پایان نامه ارشد:اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر اضطراب و افسردگی و کاهش سردرد تنشی زنان شهر کرمانشاه |
2-2-1-2-اختلال وحشتزدگی. 24
2-2-1-3-اختلالات اضطراب فراگیر 25
2-2-1-4-اختلال وسواس فکری- عملی. 26
2-2-1-5-اختلال استرس پس آسیبی. 27
2-2-2-ابعاد و نشانه های اضطراب.. 27
2-2-2-1-بعد جسمانی. 27
2-2-2-2-بعد روانی. 28
2-2-2-3-بعد اجتماعی. 28
2-2-3-نظریه های اضطراب.. 28
2-2-3-1-عوامل زیست شناختی. 28
2-2-3-2-نظریه روانکاوی. 29
2-2-3-3-دیدگاه شناختی. 30
2-2-3-4-دیدگاه پردازش اطلاعات.. 31
2-2-3-5-دیدگاه رفتار گرایی. 32
2-2-3-5-نظریه اگزیستانسیالیسم یا وجودی. 33
2-3-افسردگی. 33
2-3-1- نظریههای زیستی (عوامل زیستی) 34
2-3-1-1- نظریه مونوآمینی افسردگی. 35
2-3-1-2- مدل بیماریپذیری ارثی ـ استرس دربارهی افسردگی. 36
2-3-1-3- آسیب مغزی و اختلالات خلقی. 36
2-3-2- عوامل ژنتیك.. 37
2-3-3- نظریه های روانشناختی. 37
2-3-3-1- دیدگاه روانكاوی و روانپویشی. 38
2-3-3-2- نظریه شناختی. 39
2-3-4- نشانگان افسردگی. 40
2-3-5- نظریه های دیدگاه رفتاری: 42
2-3-5-1-نظریه افسردگی لوینسون: 42
2-3-5-2- نظریه روابط بینفردی. 43
2-3-6- انواع افسردگی. 44
2-3-6-1- افسردگی اساسی. 44
2-3-6-2-افسردگی مزمن. 44
2-3-6-3- اختلال در سازگاری. 44
2-3-6-4-اختلال دو قطبی. 44
2-3-6-5-افسردگی فصلی. 44
2-4- حضورذهن (ذهن آگاهی) 45
2-4-1- تاریخچه حضورذهن. 46
2-4-2- حضورذهن مبتنی بر درمان شناختیMBCT. 54
2-4-3- تاریخچه حضورذهن مبتنی بر درمان شناختی MBCT. 57
2-4- 4-تاریخچه حضورذهن مبتنی بر درمان شناختی MBCT در ایران. 58
این مطلب را هم بخوانید :
2-4-5- عمده ترین محدودیتهای مرتبط با ذهن آگاهی. 59
2-5- پیشینه پژوهش… 63
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 05:04:00 ق.ظ ]
|