2-7-1. منظر مالی 30 2-7-2. منظر مشتری 30 2-7-3. منظر فرایندهای داخلی 32 2-7-4. منظر رشد و یادگیری 32 2-8. مزایا و معایب مدل کارت امتیازی متوازن 35 2-9. دلایل استفاده از کارت امتیازی متوازن 35 2-10. پیاده سازی کارت امتیازی متوازن: 38 2-10-1. مرحله اول: ساخت یك کارت امتیازى متوازن: 38 2-10-2. مرحله دوم: اجراى کارت امتیازى متوازن: 39 2-11. نقش کارت امتیازی متوازن در تحقق راهبردهای سازمان: 39 2-12. فرهنگ سازمانی 40 2-12-1. تعریف فرهنگ سازمانی 42 2-12-2.فرهنگ و عملکرد 44 2-12-3. مدل دنیسون 46 2-13. پژوهش های پیشین 51 2-13-1. پزوهش های انجام شده در داخل 51 فصل سوم: روش پژوهش 54 3-1. مقدمه 55 3-2. روش پژوهش 55 3-3. متغیر های پژوهش 55 3-4. ابزار گردآوری اطلاعات 55 3-5. جامعه آماری 57 3-6. نمونه آماری و روش نمونه گیری 57 3-7. روایی و پایایی پرسشنامه 57 3-7-1. روایی پرسشنامه 57 3-7-2. پایایی پرسشنامه 58 3-8. روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات 59 3-9. جمع بندی 59 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات 60 4-1) مقدمه 61 4-2) آمار توصیفی 61 4-2-1) جنسیت پاسخ دهندگان 61 این مطلب را هم بخوانید : ایلان ماسک با چه دیدگاهی به موفقیت رسید - دانلود متن کامل فایل های پایان نامه ارشد 4-2-2) سن پاسخ دهندگان 62 4-2-3) میزان تحصیلات پاسخ‌دهندگان 63 4-2-4) میزان سابقه خدمت پاسخ‌دهندگان 64 4-3) آمار استنباطی 65 4-3-1) وضعیت متغیر های پژوهش 66 4-3-2) تحلیل عاملی تأییدی 66 4-3-2-1) تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر فرهنگ سازمانی 67 4-3-2-2) تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر فرهنگ سازمانی 70 4-3-2-3) تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر عملکرد سازمان 72 4-3-2-4) تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر عملکرد سازمان 73 4-3-3) آزمون فرضیات پژوهش 75 4-4) جمع بندی 79 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 80 5-1.مقدمه 81 5-2.خلاصه نتایج تحقیق 81 5-3.بحث و نتیجه گیری 81 5-4.پیشنهادات 84 5-4-1. پیشنهادات کاربردی 84 5-4-2. پیشنهاد پژوهش های آتی 84 5-5. محدودیت های پژوهش 84 منابع و مآخذ 85 پیوست‌ها و ضمائم 92 فهرست جداول جدول 3-1) سؤالات مربوط به متغیرفرهنگ سازمانی 52 جدول 3-2) سؤالات مربوط به متغیرعملکرد سازمانی 53 جدول3-3. ضرایب پایایی متغیرها و ابعاد پژوهش 54 جدول 4-1) توزیع فراوانی آزمودنی ها بر اساس جنسیت 57 جدول 4-2) توزیع فراوانی آزمودنی ها بر اساس سن 58 جدول 4-3) توزیع فراوانی آزمودنی ها بر اساس میزان تحصیلات 59 جدول 4-4) توزیع فراوانی آزمودنی ها بر اساس میزان سابقه خدمت 60 جدول 4-5) میانگین، انحراف معیار و همبستگی بین مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی و عملکرد سازمانی 62 فهرست اشکال دانلود پایان نامه شکل 1-1-مدل مفهومی تحقیق 8 شکل 2-1-رابطه علت و معلولی در چهار حوزه ارزیابی متوازن 25 شکل 2-2-روابط میان چهار منظر کارت ارزیابی متوازن 27 شکل 2-3-ترجمه یک ماموریت به نتایج مورد نظر 32 شکل 2-4-مدل فرهنگ سازمانی دنیسون 48 فهرست نمودار ها نمودار 4-1) توزیع درصد فراوانی آزمودنی ها بر اساس جنسیت 76 نمودار 4-2) توزیع درصد فراوانی آزمودنی ها بر اساس سن 77 نمودار 4-3) توزیع درصد فراوانی آزمودنی ها بر اساس میزان تحصیلات 78 نمودار 4-4) توزیع درصد فراوانی آزمودنی ها بر اساس میزان سابقه خدمت 79 فصل اول کلیات تحقیق 1-1. مقدمه اندازه گیری عملكرد از جمله بهترین راه های به دست آوردن اطلاعات برای تصمیم گیری در سازمان هاست. بین سال های 1850 تا 1975 سازمان ها توانسته اند فقط با تصمیم گیری بر اساس معیار مالی به موفقیت خود اطمینان داشته باشند، ولی با افزایش رقابت در بازارها، مدیران علاوه بر عملكردهای مالی، نیازمند آگاهی از سایر جنبه های عملكرد سازمان نیز هستند. بدین منظور بسیاری از سازمان ها، معیارهایی را كه نشان دهندة وضعیت سلامت سازمان آنهاست ، گسترش داده اند. این اندازه ها كمك می كند تا عملكرد سازمان و تلاش های بهبود فرآیند در مسیر خود، هدایت شوند . به منظور ایجاد و به كارگیری این معیارها ، روش های مختلفی توسعه یافته است كه از آن جمله، می توان به كارت امتیازی متوازن اشاره كرد . روش كارت امتیازی متوازن را در سال 1992 پروفسور كاپلان و دكتر نورتون، دو تن از استادان دانشگاه هاروارد، ارائه دادند و بسیاری از سازمان ها استقبا ل كردند . این روش، چشم انداز، ماموریت و استراتژی سازمان را به اهداف و سنجه های مناسب، تبدیل می كند. این سنجه ها و اهداف در چهار منظر : مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی كسب و كار و رشد و یادگیری ، تقسیم شده اند. این روش، جنبه های مالی و غیرمالی عملكرد یك سازمان را پوشش داده و توازنی بین سنجه های مربوط به خروجی عملكرد كه تصویری از آنچه در گذشته اتفاق افتاده است و محرك های عملكرد آینده ایجاد می كند. (آریا نژاد و همکاران،2:1389) مطالعات چنین بیان می شود که فرهنگ سازمانی بر تمام جنبه های سازمان تأثیر می گذارد. مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که فرهنگ بر تدوین اهداف، استراتژی، رفتار فردی، عملکرد سازمانی، انگیزش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...