پایان نامه ارشد : بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملكردكاركنان |
1-4 اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….8
1-5 چارچوب نظری تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….9
1-6 مدل تحلیلی تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………..10
1-7 سؤالات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………11
1-8 فرضیههای تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………..11
1-9 قلمرو تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………12
1-10 تعریف مفهومی متغیرها ……………………………………………………………………………………………………..12
1-11 تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………………………..15
فصل دوم: ادبیات تحقیق
بخش اول: مدیریت دانش …………………………………………………………………………………20
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………..21
2-1 مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………………………………….22
2-1-1 تاریخچه مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………………22
2-1-2 سلسله مراتب دانش …………………………………………………………………………………………………………23
2-1-3 مفاهیم ……………………………………………………………………………………………………………………………23
2-1-3-1 داده ………………………………………………………………………………………………………………………..23
2-1-3-2 اطلاعات …………………………………………………………………………………………………………………24
2-1-3-3 دانش ……………………………………………………………………………………………………………………..25
2-1-3-4 خرد ……………………………………………………………………………………………………………………….25
2-1-4 ارتباط بین داده، اطلاعات و دانش ……………………………………………………………………………………..26
2-1-5 سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی ………………………………………………………………….27
2-1-6 سلسله مراتب دانش (هرم دانش) ………………………………………………………………………………………27
2-1-7 انواع دانش ……………………………………………………………………………………………………………………..29
2-1-7-1 دانش نهفته (ضمنی) …………………………………………………………………………………………………29
2-1-7-2 دانش صریح (آشکار) ……………………………………………………………………………………………….29
2-1-7-3 دانش فردی …………………………………………………………………………………………………………….30
2-1-7-4 دانش جمعی …………………………………………………………………………………………………………..30
2-1-8 مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………………..33
2-1-8-1 تعاریف ………………………………………………………………………………………………………………….33
2-1-8-2 مفهوم مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………….35
2-1-8-3 اهمیت بکارگیری مدیریت دانش ……………………………………………………………………………….35
2-1-9 اهمیت و ضرورت مدیریت دانش در سازمانهای دولتی ………………………………………………………..36
این مطلب را هم بخوانید :
2-1-10 مزایای مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………………….38
2-1-11 چرا باید از مدیریت دانش بهره جست؟ ……………………………………………………………………………39
2-1-12 مشکلات نبود مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………….40
2-1-13 موانع مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………41
2-1-14 نظام مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………………….42
2-1-14-1 تعاریف ………………………………………………………………………………………………………………..42
2-1-14-2 مزایای بهکارگیری نظام مدیریت دانش …………………………………………………………………….43
2-1-14-3 رویکردهای نظام مدیریت دانش ……………………………………………………………………………..43
2-1-14-4 اجزاء و عناصر نظام مدیریت دانش …………………………………………………………………………45
2-1-15 مدلها و نگرشهای مدیریت دانش ………………………………………………………………………………..46
2-1-15-1 مدل عمومی دانش در سازمان ………………………………………………………………………………..46
2-1-15-2 مدل ادل و گراسیون ……………………………………………………………………………………………..48
2-1-15-3 مدل بویسوت ………………………………………………………………………………………………………49
2-1-15-4 مدل نوناکا ……………………………………………………………………………………………………………50
2-1-15-5 مدل نوناکا و تاکوچی ……………………………………………………………………………………………..52
2-1-15-6 مدل چو ……………………………………………………………………………………………………………….53
2-1-15-7 مدل استیوهالس …………………………………………………………………………………………………….54
2-1-15-8 مدل پیتر گوتشاک ………………………………………………………………………………………………….55
2-1-15-9 مدل بهات (Bhatt) ………………………………………………………………………………………………56
2-1-15-10 مدل هیسینگ ………………………………………………………………………………………………………58
2-1-15-11 مدل هفت سی …………………………………………………………………………………………………….59
2-1-15-12 مدل سوناسی و سوری …………………………………………………………………………………………60
2-1- 16 کارکنان دانش مدار ……………………………………………………………………………………………………….60
2-1-17 منابع مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………………….61
2-1-18 قابلیت فرآیند مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………..62
2-1-19 موفقیت بهرهگیری از مدیریت دانش ……………………………………………………………………………….63
2-1-20 نگرش صاحب نظران در مورد عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش …………………………………65
بخش دوم: عملکرد کارکنان ……………………………………………………………………………..67
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………68
2-2 عملکرد کارکنان ………………………………………………………………………………………………………………….69
2-2-1 مفهوم عملکرد ………………………………………………………………………………………………………………..69
2-2-2 عملکرد و شاخصهای بهبود آن ……………………………………………………………………………………….69
2-2-2-1 استراتژیهای بهبود عملکرد ……………………………………………………………………………………..69
2-2-2-2 آموزش …………………………………………………………………………………………………………………71
2-2-2-3 رضایت شغلی ……………………………………………………………………………………………………….72
2-2-2-4 ترک خدمت یا تمایل به ترک خدمت در کارکنان ……………………………………………………….73
2-2-2-5 تعهد سازمانی …………………………………………………………………………………………………………73
2-2-3 عوامل مؤثر بر عملکرد از دیدگاه محققان ……………………………………………………………………………74
2-2-3-1 عوامل عملکردی………………………………………………………………………………………………………75
2-2-4 سیستم عملکرد فردی ………………………………………………………………………………………………………76
2-2-5 استفاده از مدل (ACHIEVE) ………………………………………………………………………………………..77
2-2-6 مفهوم و ماهیت مدیریت عملکرد ………………………………………………………………………………………78
2-2-7 آشنایی با مفهوم ارزیابی عملکرد ……………………………………………………………………………………….79
2-2-8 اهمیت و ارزیابی مدیریت عملکرد …………………………………………………………………………………….80
2-2-9 هدف مدیریت عملکرد …………………………………………………………………………………………………….82
2-2-10 نحوه ارتباط بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد ………………………………………………………….83
2-2-11 شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها …………………………………………………………………………….83
بخش سوم: پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………85
2-3 بررسی مطالعات و تحقیقات صورت گرفته پیرامون موضوع ……………………………………………………..86
2-3-1 پژوهشهای صورت گرفته خارج از کشور ……………………………………………………………………..86
2-3-2 پژوهشهای انجام گرفته داخل کشور ……………………………………………………………………………..87
بخش چهارم: معرفی سازمان محل انجام تحقیق ……………………………………………………………………..89
فصل سوم: روششناسی پژوهش
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………..93
3-1 روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….93
3-2 جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………93
3-3 روش و ابزار گردآوری دادهها ……………………………………………………………………………………………….94
3-4 اعتبار و روایی ابزار جمعآوری اطلاعات ………………………………………………………………………………..95
3-5 روش تجزیه و تحلیل دادههای آماری …………………………………………………………………………………….97
3-6 مدل عملیاتی متغیر مستقل ……………………………………………………………………………………………………98
3-7 مدل عملیاتی متغیر وابسته ……………………………………………………………………………………………………99
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………..101
4-1 آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………..102
4-1-1 جنسیت …………………………………………………………………………………………………………………….102
4-1-2 وضعیت تأهل …………………………………………………………………………………………………………….103
4-1-3 میزان تحصیلات …………………………………………………………………………………………………………104
4-1-4 گروههای سنی …………………………………………………………………………………………………………..105
4-1-5 سابقه خدمت …………………………………………………………………………………………………………….106
4-2 آمار استنباطی …………………………………………………………………………………………………………………….107
4-2-1 بررسی توصیفی متغیرها ……………………………………………………………………………….107
4-3 تجزیه و تحلیل فرضیههای تحقیق ………………………………………………………………………………………..108
4-3-1 آزمون نرمال بودن دادههای بدست آمده برای متغیرهای تحقیق …………………………………………….108
4-3-2 آزمون فرضیههای فرعی ………………………………………………………………………………………………….108
آزمون فرضیه 1 ………………………………………………………………………………………………………………………108
آزمون فرضیه 2 ………………………………………………………………………………………………………………………110
آزمون فرضیه 3 ………………………………………………………………………………………………………………………111
آزمون فرضیه 4 ………………………………………………………………………………………………………………………113
4-3-3 آزمون فرضیه اصلی ………………………………………………………………………………………………………..114
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………117
5-1 نتیجهگیری ………………………………………………………………………………………………………………………..117
5-1-1 آزمون فرضیه اصلی ………………………………………………………………………………………………………..117
آزمون فرضیه فرعی اول ………………………………………………………………………………………………………….117
آزمون فرضیه فرعی دوم …………………………………………………………………………………………………………117
آزمون فرضیه فرعی سوم ………………………………………………………………………………………………………..118
آزمون فرضیه فرعی چهارم ……………………………………………………………………………………………………..118
5-2 نتیجهگیری کلی و بحث ……………………………………………………………………………………………………..118
5-3 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………..119
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 08:49:00 ب.ظ ]
|