پیوست ج)توصیف متغیرها .. 138

پیوست د)توصیف فضای تعریف متغیرها.. 141

 

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                            صفحه                          

جدول (2-1) استراتژی های عمومی فن آوری اطلاعات.. 49

جدول (2-2) ادراک مدیران از فن آوری اطلاعات.. 55

جدول(2-3) شاخص های اندازه‌گیری عملکرد مالی.. 74

جدول(3-1)طیف پاسخی پرسشنامه.. 90

جدول 3-2) ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پایایی سوالات پرسشنامه   92

جدول(4-1) توصیف متغیر زیرساخت.. 96

جدول(4-2) توصیف متغیر اتوماسیون اداری.. 97

جدول (4ـ3) توصیف متغیر شبکه و امکانات ارتباطی.. 98

جدول(4ـ4)توصیف متغیر سیستم گزارشات مدیریت.. 99

جدول(4-5)توصیف متغیر منابع انسانی پشتیبان.. 100

جدول (4-6) توصیف متغیر رشد فروش.. 101

جدول(4- 7 ) توصیف متغیر رشد سودآوری.. 102

جدول(4-8) توصیف متغیر بازده سهام.. 103

جدول(4- 9 ) بررسی مدل تحقیق بدون در نظر گرفتن اندازه شرکت   106

جدول(4- 10 ) بررسی مدل تحقیق با درنظر گرفتن اندازه شرکت   109

جدول(5-1) توصیف نظام اندازه گیری مربوط به متغیر زیرساخت   111

جدول(5-2) توصیف نظام اندازه گیری مربوط به متغیر اتوماسیون اداری.. 112

جدول(5-3) توصیف نظام اندازه گیری مربوط به متغیر شبکه و امکانات ارتباطی.. 113

جدول(5-4) توصیف نظام اندازه گیری مربوط به متغیر سیستم گزارشات مدیریت.. 113

جدول(5-5) توصیف نظام اندازه گیری مربوط به متغیر منابع انسانی پشتیبان.. 114

جدول(5-6) نرخ رشد فروش سالیانه.. 114

جدول(5-7) نرخ رشد سود سالیانه.. 115

جدول(5-8) نرخ رشد بازده سهام سالیانه.. 115

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                            صفحه

شکل(3-1) مدل ارایه شده در تحقیق مینینگ فانگ و ریچارد ایی   76

شکل(3-2) مدل کلی تحقیق اسرایرام واستامپ.. 77

شکل(3-3)مدل کلی تحقیق روبرت، ریچاردسون و لیم.. 78

شکل(3-4) مدل کلی  تحقیق مان زانگ و جیمزمک کلوگ.. 79

شکل(3-5) مدل کلی  تحقیق مان بروس لویس وآنتونی.. 79

شکل(3-6) مدل کلی  تحقیق فوجان لای، زندای زاو  و کواینگ وانگ   80

 

 

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                         صفحه

نمودار(1-1) مدل طراحی شده تحقیق.. 8

نمودار (2-1) فن آوری اطلاعات وچهارچوب آن.. 36

نمودار (2- 2 ) بلوغ سازمانی برحسب برنامه ریزی IT /IS.. 41

نمودار (2- 3 ) ارتباط میان استراتژی های کسب و کار و فن آوری اطلاعات.. 45

نمودار (2- 4 ) نمودار کلی فرآیند عملکرد.. 67

نمودار(4-1) هیستوگرام متغیر زیرساخت.. 96

نمودار(4-2) هیستوگرام متغیر اتوماسیون ادری.. 97

نمودار(4ـ3)هیستوگرام متغیر شبکه و امکانات ارتباطی.. 98

نمودار(4ـ4)هیستوگرام متغیر سیستم گزارشات مدیریت.. 99

دانلود پایان نامه

 

نمودار(4-5) هیستوگرام متغیر منابع انسانی پشتیبان.. 100

نمودار (4-6) هیستوگرام متغیر رشد فروش.. 101

نمودار (4- 7 ) هیستوگرام متغیر رشد سودآوری.. 102

نمودار (4-8) هیستوگرام متغیر بازده سهام.. 103

نمودار (4- 9 ) آزمون مدل تحقیق ( حالت استاندارد).. 104

نمودار (4- 10) آزمون مدل تحقیق ( حالت اعداد معنی داری).. 105

نمودار (4- 11 ) آزمون مدل تحقیق برای شرکت های کوچک.. 107

نمودار (4-12) آزمون مدل تحقیق برای شرکت های بزرگ.. 108

این مطلب را هم بخوانید :

 

چکیده:

فن آوری اطلاعات با به میدان آوردن تجارت الکترونیک[1] باعث بروز نوعی تحول اساسی در مبادله کمی اطلاعات بازرگانی و محصولات و خدمات مورد نیاز شده است.از اهدافی که فن آوری اطلاعات دنبال می کند،کاهش هزینه ها، هوشمندی رقابتی[2]، پاسخگویی سریع نسبت به محیط و رقبا و توانایی این که مشاغل مختص یک شغل را به یکدیگر مرتبط نماید. فن آوری اطلاعات اخیراً به عنوان یکی از منابع تولید در تابع بهره وری قرار گرفته و نقش آن درعملکرد مالی بنگاه ها و صنایع مورد بررسی قرار می گیرد. امروزه شرکت ها تلاش های بسیاری برای ارایه عملکرد بهتر در بازار از خود نشان داده و می کوشند تا با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای متعددی به این مهم دست یابند در این تحقیق سعی شده است رابطه بین سرمایه گذاری در فن آوری اطلاعات وعملکرد مالی شرکت ها نشان داده شود. جامعه مورد بررسی در این تحقیق ،کلیه شرکت هایی است که عضو بورس اوراق بهادار تهران بوده اند و سال مالی آن ها منتهی به اسفند هر سال باشد.روش نمونه گیری در این تحقیق ،از نوع تصادفی ساده می باشد به طوری که تعداد 135 شرکت به عنوان نمونه انتخاب شده اند.در تحقیق حاضر برای جمع آوری اطلاعات از روش میدانی(پرسشنامه) و مطالعه اسناد موجود در کتابخانه بورس اوراق بهادار تهران استفاده شده است .جهت آزمون فرضیه ها نیز از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. پس از انجام آزمون ها از بین دوازده فرضیه، تنها روابط بین سیستم گزارشات مدیریت با رشد سودآوری شرکت و منابع انسانی پشتیبان با رشد فروش شرکت تایید نشدند. پس از اعمال اندازه شرکت در مدل تحقیق شرکت های مورد مطالعه به دو دسته شرکت های بزرگ و کوچک تقسیم شدند که نهایتا در شرکت های کوچک روابط بین اتوماسیون اداری با رشد فروش، اتوماسیون اداری با رشد سود آوری، سیستم گزارشات مدیریت با رشد فروش، منابع انسانی پشتیبان با رشد فروش ، رشد فروش با بازده سهام و رشد سودآوری با بازده سهام شرکت تایید شدند اما در شرکت های بزرگ روابط بین زیرساخت و رشد فروش، زیرساخت و رشد سودآوری، اتوماسیون بارشد فروش،شبکه با رشد فروش، شبکه با رشد سودآوری، منابع انسانی با رشد فروش، رشد فروش با بازده سهام و هم چنین رشد سودآوری با بازده سهام  پذیرفته شدند.

کلمات کلیدی : فن آوری اطلاعات ، زیر ساخت، شبکه، اتوماسیون اداری، منابع انسانی، عملکرد مالی

 

 

فصل اول

کلیات تحقیق

 

 

 

1ـ1)مقدمه

امروزه جهان شاهد تحولاتی دراقتصاد جهانی[3] است و با سرعت بالایی رو به جلوست.این تحولات نا شی از تغییر اقتصاد مبتنی بر تولید به اقتصاد مبتنی بر اطلاعات[4] است.ازسوی دیگر جهانی شدن تجارت در بین کشورها به سرعت در حال گسترش است. بازارهای ملی کشورها توسط شرکت های خارجی و بین المللی (چند ملیتی )[5]تحت نفوذ در آمده است. شرکت های تجاری که در تلاش برای حفظ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...