دانلود پایان نامه : بررسی نقش جشنواره های موضوعی تئاتر در تغییر نگرش نویسندگان و كارگردانان هنرهای نمایشی تهران |
2-5-1-5- نظریه دریافت و واکنش مخاطب… 74
2-5-1-7-اقتباس تئاتری.. 79
2-5-1-8-اولنای دیوید ممت… 80
2-5-1-9-نظریه ماتریالیستی، پسامدرن و پسا استعماری.. 83
2-5-1-10-نظریه پسامدرن.. 83
2-5-1-11- پسامدرنیسم و تئاتر. 86
2-5-1-12- نظریه پسااستعماری.. 88
2-5-1-13- توفان امه سزر. 91
2-6- نظریه های شرطی سازی پاولف،اسكینر و ثرندایك.. 92
2-6-1 شرطی شدن كلاسیك چسیت؟. 92
2-6-2- شرطی شدن در سطح بالاتر. 93
2-6-3-تعمیم و تمیز محرك.. 94
2-6-4-خاموشی و برگشت خود به خودی.. 94
2-6-5-شرطی شدن كلاسیك انسانها : 95
2-6-6-انتقادات از نظریه ثرندایك: 98
2-7-نظریه شرطی سازی كنشگر اسكینر. 98
2-7-1-رفتار پاسخ گر و رفتار كنشگر. 98
2-7-2-تقویت كننده های مثبت و منفی : 100
2-8-پیشینه پژوهش… 101
فصل سوم
روش شناسی پژوهش
3-1- روش پژوهش… 103
3-2- جامعه آماری.. 103
3-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 103
3-4- روش جمع آوری داده ها 104
3-5- ابزارگرد آوری اطلاعات… 104
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها 104
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه. 106
4-2- ویژگی های جمعیت شناختی.. 106
جدول4-1: توزیع فراوانی جنسیت در نمونه مورد مطالعه. 106
جدول4-2: توزیع فراوانی وضعیت تاهل در نمونه مورد مطالعه. 107
جدول4-3: توزیع فراوانی بازه سنی در نمونه مورد مطالعه. 107
جدول4-4: توزیع فراوانی تحصیلات در نمونه مورد مطالعه. 108
جدول4-5: توزیع فراوانی سابقه در نمونه مورد مطالعه. 108
جدول4-6: توزیع فراوانی زمینه فعالیت در نمونه مورد مطالعه. 109
4-3-یافته های توصیفی.. 121
جدول 4-34 میانگین و انحراف متغیر های پژوهش… 121
4-4- یافته های استنباطی.. 122
این مطلب را هم بخوانید :
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
5-1- بحث و نتیجه گیری.. 127
5-2- محدودیت های پژوهش… 129
5-3- پیشنهادات پژوهشی.. 129
فصل اول
کلیات پژوهش
1- مقدمه
از زمانی که میرزا فتحعلی آخوندزاده اولین «دراما»ی ایرانی، ملا ابراهیم خلیل کیمیاگر، را در 1229ق، پنج سال بعد از قرارداد ترکمانچای نوشت(خلج،17:1381 )، گونه ادبی جدیدی در میدان ادبی ایران به وجود آمد که در طول بیش از یک قرن، بنا به فراز و فرود راه، تولیدات چندی داشته است. این لحظه پاگیری نمایشنامه نویسی جدید در ایران مقارن و همخوان با تاریخ مدرنیته[1] است: میرزا آقا تبریزی و مرتضی قلی خان مویدالممالک نیز پیش از صدور فرمان مشروطه به سیاق غرب، نمایش نامه می نوشتند.(بکتاش، 13: 1356). از آن زمان تا کنون به تناسب شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه این هنر دستخوش تغییرات متفاوتی شده است. و در دهه های اخیر جشنواره های موضوعی تئاتر بیشتر در جامعه رایج شده اند و محتوای این جشنوارهها جامعه هنری و به تبع آن مخاطبان را دستخوش تغییرات کرده و عکس العمل های متفاوتی در این خصوص ایجاد شده است.
همه رسانه ها در کار زیر و رو کردن محتویات اندیشه های ما هستند و حضورشان در زندگی ما از لحاظ شخصی، سیاسی، اقتصادی، زیبا شناختی، روانشناسی، اخلاقی و اجتماعی آن چنان نافذ و گسترده است که ما به هیچ رو از تماس، تأثیر پذیری و تغییری که در ما پدید می آورند در امان نخواهیم ماند(کمالی پور،63: 1371).
از آغاز شکل گیری تئاتر در جهان، تا کنون پیشرفت های چشمگیری در وجوه گوناگون این هنر از جمله نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و… حاصل شده است و سبک های اجرایی و مکاتب گوناگونی در دوره های مختلف ثبت و ضبط شده است. به گونهای که هنرمندان هر کشور، در طول تاریخ، شیوهها و سبکها و سنتهایی را به وجود آوردهاند که برای هنرمندان معاصر و آینده خزاین و منابع علمی به شمار میروند. (ناظرزاده کرمانی،14، 1367)
تعامل و مشارکت افراد گروه در طول تمرین اهمیت دارد و همین تعامل و مشارکت است که موجب تعییر در رفتار و نگرش آنان میشود. به این موضوعات باید محتوا و موضوع و سوژه های تئاتر را نیز
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-02] [ 01:56:00 ق.ظ ]
|