2-2-13.سیستم مکاتبات بدون کاغذ : 31

2-2-13-1.مشخصات و قابلیت های سیستم مکاتبات بدون کاغذ : 31

2-2-14.مزایای سیستم مکاتبات اداری : 33

2-2-15.سیستم جامع دبیرخانه : 34

2-2-16.مشخصات سیستم کارتابل هوشمند و دبیرخانه الکترونیکی : 35

2-2-17.سیستم سنتی عملیاتی دبیرخانه : 35

2-2-18.سیستم جامع دبیرخانه اتوماسیون : 37

2-2-19.بایگانی : 38

2-2-19-1.متخصصان علوم اداری بایگانی را در سه بخش زیر مورد بررسی قرار داده‌اند : 38

2-2-19-2.شیوه های بایگانی : 39

2-2-19-3.بایگانی ‌پیشرفته ‌و سیستمی : 40

2-2-20.خودکارسازی اداری : 40

2-2-21.مقدمات پیاده سازی اتوماسیون در سازمان : 43

2-2-22.انتخاب تاکتیک پیاده سازی : 53

2-2-23.تدوین روال ها و نحوه گردش مکاتبات و اعمال آنها : 55

2-2-24.قبل از استقرار اتوماسیون اداری.. 59

2-2-25.بعد از استقرار اتوماسیون اداری : 60

2-2-26.مشکلات پیش روی سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری : 61

2-2-27.ارگونومی در مکانیزاسیون اداری : 62

2-2-28.انواع کاربردها یا زیر سیستم های اتوماسیون اداری : 63

2-2-29.کاربردهای اتوماسیون اداری : 63

2-2-30.نمونه کاربردهای سیستم اتوماسیون اداری : 64

2-2-31.اتوماسیون اداری و ارتباطات : 67

2-2-32.چگونگی ارتباط اتوماسیون اداری با اطلاعات مدیریت : 69

2-2-33.ارزیابی مخاطرات امنیتی در سیستم های اتوماسیون اداری : 70

2-2-34.جایگاه و تأثیر امنیت سیستم اتوماسیون اداری در امنیت سازمان : 70

2-2-35.الگوی ارزیابی امنیت سیستم های اتوماسیون اداری : 71

2-2-36.اهداف امنیتی در سیستم های اتواسیون اداری : 72

2-2-37.معیارهای ارزیابی امنیت در سیستم اتوماسیون اداری : 74

2-2-38.مزایای کاربرد سیستم های اتوماسیون اداری.. 74

2-2-39.مزایای سیستم مکاتبات اداری : 75

2-2-40.نقش اتوماسیون اداری در ارتباطات سازمانی : 80

2-2-41.شرکت برید سامانه نوین ، سازنده اولین سیستم دبیرخانه الکترونیکی کشور : 82

2-3.پیشینه تحقیق.. 83

2-3-1.تحقیقات داخلی: 83

2-3-2.تحقیقات خارجی: 87

2-4.معرفی سازمان امور اقتصادی ودارایی استان مرکزی.. 89

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

3-1مقدمه. 96

3-2 روش تحقیق.. 96

3-3 جامعه آماری.. 98

3-4 تعیین حجم نمونه. 98

3-5 روش نمونه گیری.. 98

3-6 روش گردآورى اطلاعات… 99

3-7 ابزار جمع‌آوری اطلاعات… 99

 

3-7-1.مصاحبه. 99

3-7-2.پرسشنامه. 99

3-8 روائی و پایائی پرسشنامه. 101

3-8-1 برآورد پایائی پرسشنامه. 101

3-8-2 روایی پرسشنامه. 101

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1 مقدمه‏. 104

4-2 آمار توصیفی نمونه. 104

4-2-1 آمار توصیفی جنسیت پرسنل‌سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی.. 105

4-2-2 آمار توصیفی سطوح تحصیلات پرسنل‌سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی.. 106

4-2-3 آمار توصیفی سابقه‌کاری پرسنل‌سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی.. 108

4-2-4 آمار توصیفی رده‌های سنی پرسنل‌سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی.. 109

4-3 آمار استنباطی.. 110

4-3-1 فرضیه: بین نمرات سیستم اتوماسیون اداری و کارایی پرسنل‌سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد. 111

 

 

4-3-2 فرضیه:بین نمرات سیستم اتوماسیون اداری و کیفیت خدمات پرسنل‌ سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد. 115

4-3-3 فرضیه: بین نمرات سیستم اتوماسیون اداری و ایجاد وحدت رویه در انجام وظایف پرسنل‌سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد. 119

4-3-4 فرضیه: بین نمرات سیستم اتوماسیون اداری و سرعت در انجام وظایف پرسنل‌سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد. 124

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

5-1 مقدمه. 130

5-2.نتایج تحقیق : 130

5-2-1.سیستم اتوماسیون اداری در سازمان امور اقتصادی ودارایی استان مرکزی موجب افزایش کارایی کارکنان می گردد. 130

5-2-2.سیستم اتوماسیون اداری در سازمان امور اقتصادی ودارایی استان مرکزی موجب افزایش کیفیت خدمات کارکنان می گردد. 131

5-2-3.سیستم اتوماسیون اداری در سازمان امور اقتصادی ودارایی استان مرکزی موجب ایجاد وحدت رویه در انجام وظایف کارکنان می گردد. 131

5-2-4.سیستم اتوماسیون اداری در سازمان امور اقتصادی ودارایی استان مرکزی موجب سرعت در انجام وظایف کارکنان می گردد. 132

5-2-5.سیستم اتوماسیون اداری در سازمان امور اقتصادی ودارایی استان مرکزی موجب صحت ودقّت در انجام امور محوله به کارکنان می گردد. 132

5-3.پیشنهادها : 133

5-4.محدودیت ها 134

5-5.پیشنهادات قابل تعمیم در خصوص اتوماسیون اداری در مجموعه های اداری : 134

پیوست ها 135

منابع و ماخذ. 139

فهرست منابع: 140

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...