1-6 مولفه های پژوهش…………………………… 15

الف) مبانی نظری پژوهش…………………………. 20

2-1: آموزش از راه دور…………………………. 22

2-1-1: مقدمه………………………………… 22

2-1-2: تعاریف آموزش از راه دور…………………. 24

2-1-3: واژه­های مرتبط با آموزش از راه دور………… 31

2-1-4: تعریف یادگیری الکترونیکی……………….. 31

2-1-5: ماهیّت یادگیری الکترونیکی……………….. 33

2-1-6: ساختار نظری یادگیری الکترونیکی………….. 34

2-1-7: مزایا و معایب یادگیری الکترونیکی…………. 36

*             2-1-7-1: مزایای یادگیری الکترونیکی……………………. 36

*             2-1-7-2: معایب یادگیری الکترونیکی……………………… 39

2-1-8: انواع یادگیری الکترونیکی……………….. 40

  • یادگیری ترکیبی……………………………………………………………………. 40
  • یادگیری باز………………………………………………………………………….. 40
  • آموزش مبتنی برکامپیوتر………………………………………………….. 40
  • یادگیری برخط/ مبتنی بروب……………………………………………… 41

2-1-9: عوامل و اجزای نظام آموزش از راه دور………. 41

*         فراگیران…………………………………………………………………………………. 42

*         معلمان……………………………………………………………………………………… 43

*         وسایل کمک آموزشی و رسانه­های آموزشی……………………….. 48

*         رسانه­های نوین و نقش آنها در آموزش از راه دور…. 49

*         انتخاب رسانه آموزشی مناسب…………………………………………… 51

*         کلاسهای رفع اشکال……………………………………………………………….. 52

*         کتابهای خودآموز…………………………………………………………………. 52

2-1-10: ویژگیهای آموزش از راه دور………………. 53

2-1-11: تاریخچه آموزش مجازی…………………… 54

*             2-1-11-1: تاریخچه آموزش مجازی در جهان…………….. 54

*             2-1-11-2: تاریخچه آموزش مجازی در ایران…………… 56

2-1-12: تغییر در آموزش عالی: عوامل و چالشها……… 57

2-1-12-1: عوامل تغییر………………………. 58

2-1-12-2: چالشها…………………………… 59

2-1-13: عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در جهان    62

*             2-1-13-1:  عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در جهان  62

*             2-1-13-2: عوامل ایجاد یا علل پیدایش آموزش از راه دور در ایران  63

2-1-14: دانشگاههای مجازی در ایران……………… 64

*         مرکز تحصیلات تکمیلی آموزشهای مجازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر      64

*         دانشگاه مجازی جامعه المصطفی………………………………………. 64

*         دانشگاه غیرانتفاعی مهرالبرز………………………………………. 64

دانلود پایان نامه

 

*         موسسه آموزش عالی نور طوبی…………………………………………… 65

*         دانشگاه مجازی قرآن و حدیث…………………………………………… 65

*         دورههای آموزشی……………………………………………………………………. 66

*         ویژگیها و امتیازات این دانشکده………………………………… 66

*         لوح فشرده و دروس اینترنتی…………………………………………… 67

2-2: تدریس مشارکتی یادگیرندگان از راه دور……….. 68

2-2-1: آموزش………………………………… 68

2-2-2: مفهوم تدریس…………………………… 69

2-2-3: روش تدریس…………………………….. 70

2-2-4: مفهوم یادگیری مشارکتی………………….. 73

2-2-5: مشخصه های یادگیری مشارکتی………………. 75

*         همبستگی مثبت………………………………………………………………………… 75

*         مسئولیت فردی………………………………………………………………………… 75

*         تعامل چهره به چهره (کنش متقابل)……………………………… 76

*         مهارتهای اجتماعی……………………………………………………………….. 76

*         ارزشیابی فرآیندگروهی………………………………………………………. 76

*         ترکیب اعضای گروه مشارکتی……………………………………………… 76

2-2-6: چارچوب مفهومی یادگیری مشارکتی…………… 77

  1. 1. مسئولیت پذیری………………………….. 77
  2. وابستگی متقابل مثبت…………………….. 78
  3. نظارت بر فرایند یادگیری…………………. 78
  4. این مطلب را هم بخوانید :
  1. بایگانی‌های پایان نامه حقوق - تحقیق - مقاله -پروژه-پایان نامه

2-2-7: اهمیت و جایگاه تعامل در آموزش و یادگیری…… 79

2-2-8: آموزش الکترونیکی و نظریه ساختن‌گرایی………. 81

2-2-9: مفهوم تعامل در محیط آموزش الکترونیکی……… 82

2-2-10: انواع تعامل در محیط آموزش الکترونیکی…….. 86

  1. 1. تعامل دانشجو با دانشجو………………….. 89
  2. تعامل استاد با دانشجو…………………… 90

2-2-11: ضرورت تعامل در آموزش الکترونیکی…………. 94

2-2-12:  طبقه بندی سطوح مشارکت در یادگیری الکترونیکی 95

  1. 1. گفتگو…………………………………. 95
  2. 2. مشارکت موازی…………………………… 96
  3. 3. مشارکت متوالی………………………….. 97
  4. 4. مشارکت هم افزایانه……………………… 98

2-2-13: فعالیتهای یادگیری در آموزش مجازی………… 99

2-2-14: فعالیت یادگیری بحث در آموزش مجازی………. 100

*             2-2-14-1: چگونگی آغاز و برنامه ریزی یک بحث بر خط          101

*             2-2-14-2: چگونگی حفظ بحث شروع شده در دوره برخط 101

2-2-14-3: نمره دادن به یادگیرندگان برای شرکت در بحث در دوره برخط………………………………………….. 102

2-2-15: مزایا و چالشها و راهکارها در یادگیری مشارکتی الکترونیکی   102

رهنمودهایی برای طراحی محیط یادگیری الکترونیکی تعاملی 105

ب) پیشینه پژوهش……………………………… 108

پیشینه خارجی……………………………….. 112

پیشینه داخلی……………………………….. 119

3-1 مقدمه…………………………………… 123

3-2 روششناسی تحقیق…………………………… 123

3-3 متغیرهای پژوهش…………………………… 124

3-3-1 متغیر مستقل…………………………… 124

3-3-3 متغیرهای کنترل………………………… 125

3-3-4 متغیرهای مداخله گر…………………….. 125

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...