2-6-1. تعریف مفهومی …………………………………………………………………………………………………….12

2-6-2. تعریف عملیاتی …………………………………………………………………………………………………….14

فصل دوم: پیشینه تحقیق

2-1. مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………16

بخش اول: مباحث نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………16

الف) سبک های فرزندپروری والدین……………………………………………………………………………………..16

2-2. تعریف سبک فرزندپروری……………………………………………………………………………………………17

2-3. اهمیت سبک های فرزندپروری……………………………………………………………………………………..17

2-4. تاریخچه سبک های فرزندپروری…………………………………………………………………………………..17

2-5. ابعاد شیوه های فرزند پروری………………………………………………………………………………………..18

2-6. سبک فرزندپروری در اسلام…………………………………………………………………………………………19

2-7. نظریه های فرزندپروری……………………………………………………………………………………………….20

2-7-1. نظریه بامریند…………………………………………………………………………………………………………20

2-7-2. نظریه شیفر……………………………………………………………………………………………………………21

2-7-3. نظریه اریکسون ……………………………………………………………………………………………………..21

2-7-4. نظریه زیگلمن ………………………………………………………………………………………………………22

2-8. نگرش های فرزندپروری…………………………………………………………………………………………….25

 2-9. اقتدار و نفوذ والدین در خانواده و فواید آن………………………………………………………………….26

2-10. مزایای فرزندپروری مقتدرانه (قاطعانه) (بالغانه) ………………………………………………………………26

2-11. طبقه اجتماعی و سبک فرزندپروری………………………………………………………………………………28

2-12. فرهنگ و فرزندپروری………………………………………………………………………………………………29

ب) مهارت های اجتماعی کودکان………………………………………………………………………………………..30

2-13. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………30

2-14. تعریف مهارت های اجتماعی………………………………………………………………………………………31

2-15. اهمیت مهارت های اجتماعی…………………………………………………………….………………………..31

2-16. مهارت‌های ده‌گانه زندگی ………………………………………………………………………………………….32

2-17. شخصیت ………………………………………………………………………………………………………………34

ج) کودکان کم توان ذهنی……………………………………………………………………………………………………35

2-18. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………35

2-190. تعریف عقب مانده ذهنی………………………………………………………………………………………….36

2-20. علل عقب ماندگی ذهنی…………………………………………………………………………………………….37

2-20-1. عوامل مؤثر در عقب ماندگی ذهنی قبل از تولد……………………………………………………………37

2-20-2. عوامل مربوط به هنگام تولد…………………………………………………………………………………39

2-20-3. عوامل عقب ماندگی ذهنی بعد از تولد……………………………………………………………………40

2-21. تاریخچه بررسی عقب ماندگی ذهنی…………………………………………………………………………….42

2-22. انواع عقب ماندگی ذهنی و کم توانی ذهنی ……………………………………………………………………44

2-23. طبقه ‌بندی ‌های عقب‌ ماندگی ذهنی……………………………………………………………………………..46

2-23-1. طبقه ‌بندی حول محور روانی- اجتماعی…………………………………………………………………….46

2-23-2. طبقه‌بندی حول محور سطوح رفتار سازشی………………………………………………………………..48

2-23-3. طبقه ‌بندی حول محور انتظارات و اکتسابات آموزشگاهی………………………………………………48

دانلود پایان نامه

 

2-24. طبقه بندی عقب ماندگی ذهنی از دیدگاه روانشناسان………………………………………………………..50

2-25. طبقه بندی  عقب ماندگان ذهنی  از نظر آموزشی  و تربیتی  و درمانی…………………………………..52

2-26. طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی……………………………………………………………………………..53

2-27. پیشگیری و درمان عقب ماندگی ذهنی…………………………………………………………………………..55

بخش دوم: پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………..57

2-28. در داخل…………………………………………………………………………………………………………………57

2-29. در خارج………………………………………………………………..…….……………………………………….59

2-30. نتیجه گیری کلی …………………………………………………………………………………………………….62

فصل سوم: روش تحقیق

3-1. روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..64

3-2. متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………..64

3-3. جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………64

3-4. حجم و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………..64

3-5. روش گرد آوری داده ها ……………………………………………………………………………………………..65

3-6. ابزار گردآوری داده ها ………………………………………………………………………………………………..65

3-7. روش اجرا ……………………………………………………………………………………………………………….68

3-8 . روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………….69

فصل چهارم: یافته های تحقیق

4-1. توصیف داده ها (آمار توصیفی) …………………………………………………………………………………….71

 

این مطلب را هم بخوانید :

 

4-2. تحلیل داده ها (آمار استنباطی) ……………………………………………………………………………………..73

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1. نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………….82

5-2. محدودیت ها…………………………………………………………………………………………………………….88

5-3. پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………..88

5-3-1. پیشنهادات پژوهشی………………………………………………………………………………………………..88

5-3-2. پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………..88.

نتیجه گیری نهایی………………………………………………………………………………………………………………89

منابع و مأخذ

فهرست منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………….91

فهرست منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………..96

پیوستها………………………………………………………………………………………………………………………….105

چکیده انگلیسی

 

 

 

فهرست جداول

فهرست                                                                                                  عنوان صفحه

جدول 4-1. شاخص های توصیفی آزمون سبکهای فرزندپروری بایرمند………………………………………..71

 

جدول 4-2. شاخص های توصیفی سن تقویمی، سن اجتماعی و هوش اجتماعی…………………………….72

 

جدول4-3. نتایج رگرسیون بین سبکهای فرزندپروری و مهارتهای اجتماعی …………………………………..73

جدول 4-4. ضرایب رگرسیونی تأثیر سبکهای فرزندپروری بر مهارتهای اجتماعی …………………………..74

جدول4-5. نتایج رگرسیون بین سبک فرزندپروری مقتدرانه و مهارتهای اجتماعی …………………………..75

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...