دانلود پایان نامه : بررسی کارایی درونی مقطع آموزش ابتدایی استان ایلام طی سال های 1384 تا 1389 در مقایسه با اهداف پیش بینی شده در برنامه ملی آموزش برای همه(E.F.A ). |
1-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………3 1-2)بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………. 4 1-3)اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………………..6 1-4) اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………..8 1-4-1) هدف اصلی پژوهش………………………………………………………………………………………………….8 1-4-2) اهداف جزئی پژوهش………………………………………………………………………………………………..8 1-5) سؤالات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………9 1-6) فرضیات پژوهش………………………………………………………………………………………………………….10 1-7) تعاریف مفهومی متغیرها و اصطلاحات……………………………………………………………………………12 1-8) تعاریف عملیاتی شاخصها……………………………………………………………………………………………18 فصل دوم: ادبیات نظری و تجربی پژوهش 2-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….28 2-2) تعریف سیستم یا نظام …………………………………………………………………………………………………..29 2-3) آموزش و پرورش به مثابه یک سیستم یا نظام…………………………………………………………………..29 2-4) اهمیت آموزش و پرورش………………………………………………………………………………………………32 2-5) نقش آموزش و پرورش در ابعاد مختلف توسعه ………………………………………………………………32 2-5-1) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه اجتماعی………………………………………………………33 2-5-2) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه فرهنگی………………………………………………………..34 2-5-3) نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه اقتصاعی……………………………………………………….35 2-6) آموزش و پرورش و برابری فرصتهای آموزشی……………………………………………………………..35 2-7) نظام آموزشی……………………………………………………………………………………………………………….38 2-7-1) انواع نظام آوزشی و سطوح آن ………………………………………………………………………………….39 2-8) ساختار آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران……………………………………………………….39 2-9) آموزش ابتدایی و جوانب مختلف رشد…………………………………………………………………………..40 2-9-1) رشد ارزشها…………………………………………………………………………………………………………..42 2-9-2) رشد اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………..43 2-9-3) رشد عقلانی……………………………………………………………………………………………………………..43 2-10) آموزش ابتدایی در سند تحول بنیادی…………………………………………………………………………….44 2-11) اهداف آموزش ابتدایی…………………………………………………………………………………………………44 2-12) نظام های آموزشی در جهان…………………………………………………………………………………………46 2-13) چالشهای اصلی نظام آموزشی در جهان و ایران……………………………………………………………..50 2-14) نارساییهای مقطع آموزش و پرورش ابتدایی ایران…………………………………………………………..52 2-14-1) مفهوم برنامهریزی آموزشی……………………………………………………………………………………….53 2-14-2) تعاریف برنامهریزی آموزشی……………………………………………………………………………………..53 2-15) كارایی………………………………………………………………………………………………………………………..55 2-15-1) معنی و مفهوم كارایی……………………………………………………………………………………………….56 2-15-2) تعاریف كارایی……………………………………………………………………………………………………….57 2-16) بهره وری……………………………………………………………………………………………………………………58 2-17) رابطه كارایی با بهره وری و اثربخشی…………………………………………………………………………….59 2-18) كارایی در نظامهای آموزشی…………………………………………………………………………………………60 2-19) كارایی درونی و كارایی بیرونی……………………………………………………………………………………..61 2-19-1) كارایی درونی………………………………………………………………………………………………………..62 2-20) برنامه ریزیهای توسعه بینالمللی………………………………………………………………………………..65 2-20-1) برنامهی توسعهی هزاره یا اعلامیه هزاره ……………………………………………………………………65 2-20-1-1) آرمان و اهداف برنامه ریزی آموزشی در برنامهی توسعهی هزاره ……………………………..67 2-20-2) برنامه ریزی آموزش برای همه………………………………………………………………………………….67 2-20-2-1) تاریخچه……………………………………………………………………………………………………………67 2-20-2-2) اهداف و چارچوب برنامه ریزی در برنامه ملی آموزش برای همه…………………………….69 2-20-2-3) تدوین برنامه آموزش برای همه………………………………………………………………………….71 2-20-2-4) برنامه ملی آموزش برای همه در ایران…………………………………………………………………..72 2-20-2-5) استراتژیها……………………………………………………………………………………………………….76 2-20-2-6) معرفی گروههای هدف برنامه در ایران…………………………………………………………………80 2-20-2-7) برنامه آموزش برای همه از منظر برنامه توسعه ملی…………………………………………………81 2-20-2-8) ارتباط برنامه های عمرانی و توسعه با برنامه ملی آموزش برای همه………………………….83 2-20-2-8-1) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در برنامه چهارم…………………………………………80 2-20-2-8-2) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در برنامه پنجم……………………………………………84 2-20-2-8-3) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در سند برنامه راهبرد…………………………………..84 2-20-2-8-4) جایگاه برنامه ملی آموزش برای همه در سند تحول بنیادین…………………………………..85 2-21) ارتباط بین برنامه آموزش و پرورش و برنامه توسعه ملی………………………………………………….85 2-22) برنامهها و اهداف دوره ابتدایی در طول برنامه در استان ………………………………………………….86 2-23) قوتها و ضعفهای توسعه آموزش ابتدایی استان………………………………………………………….87 2-24) تعریف شاخص آموزشی…………………………………………………………………………………………….88 2-25) نشانگرهای آموزشی برنامه ملی آموزش برای همه………………………………………………………….88 2-26) مروری بر تحقیقات انجام گرفته………………………………………………………………………………….90 2-26-1) پژوهشهای داخلی………………………………………………………………………………………………90 2-26-2) تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………….96 فصل سوم: روش تحقیق 3-1) روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….104 3-2) جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………….104 3-3) ابزار گرد آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………..104 3-4) شیوه تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات…………………………………………………………………………..104 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق 4-1)مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..106 4-2)یافتههای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………… 106 آدرس سایت برای متن کامل پایان نامه ها این مطلب را هم بخوانید : بایگانیهای فناوری - ایده پردازان فردا : ایده های نو برای زندگی بهتر 4-2-1)تجزیه و تحلیل داده های مربوط به پرسشهای پژوهش……………………………………………….106 3-4) فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………….167 فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری 5-1) مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..177 5-2) بحث ونتیجهگیری از پرسشهای پژوهش……………………………………………………………………….177 5-3) نتایج کلی تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… 195 5-4) خلاصه نتایج………………………………………………………………………………………………………………205 5-5) محدودیتهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………..206 5-6) پیشنهادهای كاربردی …………………………………………………………………………………………………208 5-7) موضوعات پژوهشی برای تحقیقات بعدی……………………………………………………………………..209 فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………..212 فهرست منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………..221 چكیده لاتین……………………………………………………………………………………………………………………….223 فهرست جداول عنوان صفحه جدول 4-1)بررسی نرخ ارتقاء بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 107 جدول 4-2) بررسی نرخ مردودی بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 113 جدول4-3) بررسی نرخ ترک تحصیل بر حسب جنسیت و پایه تحصیلی 119 جدول4-4) نرخ ماندگاری، …..نسبت اتلاف وضریب کارایی 125 جدول4-5) بررسی نرخ ماندگاری بر اساس پایه تحصیلی 127
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 08:53:00 ب.ظ ]
|