دانلود پایان نامه ارشد: بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی |
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه……………………………………………………………………….…. 3
1-2 بیان مسئله ……………………………………………………………………..……5
1-3 ضرورت انجام پژوهش………………………………………………………..…….8
1-4 تعاریف متغیرها……………………………………………………………………10
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی
مقدمه………………………………………………………………………..……..…13
2-1 مبانی نظری ………………………………………………………………..……13
2-2- عوامل مؤثر در بروز اختلالات رفتاری در دوران نوجوانی………………….………..……24
3- 2- مفهوم سازگاری …………………………………………………..……………28
2-4 انواع سازگاری ………………………………………………………………40
2-5 مهارتهای ارتباطی ………………………………………………………………51
2-6- پیشینه پژوهش در خصوص مهارت های ارتباطی و سازگاری………….…………………56
2-7 فرضیه پژوهش ………………………………………………………………61
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 مقدمه…………………………………………………………………….…………63
3-2 روش پژوهش………………………………………………………………………63
3-3 جامعه آماری و نمونه پژوهش………………………………………….……………63
3-4ملاحضات اخلاقی پژوهش……………………………………………………………64
3-5 ابزار و روش گردآوری اطلاعات……………………………………..………………64
3-6 ابزار پژوهش…………………………………………………….………………65
3-7 تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………….……68
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
مقدمه……………………………………………………………………….…………70
4-1- فرضیه اصلی پژوهش………………………..……………………………………70
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1- مقدمه………………………………………………………….………………75
5-2.بحث ونتیجه گیری ………………………………………………………………75
5-2-1.شاخص مهارت های اجتماعی…………………………………….………………78
5-2-2.شاخص گرایش ضداجتماعی……………………………………………………79
5-2-3.شاخص روابط خانوادگی ……………………………………………………….80
5-2-4.شاخص قالب های اجتماعی……………………………………………………81
5-2-5.شاخص روابط آموزشی……………………………….…………………..……81
5-2-6.شاخص روابط اجتماعی ………………………………………………….……82
5-3.نتیجه گری کلی از تحقیق……………………………………………..………… 83
5-4.پیشنهادات…………………………………………………………………..……84
5-5- پیشنهاد هایی برای پژوهش های آتی. …………..…………..………………………84
5-6 محدودیت های پژوهش………………………..….………..………………………85
منابع
منابع فارسی ……………………………………………………………………..…………87
منابع انگلیسی ……………………………………………………………………..…………93
چکیده انگلیسی……………………………….……………………………………..…………95
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-2:شاخص سازگاری در مطالعات مختلف…………………………………………………………………………29
جدول 1-4: میانگین، انحراف استاندارد ونتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه نمرات آزمودنی های گروه آزمایش و کنترل در پیش آزمون ابعاد سازگاری اجتماعی…………………………………………………………………71
جدول2-4 نتایج آزمون تی مستقل جهت مقایسه دو گروه آزمایش و کنترل برحسب نمرات پس آزمو.. 72
3-4 نتایج آزمون تحلیل کوواریانس جهت مقایسه دو گروه آزمایش و کنترل در نمرات پس آزمون با کنترل اثرات نمرات پیش آزمون……………………………………………………………………………………………………………..72
جدول 4-4 نتایج تی وابسته جهت مقایسه نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش در ابعاد سازگاری اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………73
چکیده
این مطلب را هم بخوانید :
هدف از این تحقیق بررسی تأثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی بوده است . بدین منظور از بین دانش آموزان دختر دبیرستانی ارجاع داده شده به مراکز مشاوره آموزش و پرورش شهر شیراز تعداد 20 نوجوان ناسازگار به طور تصادفی در گروه کنترل و 20 نوجوان ناسازگار در گروه آزمایش قرار داده شدند سپس با استفاده از پرسشنامه شخصیت سنج کالیفرنیا (CTP) فرم 16-9 ساله دو گروه مورد پیش آزمون قرار گرفتند به اعضای گروه آزمایش مهارت های ارتباطی آموزش داده شد. در خاتمه آموزش پس آزمون سازگاری مجدداً اجرا گردید .نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که آموزش مهارت های ارتباطی نتوانسته است سازگاری اجتماعی کلی دانش آموزان گروه آزمایش را نسبت به گروه کنترل بطور معناداری افزایش دهد (P>0/05).در شاخص های قالب های اجتماعی، مهارتهای اجتماعی، گرایش ضداجتماعی، روابط آموزشی و روابط اجتماعی تفاوت معنی داری در نمرات پیش آزمون- پس آزمون افراد گروه آزمایش دیده نمی شود ولی در شاخص روابط خانوادگی این تفاوت معنا دار است.
كلمات كلیدی : مهارت های ارتباطی ، سازگاری ، سازگاری اجتماعی ، دختران دبیرستانی
فصل اول
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 05:35:00 ق.ظ ]
|