جدول 6-4: مقایسه میانگین ها به روش توکی HSDزمونمقاب : پس آزمون……………………………………………………….72

جدول 7- 4  : توصیف داده های مربوط به آزمون پیگیری(3T)……………………………………………………………..72

جدول 8-4 : آزمون لوین……………………………………………………………………………………………………………………………72

جدول 9-4 : آزمون باکس…………………………………………………………………………………………………………………………73

جدول 10-4 : آزمون کرویت موچلی………………………………………………………………………………………………………..73

جدول 11-4  آزمون اثرات بین آزمودنیها (هوین فلدت)…………………………………………………………………………..74

جدول 12-4 : آزمون اثرات بین آزمودنی ها……………………………………………………………………………………………..74

جدول 13-4 : مقایسه های چند گانه………………………………………………………………………………………………………..74

 

فهرست نمودارها

 

نمودار 1 ـ 2  توصیف کلی نظریه همبستگی اجتماعی ……………………………………………………………………………21

نمودار 2-2  نتایج همبستگی اجتماعی مثبت ………………………………………………………………………………………….23

نمودار 3-2  سوالات آغازگر………………………………………………………………………………………………………………………..31

نمودار 1-4  نیمرخ نمودارها……………………………………………………………………………………………………………………….75

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

هدف از انجام این پژوهش مقایسه تاثیر روشهای یادگیری مشارکتی و سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس جغرافیای کلاس پنجم ابتدایی و ماندگاری آموخته ها بوده، همچنین اثر آموزش اصول گفتگو بر اثر بخشی بیشتر روش یادگیری مشارکتی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق در این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با استفاده از اندازه­گیری مکرر در گروههای آزمایش و کنترل بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر پایه پنجم مدارس ناحیه 2 ارومیه در سال تحصیلی 87-86 به تعداد 2494 نفر بوده که از میان آنها 51 نفر در قالب سه کلاس به روش نمونه گیری چندمرحله­ای انتخاب شده اند. دو گروه آزمایشی به مدت 8 جلسه 45 دقیقه ای به شیوه مشارکتی آموزش دیده اند و یکی از این گروه­های آزمایشی علاوه بر آن، از سه جلسه آموزش تحت عنوان آموزش اصول گفتگو نیز برخوردار شده است. داده ها در دو بخش با استفاده از تحلیل کوواریانس و اندازه گیری مکرر مورد تحلیل قرار گرفت. قسمت اول تحلیل نشان داد که تفاوت بین گروه های آزمایش و کنترل با اطمینان 95 درصد معنادار بوده و اما بین خود گروههای آزمایش تفاوت معنادار نبود ، قسمت دوم تحلیل نیز نشان داد که ماندگاری آموخته ها در گروههای آزمایش نسبت به گروه کنترل بیشتر است و تفاوت با همان میزان اطمینان معنادار می باشد.

 

 

 

فهرست مطالب

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فهرست جداول

فهرست نمودارها

چکیده تحقیق

فصل اول  کلیات تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….1

بیان مساله………………………………………………………………………………………………………………………………………………..3

اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….8

بایگانی‌های روانشناسی - مرجع مقالات

 

هدف های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………….11

سوال­های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………11

تعاریف واژه­هاواصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………………………….12

 

فصل دوم  ادبیات تحقیق

الف  مبانی نظری

  1. مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………..15
  2. نگاهی اجمالی به یادگیری مشارکتی …………………………………………………………………………………..17
  3. عناصر اصلی یادگیری مشارکتی …………………………………………………………………………………………19
  4. دیدگاه شناختی ……………………………………………………………………………………………………….22
  5. دیدگاه انگیزشی ……………………………………………………………………………………………………..23
  6. دیدگاه عاطفی ………………………………………………………………………………………………………….23
  7. نظریه همبستگی اجتماعی…………………………………………………………………………………………………..24
  8. سازمان دهی تعامل……………………………..…………………………………………………………………………33
  9. معرفی راهبرد…………………………………………………………………………………………………………………………39
  10. آموزش پرسش و پاسخ هدایت شده توسط دانش­آموزان………………………………………………41
  11. انواع یادگیری مشارکتی……………………………………………………………………………………………………….43
  12. تبیین نظری و تجربی یادگیری مشارکتی…………………………………………………………………………48
  13. روشهای یادگیری مشارکتی و نظریات یادگیری……………………………………………………………..50
  14. یادگیری مشارکتی و پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………..56
  15. یادگیری مشارکتی و ماندگاری یادگیری………………………………………………………………………….57
  16. روش جورچین و پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………….59
  17. یادگیری مشارکتی و پیشرفت تحصیلی درس جغرافی…………………………………………..61

 

ب  پیشینه تحقیقات در ایران وجهان……………………………………………………………………………………62

 

فصل سوم –  روش شناسی تحقیق

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………68

این مطلب را هم بخوانید :

 

متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..64

جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………68

نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………..69

روش اجرا……………………………………………………………………………………………………………………………………..69

نگاهی به فرایند تحولی جورچین 4 ……………………………………………………………………………………….77

متغیرها……………………………………………. …………………………………………………………………………………………80 

روایی و پایایی ابزار……………………………………………………………………………………………………………………80 

روش تحلیل آماری……………………………………………………………………………………………………………………..81

 

 

فصل چهارم  یافته ها و تحلیل نتایج…………………………………………………………………………………..83

 تحلیل توصیفی

تحلیل استنباطی

 

فصل پنجم  خلاصه ، نتیجه گیری ، پیشنهادها

خلاصه …………………………………………………………………………………………………………………………………………..93

بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………..94

اشارات ضمنی………………………………………………………………………………………………………………………………..97

پیشنهادها…………………………………………………………………………………………………………………………………….101

 

فهرست منابع و پیوست ها………………………………………………………………………………………………………….104

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...