پایان نامه تأثیر سرمایه فرهنگی بر هویت اجتماعی جوانان |
2-2-2-تحقیقات داخلی.. 14
2-2-3- نقد و ارزیابی تحقیقات پیشین.. 16
2-3-ادبیات نظری تحقیق.. 17
2-3- 1- نظریه پردازان سرمایه فرهنگی……………………………………………………………………………………………………………………………….18
2-3-1- 1- پییر بوردیو. 18
-2-3-1-2- دیوید تراسبی.. 23
2-3-1-3- پاول دیماجیو. 26
2-3-2- مفهوم پردازی هویت.. 28
2-3-2-1- هویت از منظر روانشناسان. 29
2-3-2-2- دیدگاههای مطرح در علوم اجتماعی درباره هویت.. 32
2-3-3- هویت اجتماعی از منظر جامعهشناسی.. 34
2-3-3-1- تاجفل.. 35
2-3-3-2- بورک.. 37
2-3-3-3- کاستلز. 39
2-3-3-4-کلنر. 42
2-3-3-5- جنکینز. 44
2-3-3-6- گیدنز. 47
2-3-3-7-استوارت هال………………………………………………………………………………………………………………………………….50
2-4-جمعبندی و بیان چارچوب نظری.. 52
2-5-فرضیات تحقیق.. 59
2-6-مدل نظری تحقیق.. 60
فصل سوّم: روششناسی
3-1-مقدمه. 63
3-2-روش تحقیق و ابزار گردآوری دادهها 64
3-3-سنجش متغیرهای تحقیق.. 64
3-3-1-تعریف متغیر سرمایهفرهنگی.. 64
3-3-1-1-بعد عینی سرمایه فرهنگی.. 65
3-3-1-2-بعد ذهنی سرمایه فرهنگی.. 66
3-3-1-3-بعد نهادی سرمایه فرهنگی.. 67
3-3-1-4-سرمایه فرهنگی خانواده……………………………………………………………………………………………………………..68
3-3-1-5- پایگاه اقتصادی-اجتماعی……………………………………………………………………………………..69
3-3-2-تعریف متغیر هویت اجتماعی.. 69
3-3-2-1-هویت خانوادگی.. 70
3-3-2-2- هویت فردی.. 70
3-3-2-3- هویت ملی.. 71
3-3-2-4- هویت دینی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..72
3-4-اعتبار تحقیق.. 73
3-5-روایی تحقیق.. 74
3-6-جامعهی آماری.. 75
3-7-واحد تحلیل.. 75
3-8-روش تعیین حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………..75
3-9-روش نمونهگیری………………………………………………………………………………………………………………………………..76 3-10- روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………….77
فصل چهارم: یافتههای تحقیق
4-1- مقدمه. 81
4-2-آمارههای توصیفی.. 82
4-2-1-توزیعپاسخگویانبرحسبسن.. 82
4-2-2توزیعپاسخگویانبرحسبجنسیت.. 82
4-2-3- توزیعپاسخگویانبرحسبتحصیلات.. 83
4-2-4- توزیعپاسخگویانبرحسبپایگاهاقتصادیاجتماعی.. 83
4-2- 5-آمارههای توصیفی ابعاد سرمایه فرهنگی.. 84
4-2-6-آمارههای توصیفی ابعاد هویت اجتماعی.. 87
4-3-آمار استنباطی.. 90
4-3-1-بررسی فرضیههای تحقیق.. 90
4-3-1-1-آزمون فرضیهی اوّل. 90
4-3-1-2-آزمون فرضیهی دوّم. 91
4-3-1-3-آزمون فرضیهی سوّم. 92
4-3-1-4-آزمون فرضیهی چهارم. 93
4-3-1-5-آزمون فرضیهی پنجم.. 94
4-3-1-6-آزمون فرضیهی ششم.. 94
فصل پنجم: نتیجهگیری
5-1-مقدمه. 97
5-2-خلاصهی روند انجام پژوهش… 98
5-3-خلاصهی نتایج توصیفی.. 98
5-4-خلاصهی نتایج استنباطی.. 100
5-5-بحث و نتیجهگیری.. 102
این مطلب را هم بخوانید :
5-6-پیشنهادات.. 105
5-7-محدودیتهای تحقیق.. 106
منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………109ضمائم……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………119
فهرست جداول
جدول -3-1: گویههای سنجش بعد عینی…………………………………………………………………………………………………………………………………..66
جدول-3-2: گویههای سنجش بعد ذهنی……………………………………………………………………………………………………………………………………67
جدول-3-3: گویههای سنجش بعد نهادی…………………………………………………………………………………………………………………………………..68
جدول-3-4: گویههای سنجش سرمایه فرهنگی خانواده……………………………………………………………………………………………………………..68
جدول-3-5:گویههای سنجش هویت خانوادگی…………………………………………………………………………………………………………………………..70
جدول-3-6: گویههای سنجش هویت فردی………………………………………………………………………………………………………………………………..71
جدول-3-7: گویههای سنجش هویت ملی………………………………………………………………………………………………………………………………….72
جدول-3-8: گویههای سنجش هویت دینی……………………………………………………………………………………………………………………………..73
جدول3-9: میزانپایایی شاخصهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………74
جدول 4-1:توزیع پاسخگویان برحسب سن………………………………………………………………………………………………………………………………..82
جدول 4-2:توزیع پاسخگویان برحسب جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………82
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 05:17:00 ب.ظ ]
|