2-12)ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا 64

2-13)روشهای مختلف ارزیابی عملکرد. 65

2-14)هدف نهایی از ارزیابی عملکرد. 69

2-15)مدیریت منابع انسانی و عملکرد کارکنان. 70

2-16)عملکرد کارکنان  وارزیابی آن : 71

2-16-1) حفظ جایگاه کارکنان و عملکرد آنها: 71

2-16-2) تشویق و عملکرد کارکنان: 73

2-16-3) بهبود عملکرد کارکنان: 74

2-17)کارکنان آموزش و پرورش و عملکرد: 78

2-18) تغییر در عملکرد کارکنان. 79

2-19)تغییر عملکرد ضعیف کارکنان: 80

2-19-1) دلایل تغییر: بعضی تحولات سازمانی ناشی از تصمیمات مدیران عالی سازمان است. 80

2-19-2) درک ماهیت تغییر: 81

2-19-3) موانع تغییر عملکرد: 82

2-20) مؤلفه های مدیریت عملکرد : 83

2-20-1) مدیریت عملکرد بعنوان یک سیستم تجاری : 84

2-20-2) مدیریت عملکرد بعنوان یک فرهنگ وسبک رهبری : 84

2-20-3) مدیریت عملکرد بعنوان بخشی از پیمان  روانشناختی : 85

2-20-4) مدیریت عملکرد بعنوان بازخورد شخصی و فرآیند یادگیری : 85

2-21)کلی نگری در مدیریت عملكرد: 85

2-22) مدل Achieve  در عملکرد: 87

فصــل سوم: روش اجرای تحقیق.. 89

این مطلب را هم بخوانید :

3-1) مقدمه. 90

3-2) روش اجرای تحقیق: 90

3-3) جامعه و نمونه آماری.. 91

3-4) ابزار و روش جمع آوری اطلاعات… 93

3- 4-1) روائی.. 94

3- 4-2) پایائی.. 94

3-5) روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات… 96

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات… 97

4-1)مقدمه: 98

4-2) توصیف متغیر های تحقیق.. 98

4-2-1وضعیت سکونت پاسخگویان. 98

4-2-2جنسیت پاسخگویان. 99

4-2-3)گروه سنی پاسخگویان. 100

4-2-4) سطح تحصیلات پاسخگویان. 101

 

4-2-5) وضعیت تاهل  پاسخگویان. 102

4-2-6 ) سابقه کاری پاسخگویان. 103

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات… 107

5-1)نتیجه گیری.. 108

5-1-1) نتایج توصیفی.. 108

5-1-2) نتایج استنباطی : 109

5-2) پیشنهادات پژوهش: 110

5-3) محدودیت های تحقیق: 111

منابع و مآخذ. 112

ضمائم و پیوست ها 118

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                         صفحه

جدول2-1): تفاوتهای مدیر با رهبر. 35

جدول2-2)جدول امتیاز دهی به روش امتیاز بندی در ارزیابی عملکرد کارکنان. 65

جدول 2-3 )جدول تعیین سطح کارکنان در روش رتبه بندی غیر مستقیم ارزیابی عملکرد کارکنان.. 66

جدول 3-1) نام شهرستانهای غرب استان گیلان.. 92

جدول3-2) آلفای متغیرهای مستقل و وابسته. 95

جدول4-1) فروانی مربوط به وضعیت سکونت پاسخگویان.. 98

جدول 4-2)فروانی مربوط به جنسیت پاسخگویان.. 99

جدول 4-3) فروانی مربوط به سن پاسخگویان.. 100

جدول4-4 )فروانی مربوط به سطح تحصیلات  پاسخگویان.. 101

جدول4-5) فروانی مربوط به وضعیت تاهل پاسخگویان.. 102

جدول 4-6) فروانی مربوط به سابقه كاری پاسخگویان.. 103

جدول 4-7)آزمون همبستگی پیرسن مربوط به سبک رهبری و عملکرد مدیران.. 104

جدول4-8) مقایسه میانگین مربوط به سبک رهبری استبدادی/دموکراتیک و عملکرد مدیران.. 105

جدول4-9)مقایسه میانگین مربوط به سبک رهبری مشارکتی/غیر مشارکتی و عملکرد مدیران.. 106

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                             صفحه

نمودار 4-1) وضعیت سکونت پاسخگویان. 98

نمودار4-2 )جنسیت پاسخگویان. 99

نمودار4-3) سن  پاسخگویان. 100

نمودار4-4) سطح تحصیلات  پاسخگویان. 101

نمودار4-5 ) وضعیت تاهل پاسخگویان. 102

نمودار 4-6) سابقه كاری پاسخگویان. 103

 

چکیده

مدیریت ، رهبری و چگونگی کارایی و عملکرد مدیران از جمله عوامل موفقیت سازمانها محسوب  می شود . سبک مورد قبول مدیران در کارایی ، عملکرد و اثر بخشی سازمانها تاثیر مستقیم دارد .

درجامعه مدیران فراوانی وجود دارند ، لیکن آنچه مهم است وجود افرادی است که آماده پذیرش نقشهای علمی در جامعه باشند و کار خود را با عملکرد بهتر و سبک موثر که مناسب با اوضاع و شرایط خاص سازمان خود باشد ارائه نمایند .

البته باید اذعان نمود که بین مدیریت و رهبری تفاوت وجود دارد . یکی از صاحب نظران مدیریت به نام زالزنیک[1] معتقد است که تفاوتها در طرز تلقی ها نسبت به اهداف مفهوم کار به روابط بین دیگران ، خود اداراکی [2]و توسعه می باشد .  مدیران به پذیرش طرز تلقی غیر شخصی یا انفعالی و رهبران بیشتر تمایل به نگرش شخصی نسبت به اهداف دارند. (مولینز،1991،ص 119) .

هدف اساسی این پژوهش کشف رابطه بین سبک رهبری و عملکرد مدیران مدارس متوسطه غرب استان گیلان می باشد .

روش اجرا در این تحقیق بر اساس طرح تحقیق از نوع توصیفی ـ تحلیلی است.مطالعه توصیفی برای تعیین و توصیف ویژگی های یک موقعیت صورت می گیرد. از این رو هدف هر مطالعه توصیفی عبارت است از تشریح جنبه هایی از پدیده مورد نظر پژوهشگر و با دیدگاهی فردی، سازمانی، صنعتی و نظایر آن.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...