و با توجه به معنی گرافیک که ریشه در فرهنگ ما دارد این فرهنگسرا را فرهنگسرای فرهنگسرای گرافیک نامگذاری کردم و با توجه به اقلیم استان اردبیل و برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده از انرژی های تجدید پذیر را الزامی دانستم و برای این منظور از معماری سبز در طراحی مجموع فرهنگسرای گرافیک استفاده نمودم.

معماری سبز Green Architecture)) یکی از گرایش ها ورویکردهای نوین معماری است که در سال های اخیر مورد توجه عده زیادی از طراحان و معماران معاصر جهان قرار گرفته است . این معماری که برخاسته از معماری پایدار و مفاهیم توسعه پایدار می باشد ، در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست ، یکی از نیاز های اساسی بشر در جهان صنعتی و مصرفی عصر حاضر است .

طراحی سبز عملی است برای حل مشکلات که طی آن منابع طبیعی قبل بعد و طی پروسه تولید و ساخت به کمترین حد آسیب می‌بیند به علاوه در مسیر این عمل مصالح باید مفید بوده عمر مفید طولانی داشته و قابل بازگشت به چرخه طبیعت باشند. چیزهای با طول عمر زیاد هم مفیدند و هم بزرگترین مانع علیه اسراف و ضایعات، و این بهتر از استفاده مجدد یا بازیافت آنها است.

حفظ وحراست از منابع طبیعی جهان ، مصونیت از آلودگی هوا و سایر آلودگی های محیطی ، حفاظت از لایه ازن ، بهداشت جسمی و روانی ، آینده بشریت و… از موضوعاتی است که در این راستا مطرح بوده و ضرورت آن به عنوان یک وظیفه جهانی روز به روز آشکار تر می شود . این معماری نیازمند کاربرد با دقت استراتژی های تصدیق شده در معماری است : استفاده از طبیعت با دوام ، منبع مواد با کفایت و تکیه بر خورشید برای استفاده های گرمایی و نیروی برق و روشنایی روزانه و دوباره استفاده کردن از ضایعات ومنابع دیگر . معماری سبز تلاش برای برخورد مسالمت آمیز با طبیعت ، مهار کردن انرژی های ان و بهره برداری از آن در یک ساختمان است . آنچه امروز تحت عنوان سبز در معماری مطرح است ، مقوله ای نسبتا جدید است که علیه نگرش معطوف به بازار وبا ایده احترام به طبیعت و بهره برداری از انرژی های نهفته در ان به ظهور رسیده است . اجتماع ما فراتر از امکانات ما زندگی می کندمادر مکان وزمان محدود خود از طریق الگوهای نادرست رفتاری زمین را از سرمایه های بزرگش محروم می کنیم . این الگوها محیط طبیعی را ویران می کند و این در حالی است که ما برای دوره های طولانی بقا، طی نسل های آتی به آن وابسته ایم. طراحی سبز عملی است که طی آن منابع طبیعی قبل ، بعد و طی پروسه تولید وساخت به کمترین حد آسیب می بیند.

3-1- فرضیه ها

1- بهر ه گیری از مقوله معماری سبز در طراحی فرهنگسرای گرافیک می تواند به بهره برداری صحیح از محیط زیست منجر شود.

2- طراحی فرهنگسرای گرافیک با رویکرد معماری سبز  می تواند منجربه ارتقا هویت فرهنگی شود.

 

4-1- اهداف تحقیق

1-4-1- اهداف علمی

3- پرداختن به مقوله معماری سبز در طراحی فرهنگسرای گرافیک

4- کمک به این نتیجه گیری در مورد استفاده بردن از طراحی معماری با جذب هنرمندان

این مطلب را هم بخوانید :

 

5- بالا بردن تصورات مردم در مورد طراحی معماری و سرمایه گذاری

6- چگونگی نمایاندن الگوها و نمادهای معماری سبز در یک طرح معماری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...