2-3-2- ضرورت و اهمیت چابکی سازمانی………………………………………………………………………………………………29

2-3-3- سیر تحول چابکی سازمانی……………………………………………………………………………………………………….. 30

2-3-4- قابلیت‌های کلیدی چابکی در سازمان……………………………………………………………………………………………31

2-3-5- ابزارهای مورد نیاز برای تحقق چابکی سازمانی……………………………………………………………………………..32

2-3-6- اصول  طراحی چابکی سازمانی……………………………………………………………………………………………………33

2-3-7- مدل های چابکی سازمانی…………………………………………………………………………………………………………..34

2-3-7-1- مدل چابکی سازمانی یوسف و همکاران……………………………………………………………………………………35

2-3-7-2- مدل مفهومی چابکی شریفی و ژانگ………………………………………………………………………………………..38

2-4- بخش سوم : مدل مفهومی پژوهش……………………………………………………………………………………………………39

2-5- بخش چهارم : پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………….54

2-5-1- مطالعات داخلی…………………………………………………………………………………………………………………………54

2-5-2- مطالعات خارجی……………………………………………………………………………………………………………………….58

2-6- خلاصه فصل دوم…………………………………………………………………………………………………………………………..61

 

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………62

3-2- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………….63

3-3- فرایند تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………63

3-4- جامعه آماری پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..65

3-5- روش نمونه گیری و حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………..65

3-6- قلمرو پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………….65

3-6-1- قلمرو مکانی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………….65

3-6-2- قلمرو زمانی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..66

3-6-3- قلمرو موضوعی پژوهش……………………………………………………………………………………………………………..66

3-7- روش جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………..66

3-8-  ابزار گردآوری  داده ها………………………………………………………………………………………………………………….66

3-9- روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………74

                                                                                                                                                                                                           

3-9-1- روایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………74

3-9-1-1- روایی محتوا………………………………………………………………………………………………………………………….74

3-9-1-2- روایی سازه……………………………………………………………………………………………………………………………75

 

عنوان                                                                                                       صفحه

                                                                                                                                                                                                           

3-9-1-2-الف- تحلیل عاملی اکتشافی برای پرسشنامه «پذیرش فناوری اطلاعات»…………………………………………76

3-9-1-2-ب- تحلیل عاملی اکتشافی برای پرسشنامه «چابکی سازمانی»……………………………………………………….81

3-9-2- پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………………85

3-10- روش های آماری…………………………………………………………………………………………………………………………85

3-10-1- ضریب همبستگی…………………………………………………………………………………………………………………….86

3-10-2- مدلسازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………………………..86

3-10-2-1- دلایل استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………..87

3-10-2-2- شاخص های برازش در مدل سازی معادلات ساختاری…………………………………………………………….88

3-11- خلاصه فصل سوم………………………………………………………………………………………………………………………..90

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………91

4-2- توصیف نمونه آماری مورد مطالعه براساس ویژگی­های جمعیت شناختی……………………………………………….92

4-2-1- توصیف نمونه آماری مورد مطالعه براساس تحصیلات…………………………………………………………………….92

4-2-2- توصیف نمونه آماری مورد مطالعه براساس جایگاه سازمانی…………………………………………………………….93

4-2-3- توصیف نمونه آماری مورد مطالعه براساس سابقه کاری…………………………………………………………………..94

4-3- بررسی نرمال بودن توزیع نمونه آماری مورد مطالعه……………………………………………………………………………95

4-4- بررسی همبستگی عوامل استخراج شده مدل « پذیرش فناوری اطلاعات» و « چابکی سازمانی»………………..96

4-4-1- بررسی همبستگی عوامل استخراج شده مدل «پذیرش فناوری اطلاعات»…………………………………………..96

4-4-2- بررسی همبستگی عوامل استخراج شده مدل «چابکی سازمانی»………………………………………………………..97

4-4-3- بررسی همبستگی عوامل استخراج شده مدل «چابکی سازمانی» با عوامل استخراج شده مدل «پذیرش فناوری اطلاعات»……………………………………………………………………………………………………………………………………99

4-5- همبستگی پیرسون………………………………………………………………………………………………………

………………..104

4-6- آزمون فرضیات پژوهش با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری………………………………………….. 108

4-6-1- تحلیل عاملی تاییدی مدل پذیرش فناوری

 

 اطلاعات……………………………………………………………………..108

4-6-2- تحلیل عاملی تاییدی مدل چابکی سازمانی…………………………………………………………………………………..114

4-6-3- تحلیل مسیر: مدل ساختاری کلی تحقیق……………………………………………………………………………………..119

4-7- تحلیل بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی(آزمون مقایسه میانگین چند جامعه)………………………………………………………………………………………………………………………………………………..120

4-8- خلاصه  فصل چهارم……………………………………………………………………………………………………………………130

 

 

عنوان                                                                                                       صفحه 

فصل پنجم : خلاصه ، نتیجه گیری و پیشنهادها

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………131

5-2- خلاصه……………………………………………………………………………………………………………………………………….132

5-3- نتایج بررسی فرضیات با استفاده از آزمون های آماری……………………………………………………………………….133

5-3-1- نتایج بررسی فرضیه اصلی…………………………………………………………………………………………………………133

5-3-2- نتایج بررسی فرضیه های فرعی………………………………………………………………………………………………….133

5-4- سازگاری یافته ها با پژوهش های پیشین…………………………………………………………………………………………135

5-5- پیشنهادهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..138

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...