتری مداری در میان آزمودنی‌ها…………………………………………. 131
جدول 4-2-7 توصیف متغیر روحیه مسئولیت پذیری در میان آزمودنی‌ها……………………………. 132
جدول 4-2-8 توصیف متغیر خود کنترلی در میان آزمودنی‌ها…………………………………………….. 133
جدول 4-3-1 بررسی رابطه بین فرهنگ کارآفرینی در برابر رفتار شهروندی سازمانی …………… 134
جدول 4-3-2 بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی در برابر تعهد سازمانی…………………. 136
جدول 4-3-3 بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی در برابر خلاقیت و نوآوری…………. 137
جدول 4-3-4 بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی در برابر مشتری مداری………………… 138
جدول 4-3-5 بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی در برابر روحیه مسئولیت پذیری…… 139
جدول 4-3-6بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی در برابر خود کنترلی کارکنان…………. 140
جدول 4-4-1جدول توافقی رفتار شهروندی سازمانی، فرهنگ کارآفرینی و جنسیت…………….. 142
جدول 4-4-2جدول محاسبات آماری…………………………………………………………………………….. 142
جدول 4-4-3 جدول محاسبه ضریب همبستگی رفتار شهروندی سازمانی و فرهنگ کارآفرینی در سطوح جنسیت……….. 143

 

 

 

فهرست جدول
عنوان صفحه
جدول 4-4-4 جدول توافقی رفتار شهروندی سازمانی، فرهنگ کارآفرینی و سن…………………. 144
جدول 4-4-5 جدول محاسبات آماری……………………………………………………………………………. 144
جدول 4-4-6 جدول محاسبه ضریب همبستگی رفتار شهروندی سازمانی، فرهنگ کارآفرینی در سطوح سن .. 145
جدول 4-4-7 جدول توافقی رفتار شهروندی سازمانی، فرهنگ کارآفرینی و تحصیلات………… 146
جدول 4-4-8 جدول محاسبات آماری……………………………………………………………………………. 146
جدول 4-4-9 جدول محاسبه ضریب همبستگی رفتار شهروندی سازمانی، فرهنگ کارآفرینی در سطوح تحصیلات……… 147
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

 

 

 

 

 
فهرست نمودار
عنوان صفحه
نمودار2-1تجزیه و تحلیل رفتار سازمانی………………………………………………………………………….
دانلود پایان نامه
26
نمودار 4-1-1 توزیع فراوانی سن در میان پاسخگویان………………………………………………………. 123
نمودار 4-1-2 توزیع درصد فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس جنسیت……………………………. 124
نمودار 4-1-3 توزیع درصد فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس تحصیلات………………………… 125
نمودار 4-2-1 نمودار جعبه‌ای متغیر رفتار شهروندی سازمانی در میان آزمودنی‌ها………………….

126
نمودار 4-2-2 نمودار جعبه‌ای مؤلفه های رفتار شهروندی سازمانی در میان آزمودنی‌ها…………. 127
نمودار 4-2-3 نمودار جعبه‌ای متغیر فرهنگ کارآفرینی در میان آزمودنی‌ها………………………….. 128
نمودار 4-2-4 نمودار جعبه‌ای متغیر تعهد سازمانی در میان آزمودنی‌ها………………………………… 129
نمودار 4-2-5 نمودار جعبه‌ای متغیر خلاقیت و نوآوری در میان آزمودنی‌ها…………………………. 130
نمودار 4-2-6 نمودار جعبه‌ای متغیر مشتری مداری در میان آزمودنی‌ها……………………………….. 131
نمودار 4-2-7 نمودار جعبه‌ای متغیر روحیه مسئولیت پذیری در میان آزمودنی‌ها………………….. 131
نمودار 4-2-8 نمودار جعبه‌ای متغیر خود کنترلی در میان آزمودنی‌ها…………………………………… 133
نمودار 4-3-1 نمودار پراکنش رفتار شهروندی سازمانی در برابر فرهنگ کارآفرینی………………. 135
نمودار 4-3-2 نمودار پراکنش رفتار شهروندی سازمانی در برابر تعهد سازمانی…………………….. 136
نمودار 4-3-3 نمودار پراکنش رفتار شهروندی سازمانی در برابر خلاقیت و نوآوری…………….. 137
نمودار 4-3-4 نمودار پراکنش رفتار شهروندی سازمانی در برابر مشتری مداری……………………. 138
نمودار 4-3-5 نمودار پراکنش رفتار شهروندی سازمانی در برابر روحیه مسئولیت پذیری………. 140
نمودار 4-3-6 نمودار پراکنش رفتار شهروندی سازمانی در برابر خود کنترلی کارکنان…………… 141
   
   
   
   
   
 
عنوان صفحه
شکل2-1 مبانی فرد در سازمان………………………………………………………………………………………. 26
شکل 2-2 مدل کارآفرینی سازمانی، کراتکو…………………………………………………………………….. 66
شکل 2-3 فرهنگ مدیریت……………………………………………………………………………………………. 67
شکل 2-4 مدل EIM…………………………………………………………………………………………………… 38
شکل 2-5 مدل علی موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی از دیدگاه پارسونز…………………………….. 76
شکل2-6 مدل علی عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی از دیدگاه وبر………………………….. 77
شکل2-7 مدل علی عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی از دیدگاه مک کله لند………………. 77
شکل2-8 مدل مفهومی ………………………………………………………………………………………………… 108
شکل2-9 مدل تحلیلی…………………………………………………………………………………………………… 109
شکل 3-1 فرایند تحقیق………………………………………………………………………………………………… 117
   
   
   
   
   
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...