موفقیت شرکت های صنایع غذایی بوجود آمده­اند، مورد توجه بیش از بیش قرار گرفته است.

در دنیای رقابتی امروز، شرکت های صنایع غذایی برای حفظ مشتریان خود بایستی بیشترین توجه را به نیازها، نظرات ، ذائقه و اعتراضات آنان در ارتباط با خدمات داشته باشند.

امروزه دیگر رضایتمندی مشتریان کافی نبوده و سازمان­ها منجمله صنایع غذایی  برای بهره­مندی از مزایای حفظ مشتریان باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندشان، وفادار هم هستند.

ترجیح مشتریان برای استفاده از محصولات صنایع غذایی به دلیل راحتی و آسایشی که این نوع شرکت ها ارائه می­دهد در حال افزایش است. به دلیل اینکه افراد این امکان را دارند که نیازهای غذایی خود را ساعت­ها خارج ازخانه از هرجا که دسترسی به فروشگاه دارند انجام دهند. بنابراین شناسایی ارتباط بین خدمات محصولات غذایی  و وفاداری مشتریان امری لازم و ضروری به نظر می­رسد.

فصل اول

1-1 مقدمه

1-2 بیان مسأله

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

1-4 پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق)

1-4-1 سؤالات فرعی تحقیق

1-5 فرضیه­های تحقیق

1-6 متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی

1-7 اهداف تحقیق

1-7-1 هدف کلی

1-7-2 هدف جزئی

1-8 تعریف واژه­ها و اصطلاحات تخصصی

 

 

1-1 مقدمه

خدمت به مشتری، قدیمی­ترین و در عین حال، تازه­ترین مسأله برای هر مؤسسه­ای است. موفق­ترین بازرگانان اولیه، همچنان­که رقابت پدید می­آمد، می­بایستی راه­های مختلفی را جستجو می­کردند تا آنچه را فراهم
می­آوردند، از دیدگاه مشتریان، متمایز و ویژه باشد. امروزه هیچ مؤسسه­ای نمی­تواند ادامه حیات دهد مگر اینکه بتواند به طور روزافزون مشتریان بصیر و نکته­سنج را، جذب و نگهداری کند. موفقیت در دنیای رقابتی از آن مؤسسه­هایی خواهد بود که تشخیص دهند، مشتری بزرگترین سرمایه­ی هر مؤسسه­ای است، مشتری همه­ حقوق، دستمزد و مزایای ما را می­پردازد و در هر کسب و کاری شما باید نخستین انتخاب مشتری باشید با عنایت بر اینکه مشتری به جایی می­رود که به بهترین وجه به [خواسته­های] او توجه شود (تاج­زاده نمین و دیگران، 1389، 2).

گسترش و افزایش رقابت و ظهور نوآوری­های جدید در صنعت خدمات کشور، سازمان­ها را به سمت توجه به اهمیت مشتری و منافعی که می­تواند برای آنان ایجاد کند و درنتیجه اهمیت حفظ و تقویت وفاداری مشتری سوق داده است. لذا شناخت عواملی که باعث حفظ و تداوم رابطه بین سازمان­ها و مشتریانشان می­گردد، امری مهم و ضروری تلقی می­گردد.

در این راستا تحقیقاتی برای شناخت عوامل مؤثر بر وفاداری  مشتریان به محصولات غذایی صورت گرفته است اما متأسفانه در رابطه با وجود قیمت بالای محصولات  بر وفاداری مشتریان تحقیقات بسیار کمی انجام شده است.

از این رو، مطالعۀ حاضر کوشیده است، تأثیر قیمت بالای محصولات شرکت صنایع غذایی یک و یک نسبت به رقبا را بر وفاداری آن­ها بسنجد.

این مطلب را هم بخوانید :

در این فصل می­کوشیم پس از بیان مسأله و اهمیت و ضرورت تحقیق، پرسش اصلی پژوهش، مدل و اهداف تحقیق را نیز بررسی کنیم. در نهایت واژه­ها و اصطلاحات تخصصی را تعریف می­کنیم.

1-2 بیان مسأله

در هر سازمان اعم از تولیدی و خدماتی مهمترین عامل جهت حفظ و بقای سازمان مشتریان آنها هستند به نحوی که چنانچه سازمان در جلب رضایت و وفاداری آنها موفق شود، زمینه­ رشد و بقای بلندمدت خود را فراهم خواهد کرد.

حفظ وفاداری مشتریان فعلی، در سودآوری یک سازمان بسیار تعیین­کننده است، چنانچه طی تحقیقات متعدد بیان شده که وفاداری مشتری می­تواند، هزینه عملیات تجاری را 5 تا 6 برابر کاهش دهد زیرا مشتریان وفادار، ترجیح می­دهند خریدهایشان را متمرکز کنند و بنابراین حجم فروش شرکت افزایش می­یابد. مشتریان وفادار، مبلغان سازمان هستند که تبلیغات مثبتی درخصوص شرکت و محصولات آن می­کنند و باعث

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...