پایان نامه نقش سبک فرزندپروری در پیش بینی مهارت های اجتماعی |
2-6-1. تعریف مفهومی …………………………………………………………………………………………………….12
2-6-2. تعریف عملیاتی …………………………………………………………………………………………………….14
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1. مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………16
بخش اول: مباحث نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………16
الف) سبک های فرزندپروری والدین……………………………………………………………………………………..16
2-2. تعریف سبک فرزندپروری……………………………………………………………………………………………17
2-3. اهمیت سبک های فرزندپروری……………………………………………………………………………………..17
2-4. تاریخچه سبک های فرزندپروری…………………………………………………………………………………..17
2-5. ابعاد شیوه های فرزند پروری………………………………………………………………………………………..18
2-6. سبک فرزندپروری در اسلام…………………………………………………………………………………………19
2-7. نظریه های فرزندپروری……………………………………………………………………………………………….20
2-7-1. نظریه بامریند…………………………………………………………………………………………………………20
2-7-2. نظریه شیفر……………………………………………………………………………………………………………21
2-7-3. نظریه اریکسون ……………………………………………………………………………………………………..21
2-7-4. نظریه زیگلمن ………………………………………………………………………………………………………22
2-8. نگرش های فرزندپروری…………………………………………………………………………………………….25
2-9. اقتدار و نفوذ والدین در خانواده و فواید آن………………………………………………………………….26
2-10. مزایای فرزندپروری مقتدرانه (قاطعانه) (بالغانه) ………………………………………………………………26
2-11. طبقه اجتماعی و سبک فرزندپروری………………………………………………………………………………28
2-12. فرهنگ و فرزندپروری………………………………………………………………………………………………29
ب) مهارت های اجتماعی کودکان………………………………………………………………………………………..30
2-13. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………30
2-14. تعریف مهارت های اجتماعی………………………………………………………………………………………31
2-15. اهمیت مهارت های اجتماعی…………………………………………………………….………………………..31
2-16. مهارتهای دهگانه زندگی ………………………………………………………………………………………….32
2-17. شخصیت ………………………………………………………………………………………………………………34
ج) کودکان کم توان ذهنی……………………………………………………………………………………………………35
2-18. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………35
2-190. تعریف عقب مانده ذهنی………………………………………………………………………………………….36
2-20. علل عقب ماندگی ذهنی…………………………………………………………………………………………….37
2-20-1. عوامل مؤثر در عقب ماندگی ذهنی قبل از تولد……………………………………………………………37
2-20-2. عوامل مربوط به هنگام تولد…………………………………………………………………………………39
2-20-3. عوامل عقب ماندگی ذهنی بعد از تولد……………………………………………………………………40
2-21. تاریخچه بررسی عقب ماندگی ذهنی…………………………………………………………………………….42
2-22. انواع عقب ماندگی ذهنی و کم توانی ذهنی ……………………………………………………………………44
2-23. طبقه بندی های عقب ماندگی ذهنی……………………………………………………………………………..46
2-23-1. طبقه بندی حول محور روانی- اجتماعی…………………………………………………………………….46
2-23-2. طبقهبندی حول محور سطوح رفتار سازشی………………………………………………………………..48
2-23-3. طبقه بندی حول محور انتظارات و اکتسابات آموزشگاهی………………………………………………48
2-24. طبقه بندی عقب ماندگی ذهنی از دیدگاه روانشناسان………………………………………………………..50
2-25. طبقه بندی عقب ماندگان ذهنی از نظر آموزشی و تربیتی و درمانی…………………………………..52
2-26. طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی……………………………………………………………………………..53
2-27. پیشگیری و درمان عقب ماندگی ذهنی…………………………………………………………………………..55
بخش دوم: پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………..57
2-28. در داخل…………………………………………………………………………………………………………………57
2-29. در خارج………………………………………………………………..…….……………………………………….59
2-30. نتیجه گیری کلی …………………………………………………………………………………………………….62
فصل سوم: روش تحقیق
3-1. روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..64
3-2. متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………..64
3-3. جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………64
3-4. حجم و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………..64
3-5. روش گرد آوری داده ها ……………………………………………………………………………………………..65
3-6. ابزار گردآوری داده ها ………………………………………………………………………………………………..65
3-7. روش اجرا ……………………………………………………………………………………………………………….68
3-8 . روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………….69
فصل چهارم: یافته های تحقیق
4-1. توصیف داده ها (آمار توصیفی) …………………………………………………………………………………….71
این مطلب را هم بخوانید :
4-2. تحلیل داده ها (آمار استنباطی) ……………………………………………………………………………………..73
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1. نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………….82
5-2. محدودیت ها…………………………………………………………………………………………………………….88
5-3. پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………..88
5-3-1. پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………………………..88
5-3-2. پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………..88.
نتیجه گیری نهایی………………………………………………………………………………………………………………89
منابع و مأخذ
فهرست منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………….91
فهرست منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………..96
پیوستها………………………………………………………………………………………………………………………….105
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
فهرست عنوان صفحه
جدول 4-1. شاخص های توصیفی آزمون سبکهای فرزندپروری بایرمند………………………………………..71
جدول 4-2. شاخص های توصیفی سن تقویمی، سن اجتماعی و هوش اجتماعی…………………………….72
جدول4-3. نتایج رگرسیون بین سبکهای فرزندپروری و مهارتهای اجتماعی …………………………………..73
جدول 4-4. ضرایب رگرسیونی تأثیر سبکهای فرزندپروری بر مهارتهای اجتماعی …………………………..74
جدول4-5. نتایج رگرسیون بین سبک فرزندپروری مقتدرانه و مهارتهای اجتماعی …………………………..75
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 04:51:00 ب.ظ ]
|