3-4 نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 45

3-5 ابزار تحقیق. 45

3-6 روش های آماری مورد استفاده: 46

3-6-1 آزمون میانگین یک جامعه. 46

3-6-2 فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) 46

3-6-2-1 اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی.. 47

3-6-2-2 مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی.. 47

3-6-2-3 سازگاری در قضاوت‌ها 49

4-1  مقدمه. 52

4-3 آمار استنباطی و بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق. 52

4-3-1 شناسایی عوامل موثر بر خرید یخچال. 52

4-3-2 نتایج حاصل از تحلیل سلسله مراتبی گروهی(GAHP) 58

4-3-3 رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال الجی.. 58

4-3-4 رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال اسنوا 65

5-1 مقدمه. 73

5-2 خلاصه نتایج.. 73

5-3 بحث و نتیحه گیری.. 75

5-4 پیشنهادات کاربردی.. 77

این مطلب را هم بخوانید :

5-5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 78

5-6 موانع و محدودیت های تحقیق. 78

فهرست جداول

عنوان                                                                                صفحه

جدول 2-1 آمار تولید یخچال، 1387- 1380……………………………………12

جدول 2-2 پژوهش های صورت گرفته در جهان. 40

جدول 3-1 ارزش گذاری شاخص‌ها نسبت به هم………………………………48

جدول 3-2 شاخص تصادفی.. 50

جدول 4-1 آماره های یک نمونه ای.. 53

جدول 4-2 آزمون یک نمونه ای.. 55

 

جدول 4-3 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیارهای اصلی.. 56

جدول 4-4 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار قیمت.. 57

جدول 4-5 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار ترفیع. 57

جدول 4-6 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار محصول. 58

جدول 4-7 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار مکان. 58

جدول4-8 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیارهای اصلی همراه با وزن ها……………………..59

جدول 4-9 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار قیمت همراه با وزن ها 59

جدول 4-10 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار ترفیع همراه با وزن ها 60

جدول 4-11 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار محصول همراه با وزن ها 60

جدول 4-12 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار مکان همراه با وزن ها 61

جدول 4-13 رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال الجی بر مبنای روش AHP. 62

جدول 4-14 رتبه بندی مهمترین زیرمعیارهای آمیخته بازاریابی درخرید یخچال الجی بر مبنای روش AHP. 62

جدول 4-15 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیارهای اصلی.. 63

جدول 4-16 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار قیمت.. 63

جدول 4-17 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار ترفیع. 64

جدول 4-18 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار محصول……………………………………..64

جدول 4-19 ماتریس مقایسات زوجی تلفیقی معیار مکان. 65

جدول 4-20 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیارهای اصلی همراه با وزن ها 66

جدول 4-21 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار قیمت همراه با وزن ها…………………..66

جدول 4-22 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار ترفیع همراه با وزن ها 66

جدول 4-23 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار محصول همراه با وزن ها 67

جدول 4-24 ماتریس نرمالایز شده مقایسات زوجی تلفیقی معیار مکان همراه با وزن ها 68

جدول 4-25 رتبه رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال اسنوا بر مبنای روش AHP. 69

جدول  4-26 رتبه بندی مهمترین زیرمعیارهای آمیخته بازاریابی در خرید یخچال اسنوا بر مبنای روش AHP. 69

جدول 1-5 خلاصه نتایج در رتبه بندی معیارهای اصلی.. 71

جدول 2-5 خلاصه نتایج در رتبه بندی زیرمعیارهای.. 72

فهرست اشکال

 عنوان                                                              صفحه

شکل 2-1 یک مدل ساده از فرایند بازاریابی.. 24

شکل 2-2 عناصر یک سیستم نوین بازاریابی.. 27

شکل 2-3 چهار پی(P) ترکیب عناصر بازار یابی…………..….. 30

شکل 2-4 فرایند تصمیم گیری خریدار. 36

شکل 2-5 انواع رفتار در تصمیم………………….37

چکیده

درادبیات نوین مدیریت هر یک از وظایف مدیران مانند برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و… جلوه ای از نوعی تصمیم گیری هستند. در این میان تصمیم گیری راجع به انتخاب عناصر آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع، ترفیع ) و تعیین اولویت نسبی هر کدام که در واقع شالوده اساسی سیستم بازاریابی را تشکیل می‌دهداز اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چرا که علاوه بر ارضای نیازهای بازار هدف باید با اهداف سازمانی  و بازاریابی موسسه نیز منطبق باشد. این پروژه به شناسایی و رتبه بندی مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی در خرید یخچال از دید فروشندگان  ومقایسه و بررسی دو برند الجی[1] و اسنوا[2] با توجه به این عناصر می‌پردازد. با توجه به ساختار مساله از روش فرایند سلسله مراتبی[3] استفاده شده است. پس از شناسایی معیارهای موثر بر انتخاب و خرید  یخچال به کمک پرسشنامه، با استفاده از مقایسه های زوجی و تحلیل آن به کمک نرم افزار (انتخاب خبره)[4] وزن نهایی هر یک از اجزای عناصر آمیخته بازاریابی مشخص گردید وبه این ترتیب این عوامل با توجه به وزن نهایی به دست آمده رتبه بندی شدند در نهایت دو برند الجی واسنوا با توجه به معیارها و زیر معیارهای موثر شناسایی شده در خرید با هم مقایسه شدند.

واژگان کلیدی: آمیخته بازاریابی، رتبه بندی، یخچال

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...