پایان نامه حقوق تربیتی کودک با تأکید بر حقوق تربیتی |
۲-۲ حقوق 21
۱-۲-۲ حقوق به معنای اصلی 24
۲-۲-۲ حقوق به معنای فرعی 25
۳-۲ کودک 25
۱-۳-۲ قبل از تولد 26
۲-۳-۲ تولد تا دو سالگی 26
۳-۳-۲ سه تا هفت سالگی 26
۴-۳-۲ هفت تا یازده سالگی 27
۴-۲-تعریف کودک در کنوانسیون حقوق کودک 27
۵-۲ کودکی و حقوق کودک در اندیشه جان لاک 27
۶-۲ تاریخچه مطالعه درباره کودکان 29
۷-۲ تربیت 30
۸-۲-جنبههای روان شناختی حقوق کودک 32
۲-۸-۲ رشد الگوهای قابل پیش بینی دارد 32
۹-۲ محیط و فرایند رشد 34
۱-۹-۲ تفاوتهای فرهنگی 34
۲-۹-۲ تفاوتهای اقتصادی اجتماعی 34
۳-۹-۲-تفاوتهای خانوادگی 34
۱۰-۲ سابقه تاریخی کنوانسیون حقوق کودک 35
۱-۱۰-۲ مقدمه پیمان نامه حقوق کودک (مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بیستم نوامبر 1989) 36
۲-۱۰-۲ کنوانسیون حقوق کودک و حقوق تربیتی 38
۳-۱۰-۲ ماده ۲۸ (حق برخورداری از آموزش و پرورش،تحصیلات و آموزشهای حرفهای) 38
۴-۱۰-۲ ماده ۲۹ (هدفهای آموزش؛ موسسات آموزشی) 39
۵-۱۰-۲ ماده 31 (مشارکت در اوقات فراغت، فرهنگی و زندگی هنری، ترویج توسط دولت) 40
۱۱-۲ حقوق تربیتی کودک 40
۱-۱۱-۲ حق دسترسی به آموزش و پرورش 43
۲-۱-۱۱-۲ در دسترس بودن آموزش و پرورش 45
۳-۱-۱۱-۲ برابری فرصتها 45
۲-۱۱-۲ حق داشتن آموزش با کیفیت 46
۱-۲-۱۱-۲ برنامه درسی وسیع، مرتبط و فراگیر 47
۲-۲-۱۱-۲-یادگیری و ارزشیابی مبتنی بر حقوق کودک 48
۳-۲-۱۱-۲ محیط کودک دوست، امن و سالم 48
۳-۱۱-۲ حق احترام در محیط یادگیری 49
۱-۳-۱۱-۲ احترام به هویت 49
۲-۳-۱۱-۲ احترام به حقوق مشارکت 50
۳-۳-۱۱-۲ احترام به تمامیت 51
۱۲-۲ حقوق تربیتی کودک در ایران 52
۱-۱۲-۲ گفتار نخست: حق کودک بر آموزش 52
۲-۱۲-۲ گفتار دوم: حقوق کودک در مراکز آموزشی 54
۱-۲-۱۲-۲ مهد کودک 54
۲-۲-۱۲-۲ مدرسه 59
۱۳-۲ آموزش و پرورش و حقوق اقلیت ها 65
۱-۱۳-۲ تعریف اقلیت 66
۱-۱-۱۳-۲ آموزش وپرورش اقلیت های دینی (غیر مسلمان) 66
۲-۱-۱۳-۲ آموزش و پرورش اقلیت های مذهبی (غیر شیعه) 67
۳-۱-۱۳-۲ آموزش و پرورش اقلیت های قومی، نژادی و زبانی 68
۲-۱۳-۲ آموزش و پرورش اقلیت ها در اعلامیه ها و کنوانسیون های بین المللی 68
۳-۱۳-۲ آموزش و پرورش اقلیت ها در قانون اساسی سایر کشورها 69
۱۴-۲ پیشینه پژوهش در داخل کشور 70
۱۵-۲ پیشینه پژوهش در خارج از ایران 74
۱-۱۵-۲ پژوهشهای حوزه: استقلال کودک 75
۲-۱۵-۲ پژوهشهای حوزه: حقوق کودکان در مقابل حقوق والدین 81
۳-۱۵-۲ پژوهشهای حوزه: فعالیتهای بینالمللی در زمینه حقوق کودکان 85
فصل سوم: 88
روش پژوهش 88
۱-۳ مقدمه 89
۲-۳ فلسفه تحلیلی 89
۳-۳ روش تحلیل در این پژوهش 92
فصل چهارم: یافته های پژوهش 94
این مطلب را هم بخوانید :
۱-۴ مقدمه 95
۲-۴ پاسخ به سوال نخست 95
۱-۲-۴ در تحلیل مفهوم حق 95
۱-۱-۲-۴ خلاصه ای درتحلیل مفهوم حق 100
۲-۲-۴ در تحلیل مفهوم کودکی 101
۱-۲-۲-۴ خلاصه ای در تحلیل مفهوم کودک 105
۳-۲-۴ در تحلیل مفهوم حقوق کودک 105
۱-۳-۲-۴ خلاصه ای در تحلیل مفهوم حقوق کودک 110
۳-۴ پاسخ به سوال دوم 111
۱-۳-۴ در تحلیل مفهوم تربیت 111
۱-۱-۳-۴ خلاصه ای در تحلیل مفهوم تربیت 117
۲-۳-۴ در تحلیل حقوق تربیتی کودک 118
۱-۲-۳-۴ خلاصه ای در تحلیل مفهوم حقوق تربیتی کودک 123
۴-۴ پاسخ به سوال سوم 124
۱-۴-۴ در تحلیل حقوق تربیتی کودک در ایران 124
۱-۱-۴-۴ خلاصه ای در تحلیل حقوق تربیتی کودکان درایران 132
فصل پنجم: 134
بحث، نتیجه گیری و پیشنهادها 134
۱-۵ مقدمه 135
۲-۵ خلاصه نتایج 135
۳-۵ بحث 136
۴-۵ پیشنهادات حاصل از پژوهش 142
۵-۵ محدودیت های پژوهش 143
منابع 144
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 04:42:00 ب.ظ ]
|