1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق:……………………………………………………… 6

1-4) اهداف تحقیق……………………………………………………………………….. 7

1-5) چارچوب نظری تحقیق…………………………………………………………… 7

1-6) فرضیه ها…………………………………………………………………………….. 8

1-7) تعریف نظری و عملیاتی……………………………………………………… 8

1-7-1)اثربخشی سازمانی:………………………………………………………… 8

1-7-2) آموزش مهارت:………………………………………………………………. 9

1-7-3) فرایند مدیریت دانش:…………………………………………………. 9

1-8) قلمرو تحقیق…………………………………………………………………….. 11

فصل دوم: ادبیات تحقیق

2-1- بخش اول: اثربخشی سازمانی……………………………………………. 13

2-1-1)مفهوم اثربخشی…………………………………………………………….. 13

2-1-2)اهمیّت اثربخشی سازمانی…………………………………………….. 14

2-1-3)تفاوت کارآئی و اثربخشی…………………………………………… 15

2-1-4)شاخص های اثربخشی و کارآئی…………………………………….. 16

2-1-5)عوامل مؤثر در اثربخشی سازمانی……………………………… 17

2-1-6)استراتژی های افزایش اثربخشی سازمانی…………………. 19

2-1-7)سازمانهای اثر بخش در شرایط عدم اطمینان محیطی… 20

2-1-8)ساختار و اثربخشی سازمانی……………………………………….. 22

2-1-9)ملاک های ارزیابی اثربخشی سازمانی…………………………. 23

2-1-10)چرخه حیات سازمان و مُدل های اثربخشی سازمانی….. 24

2-1-11)مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی…………………………… 26

2-2- بخش دوم: مدیریت دانش……………………………………………………. 26

 

2-2-1) دانش ومدیریت دانش…………………………………………………… 26

2-2-2) مفهوم داده ، اطلاعات و دانش…………………………………. 27

2-2-3) سازمان های دانش بنیان…………………………………………… 29

2-2-4) ویژگی های عملی دانش………………………………………………. 32

2-2-5)تعاریف مختلف از مدیریت دانش…………………………………. 34

2-2-6) علل پیدایش پدیده مدیریت دانش:…………………………… 35

2-2-7) فرایند تبدیل دانش :………………………………………………. 36

2-2-8) فرآیندهای مدیریت دانش :……………………………………….. 38

2-2-9) اهداف مدیریت دانش :………………………………………………. 39

این مطلب را هم بخوانید :

2-2-10) زیر ساختهای لازم جهت تحقق مدیریت دانش:………….. 40

2-3- بخش سوم: آموزش و توسعه……………………………………………….. 40

2-3-1) مقدمه………………………………………………………………………….. 40

2-3-2) تعیین نیازهای آموزشی…………………………………………….. 41

2-3-3) نظریات یادگیری و آموزش…………………………………………. 45

2-3-4) سبکهای یادگیری………………………………………………………… 47

2-3-5) آموزش ضمن خدمت………………………………………………………… 49

2-3-6) الگوی جامع آموزش…………………………………………………….. 50

2-3-7) مزایای آموزش…………………………………………………………….. 51

2-3-8) کارکردهای آموزش………………………………………………………. 52

2-3-9) ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی……………………….. 53

2-3-10)دلایل عدم اثربخشی دوره های آموزشی در سازمان های ایرانی………………………………………………………………………………………………….. 55

2-4- بخش چهارم: پیشینه تحقیق……………………………………………… 56

2-4-1- تحقیقات داخلی:………………………………………………………… 56

2-4-2- تحقیقات خارجی:………………………………………………………… 56

فصل سوم:روش اجرای تحقیق

3-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 60

3-2) روش تحقیق…………………………………………………………………………. 60

3-3) جامعه و نمونه ی آماری…………………………………………………. 60

3-4) روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات………………………………… 62

3-5) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری……………………………. 62

3-5-1) روایی………………………………………………………………………….. 62

3-5-2) پایایی………………………………………………………………………… 63

3-6) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها………………………. 63

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 66

4-2) توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………….. 67

4-3) بررسی نرمال بودن متغیرهای تحقیق……………………………… 71

4-4) بررسی مدل تحقیق……………………………………………………………… 71

4-4-1) بررسی مدل اندازه گیری تحقیق………………………………….. 72

4-5) آزمون فرضیه های تحقیق…………………………………………………. 80

4-6) بررسی تاثیر ابعاد فرایند مدیریت دانش رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی……………………………………………………………………….. 82

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1) مقدمه…………………………………………………………………………………. 85

5-2) نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………. 85

5-3) نتایج آمار استنباطی……………………………………………………… 88

5-4) بحث و نتیجه گیری و مقایسه نتایج تحقیق حاضر با تحقیقات مشابه:………………………………………………………………………………………… 88

5-5) پیشنهادات براساس فرضیه های تحقیق……………………………. 89

5-6)پیشنهاد برای تحقیقات آتی……………………………………………… 91

5-7)محدودیت های تحقیق حاضر…………………………………………………. 91

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………….. 92

ضمائم………………………………………………………………………………………… 100

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                             صفحه

جدول2-1) شاخص اثربخشی و کارآئی (سلطانی، 1382)…………….. 17

جدول 2-2)ویژگی های جوامع صنعتی و دانشی(رمضان وحسنوی،1390)            32

جدول 2-3)تعاریف مدیریت دانش(انصاری رنانی وقاسمی نامقی،1388)      35

جدول3-1) آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیروابسته تحقیق در مرحله  پیش آزمون……………………………………………………………………… 61

جدول3-2)جدول تفکیکی سوالات پرسشنامه………………………………….. 62

جدول3-3) مقدار آلفای کرونباخ متغیر های تحقیق………………. 63

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...