1-6. متغیرهای پژوهش 7 1-7. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………8 فصل دوم: پیشینه پژوهش 2-1. مقدمه 10 2-2.تاریخچه مدارس هوشمند. 10 2-3 .ضرورت تحول درآموزش وپرورش 11 2-4.مدرسه هوشمندیک ضرورت 12 2-5. اهداف مدارس هوشمند 14 2-6. مدل مفهومی مدارس هوشمند 15 2-6-1.محیط یاددهی یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه­ای 17 2-6-2. زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات ………………………………………………………………… 19 2-6-3. مدیریت مدرسه توسط سیستم های یکپارچه رایانه­ای………………………………………………….21 2-6-4. برخورداریاز معلمان آموزش دیده در حوزه فناوری اطلاعات……………………………………….23 2-6-5. ارتباط یکپارچه رایانه ­ای با مدارس دیگر……………………………………………………………………27 2-7. دیدگاه برنامه درسی……………………………………………………………………………………………………..28 2-8.. منابع هوشمند در مدارس هوشمند…………………………………………………………………………………31 2-9. معلمان در مدارس هوشمند……………………………………………………………………………………………32 2-10. تفاوت مدارس هوشمند و سنتی……………………………………………………………………………………33 2-11. نگرش……………………………………………………………………………………………………………………….34 2-11-1. ویژگی­های نگرش………………………………………………………………………………………………….35 2-11-2. نگرش به فناوری اطلاعات وارتباطات………………………………………………………………………..36 2-12. فناوری اطلاعات وارتباطات…………………………………………………………………………………………..37 2-13. مزایای استفاده از تکنولوژی اطلاعات در آموزش و پرورش………………………………………………38 2-14. فناوری اطلاعات به عنوان ابزار جدید آموزش و یادگیری………………………………………………….40 2-15. محاسنه یادگیری با رایانه……………………………………………………………………………………………….41 2-16. فرآیند یاددهی یادگیری…………………………………………………………………………………………………42 2-16-1. تعریف یادگیری……………………………………………………………………………………………………….42 2-16-2. اجزاء عناضر تشکیل دهنده فرآیندیاددهی یادگیری……………………………………………………….42 2-16-3. یادگیری………………………………………………………………………………………………………………….43 2-16-4. آموزش(یاددهی)………………………………………………………………………………………………………44 2-16-5. تدریس و یادگیری……………………………………………………………………………………………………44 2-16-6. نظریه­های موجود درباره یادگیری……………………………………………………………………………….46 2-16-7. روش­های تدریس…………………………………………………………………………………………………….47 2-16-8 . سطوح مهارت تدریس……………………………………………………………………………………………..48 2-16-9. مهارت­های فرآیند تدریس(یاددهی)…………………………………………………………………………….49 2-17. خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………………………..52 2-17-1. مفهوم خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………….51 2-17-2. ابعادخودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………..51 2-17-3. منابع خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………52 2-17-4. مراحل رشد خودکارآمدی………………………………………………………………………………………….54 2-17-5.خودکارآمدی تحصیلی………………………………………………………………………………………………..54 2-18. سابقه علمی و پیشینه تحقیق در ایران و خارج از ایران……………………………………………………….56 2-18-1. در ایران……………………………………………………………………………………………………………………56 2-18-2.خارج از ایران…………………………………………………………………………………………………………….59 2-19.جمع بندی فصل دوم………………………………………………………………………………………………………61 2-20.مدل نظری تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. 61 فصل سوم: روش­شناسی پژوهش 3-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………….63 3-2. روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..63 3-3. جامعه آماری، نمونه، روش نمونه­گیری…………………………………………………………………………….. 63 3-3-1. جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………63 3-3-2. حجم نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………….63 3-3-3. روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………… 64 3-3-4 همتاسازی مدارس………………………………………………………………………………………………………………………………..64 3-4. ابزار گردآوری داده­ها……………………………………………………………………………………………………….65 3-4-1. پرسشنامه فرآیند یاددهی یادگیری………………………………………………………………………………….65 3-4-1-1. روایایی و پایایی……………………………………………………………………………………………………..65 این مطلب را هم بخوانید : خرید پایان نامه : بهزیستی هیجانی - خوشفکری - مرجع ایده ها و آموزش های علمی 3-4-2.پرسشنامه نگرش سنج نسبت به فناوری اطلاعات وارتباطات……………………………………………..66 3-4-3. پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی …………………………………………………………………………………66 3-6.روش اجرایی پژوهش……………………………………………………………………………………………………67 3-7. روش تجزیه و تحلیل داده­ها………………………………………………………………………………………….67 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها 4-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………69 4-2.یافته­های مربوط به بخش توصیفی…………………………………………………………………………………..69 4-3.یافته­های­مربوط­به­بخش­استنباطی………………………………………………………………………………………77 فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری 5-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………92 5-2. بحث در مورد یافته­ها…………………………………………………………………………………………………..92 5-3. محدودیت­ها……………………………………………………………………………………………………………….97 5-4. پیشنهادهایی برای تحقیقات بیشتر………………………………………………………………………………….98 5-5. پیشنهادات کاربردی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….98 فهرست منابع و مآخذ منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………….101 منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………….107 جدول 3-1.حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………….64 جدول 4-1. توصیف نمرات یاددهی یادگیری …………­………………………………………………………………..69 جدول 4-2. توصیف نمرات خودکارآمدی تحصیلی…………………………………………………………………..73 جدول4-3. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه فرآیندیاددهی……………………….74 جدول 4-4. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه فرآیند یادگیری……………………75 جدول 4-5. توصیف نمرات دانشجویان بر اساس سطوح مورد مطالعه خودکارآمدی تحصیلی…………76 جدول 4-6. آزمون نرمال بودن کولموگراف – اسمیرنف….. ..77 جدول 4-7. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیره یاددهی یادگیری بین مدارس هوشمند وعادی …………………..78 جدول 4-8. آمون لون برای برابری واریانس­ها ..79

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...