پایان نامه بررسی تاثیر هوشمندسازی مدارس در تعامل با نگرش به فناوری اطلاعات و ارتباطات بر ارتقاء فرآیند یاددهی یادگیری و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان |
1-6. متغیرهای پژوهش 7 1-7. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………8 فصل دوم: پیشینه پژوهش 2-1. مقدمه 10 2-2.تاریخچه مدارس هوشمند. 10 2-3 .ضرورت تحول درآموزش وپرورش 11 2-4.مدرسه هوشمندیک ضرورت 12 2-5. اهداف مدارس هوشمند 14 2-6. مدل مفهومی مدارس هوشمند 15 2-6-1.محیط یاددهی یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانهای 17 2-6-2. زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات ………………………………………………………………… 19 2-6-3. مدیریت مدرسه توسط سیستم های یکپارچه رایانهای………………………………………………….21 2-6-4. برخورداریاز معلمان آموزش دیده در حوزه فناوری اطلاعات……………………………………….23 2-6-5. ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر……………………………………………………………………27 2-7. دیدگاه برنامه درسی……………………………………………………………………………………………………..28 2-8.. منابع هوشمند در مدارس هوشمند…………………………………………………………………………………31 2-9. معلمان در مدارس هوشمند……………………………………………………………………………………………32 2-10. تفاوت مدارس هوشمند و سنتی……………………………………………………………………………………33 2-11. نگرش……………………………………………………………………………………………………………………….34 2-11-1. ویژگیهای نگرش………………………………………………………………………………………………….35 2-11-2. نگرش به فناوری اطلاعات وارتباطات………………………………………………………………………..36 2-12. فناوری اطلاعات وارتباطات…………………………………………………………………………………………..37 2-13. مزایای استفاده از تکنولوژی اطلاعات در آموزش و پرورش………………………………………………38 2-14. فناوری اطلاعات به عنوان ابزار جدید آموزش و یادگیری………………………………………………….40 2-15. محاسنه یادگیری با رایانه……………………………………………………………………………………………….41 2-16. فرآیند یاددهی یادگیری…………………………………………………………………………………………………42 2-16-1. تعریف یادگیری……………………………………………………………………………………………………….42 2-16-2. اجزاء عناضر تشکیل دهنده فرآیندیاددهی یادگیری……………………………………………………….42 2-16-3. یادگیری………………………………………………………………………………………………………………….43 2-16-4. آموزش(یاددهی)………………………………………………………………………………………………………44 2-16-5. تدریس و یادگیری……………………………………………………………………………………………………44 2-16-6. نظریههای موجود درباره یادگیری……………………………………………………………………………….46 2-16-7. روشهای تدریس…………………………………………………………………………………………………….47 2-16-8 . سطوح مهارت تدریس……………………………………………………………………………………………..48 2-16-9. مهارتهای فرآیند تدریس(یاددهی)…………………………………………………………………………….49 2-17. خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………………………..52 2-17-1. مفهوم خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………….51 2-17-2. ابعادخودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………..51 2-17-3. منابع خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………52 2-17-4. مراحل رشد خودکارآمدی………………………………………………………………………………………….54 2-17-5.خودکارآمدی تحصیلی………………………………………………………………………………………………..54 2-18. سابقه علمی و پیشینه تحقیق در ایران و خارج از ایران……………………………………………………….56 2-18-1. در ایران……………………………………………………………………………………………………………………56 2-18-2.خارج از ایران…………………………………………………………………………………………………………….59 2-19.جمع بندی فصل دوم………………………………………………………………………………………………………61 2-20.مدل نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. 61 فصل سوم: روششناسی پژوهش 3-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………….63 3-2. روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..63 3-3. جامعه آماری، نمونه، روش نمونهگیری…………………………………………………………………………….. 63 3-3-1. جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………63 3-3-2. حجم نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………….63 3-3-3. روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………… 64 3-3-4 همتاسازی مدارس………………………………………………………………………………………………………………………………..64 3-4. ابزار گردآوری دادهها……………………………………………………………………………………………………….65 3-4-1. پرسشنامه فرآیند یاددهی یادگیری………………………………………………………………………………….65 3-4-1-1. روایایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………..65 این مطلب را هم بخوانید : خرید پایان نامه : بهزیستی هیجانی - خوشفکری - مرجع ایده ها و آموزش های علمی 3-4-2.پرسشنامه نگرش سنج نسبت به فناوری اطلاعات وارتباطات……………………………………………..66 3-4-3. پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی …………………………………………………………………………………66 3-6.روش اجرایی پژوهش……………………………………………………………………………………………………67 3-7. روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………….67 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 4-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………69 4-2.یافتههای مربوط به بخش توصیفی…………………………………………………………………………………..69 4-3.یافتههایمربوطبهبخشاستنباطی………………………………………………………………………………………77 فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری 5-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………92 5-2. بحث در مورد یافتهها…………………………………………………………………………………………………..92 5-3. محدودیتها……………………………………………………………………………………………………………….97 5-4. پیشنهادهایی برای تحقیقات بیشتر………………………………………………………………………………….98 5-5. پیشنهادات کاربردی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….98 فهرست منابع و مآخذ منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………….101 منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………….107 جدول 3-1.حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………….64 جدول 4-1. توصیف نمرات یاددهی یادگیری …………………………………………………………………………..69 جدول 4-2. توصیف نمرات خودکارآمدی تحصیلی…………………………………………………………………..73 جدول4-3. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه فرآیندیاددهی……………………….74 جدول 4-4. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه فرآیند یادگیری……………………75 جدول 4-5. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه خودکارآمدی تحصیلی…………76 جدول 4-6. آزمون نرمال بودن کولموگراف – اسمیرنف….. ..77 جدول 4-7. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیره یاددهی یادگیری بین مدارس هوشمند وعادی …………………..78 جدول 4-8. آمون لون برای برابری واریانسها ..79
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 06:31:00 ب.ظ ]
|