دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته هنر اسلامی گرایش :چوب عنوان : نسبت نقوش هندسی تکرار شونده منبرهای چوبی با مفاهی... |
شکل (4-8) اتصال نیم آ نیم یا نیم نیم……………… 76
شکل (4-9) اتصال نیم آ نیم یا نیم نیم با میخ……….. 77
شکل (4-10) اتصال نیم آ نیم یا نیم نیم با برش کج……. 77
شکل (4-11) اتصال نیم آ نیم یا نیم نیم با برش کج……. 77
شکل (4-12) اتصال فاق و زبانه ساده(یا کام و زبانه)….. 77
شکل (4-13) اتصال فاق و زبانه ساده با برش کج……….. 77
شکل (4-14) اتصال دو فاق و دو زبانه ساده…………… 78
شکل (4-15) اتصال دو فاق و دو زبانه ساده…………… 78
شکل (4-16) اتصال دم چلچله ای دو طرفه……………… 78
شکل (4-17) اتصال دم چلچله ای یا طرح………………. 78
شکل (4-18) اتصال نیم و نیم با زبانه………………. 78
شکل (4-19) اتصال نیم و نیم با گوه چوبی……………. 78
شکل (4-20) اتصال درز ساده……………………….. 79
شکل (4-21) اتصال درز ساده با میخ چوبی…………….. 79
شکل (4-22) اتصال درز ساده شومی…………………… 79
شکل (4-23) اتصال نیم و نیم………………………. 79
شکل (4-24) اتصال قلیف…………………………… 79
فهرست عکسها
عنوان صفحه
صفحه
عکس (2-1) گره چینی با شیشه………………………. 18
عکس (2-2) گره چینی پوک و گره چینی تو پر یا منبت……. 19
عکس (2-3) اتصالات در گره چینی…………………….. 21
عکس (2-4) منبر مساجد حکیم و جامع عتیق…………….. 37
عکس (2-5) دو منبر مسجد جامع عتیق…………………. 37
عکس (2-6) منبر مساجد سید و آقانور………………… 37
عکس (2-7) گره طبل اندر طبل………………………. 38
عکس (2-8) گره کند طبل قناس………………………. 38
عکس (2-9) گره هشت و چهارلنگه…………………….. 38
عکس (2-10) گره شش………………………………. 39
عکس (2-11) پله در منبر مساجد سید ، جامع عتیق ، حکیم… 39
عکس (2-12) پله در منبر مساجد سید و حکیم…………… 39
عکس (2-13) پله در منبر مسجد حکیم…………………. 40
این مطلب را هم بخوانید :
عکس (2-14) نشیمن در منبر مساجد حکیم ، آقانور ، جامع عتیق و سید 40
عکس (2-15) نقاشی گره ده تند در نشیمن منبر مسجد جامع عتیق 41
عکس (2-16) نشیمن در منبرهای مساجد حکیم و جامع عتیق…. 41
عکس (2-17) تزئین خوشنویسی و گره روی دسته صندلی در منبر مسجد حکیم 42
عکس (2-18) تزئینات قطاربندی و گره چینی بر روی دسته صندلی 42
در منبر مسجد جامع
عکس (2-19) نرده یا طارمی در منبر دوم و اول مسجد جامع عتیق و حکیم 43
عکس (4-1) تصویر کامل محراب اولجایتو در شمسه مرکزی منبر مسجد جامع عتیق 66
عکس (4-2) منبت کاری نقوش گردان لقاط منبر مسجد جامع عتیق.. 66
عکس (4-3) منبرهای مساجد جامع عتیق ، حکیم ، شاه عباس ، آقانور و سید 71
عکس (4-4) منبت رولیف……………………………. 88
عکس (4-5) منبت با رولیف…………………………. 88
عکس (4-6) منبت اورولیف………………………….. 88
فصل اول
کلیات تحقیق
-1- مقدمه :
منبر به عنوان فضایی خاص برای تشریح مبانی دینی، جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است. از آنجا که در دین اسلام تبیین مبانی دینی، بر پایه سخنرانی و ارتباط مستقیم با مردم (نماز جماعت) گذارده شده است،منبر واجد همان کارکرد اجتماعی- سیاسی است که از نقش الوهی نمادین آن جدا نیست و بررسی نقش منبر در تحقق این مهم آشکار میگردد. بر این اساس منبر نمادی از هنر اسلامی است. این پژوهش بر آن است تا این سمبل هنر اسلامی را بهتر شناسانده و ارزشهای آن را آشکار کند.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-02] [ 06:15:00 ب.ظ ]
|