دانلود پایان نامه ارشد:بررسی استراتژیهای بازاریابی جهت توسعه صادرات كارخانجات سیمان ایران |
مشكلات مربوطه روبرو نموده است. وضعیت مذكور علیرغم تحمیل شرایط سخت ناشی از كاهش جدی نقدینگی به واحدهای تولید سیمان، اثرات مثبت و سازنده متعددی نیز برای صنعت سیمان كشور به همراه داشته است كه از جمله آنها توجه فزاینده به خریدار و مصرف كننده، ارتقاء كیفیت محصول و تلاش برای حضور در بازار جهانی و صادرات سیمان میباشد. به اخص كلام حداقل به سه دلیل بر شمرده ذیل صادرات سیمان برای كشور ما نقش حیاتی دارد :
1 ) مازاد تولید
2 ) گریز از اقتصاد تك محصولی
3 ) نیاز ارزی واحدهای تولید
طی این تحقیق سعی شده است با عنایت به چهارپی ( 4P ) متداول در بازار یابی یا به عبارتی آمیخته بازاریابی مشكلات و مزیتهای این صنعت در راه تحقق اهداف بازاریابی بین المللی شناسایی و حتی الامكان، روشهای مناسب و راهبردی را برای افزایش سهم كشور در بازاریابیهای هدف و جهانی ارائه شود.
1-1. اهداف تحقیق :
در این تحقیق سعی شده است با اتكاء به چهارپی ( 4P ) متداول در بازاریابی اهداف ذیل مورد بررسی قرار گیرد.
- بررسی و شناخت عوامل مؤثر در جایگاه رقابتی كارخانجات سیمان كشور در بازارهای داخلی
- تجزیه و تحلیل شیوههای بازاریابی مورد استفاده در افزایش فروش سیمان كشور و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها.
- ارائه روشهائی كاربردی جهت حضور و استقرار دائم شركتهای تولید كننده سیمان كشور در بازارهای منطقهای و بین المللی سیمان.
1-2. تحقیقات پیشین مرتبط با موضوع
شایسته است به تحقیقاتی كه در این راستا پیش از این صورت پذیرفته اشاره گردد، لذا بطور خلاصه بقرار ذیل ارائه میگردد :
( جدول :1-1 ) موضوع تحقیقات پیشین
شایان ذكر است عنوان گردد كه تحقیق حاضر با دیدگاه (4P ) متداول در بازاریابی در خصوص افزایش صادرات سیمان كشور نگرش خود را بسط داده و فرضیههای
این مطلب را هم بخوانید :
خود را بر عناصر فرعی هر یك از عنصرهای اصلی ( 4P ) برپا نموده است و بدین جهت با كلیه تحقیقات قبلی تمایز محض دارد.
اینك بطور مختصر شرح هر یك از تحقیقات فوق را خواهیم آورد.
ردیف 1 : سه تحقیق از مركز تحقیقات مجتمع صنعتی سیمان آبیك بزرگترین سیمان كشور آورده شده است. كه تحقیق اول با عنایت به اینكه بازار امارات بالقوه بهترین بازار سیمان صادراتی كشور می تواند
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 07:38:00 ق.ظ ]
|