3-4  حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 63

3-5  روشهای گردآوری اطلاعات… 64

3-6  پرسشنامه. 65

3-7  اجزای پرسشنامه. 66

3-8  روایی پرسشنامه. 66

3-9  پایایی پرسشنامه. 67

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق.. 69

4-1  مقدمه  70

4-2  یافته‫های استنباطی 70

4-3  مدل­یابی معادلات ساختاری و آزمون فرضیه­های پژوهش… 83

4-4  شاخص­های برازش… 85

فصل پنجم: بحث وتفسیر و نتیجه­گیری و جمع بندی.. 88

5-1  مقدمه  89

5-2  ارزیابی فرضیه­های پژوهش… 89

5-3  عوامل موثر بر رقابتی بودن مناقصات کالا. 96

5-4  پیشنهادات… 98

5-4-1  پیشنهادات منتج از فرضیه­های پژوهش… 98

5-4-2  پیشنهاد برای پژوهش­های آتی.. 101

5-5  محدودیتهای تحقیق.. 102

5-6  خلاصه و جمع­بندی فصل پنجم. 103

فهرست منابع فارسی.. 106

فهرست منابع انگلیسی.. 107

پیوستها: 108

پرسشنامه محقق ساخته. 108

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1 سهم دویست بنگاه بزرگ از فروش بخش صنعت                                                                         24

جدول 2-2 استانداردهای مهم مورد استفاده در شرکت ملی گاز ایران                                                                29

جدول2-3 رتبه کشورهای منتخب با توجه به شاخص فساد طی سالهای 2000 تا 2007                                          36

جدول 2-4 سیاستهای امنیتی و تهدیدات مربوط به  فرایند  بررسی صلاحیت و انتخاب شرکت کنندگان                       41

جدول 2-5  سیاستهای امنیتی و تهدیدهای مربوط به مرحله دعوت به همکاری و اداره اسناد مربوط به این بخش            42

جدول2  -6 نمونه ای از ضوابط اخلاقی بیان شده توسط موسسه بین المللی مدیران خرید                                       55

جدول 2-7 ده فرمان اخلاقی برای خریدهای دولتی                                                                                      56

جدول 3-1- نحوه توزیع کارکنان تدارکات هرگروه شرکت به کل کارکنان تدارکات در سطح شرکت ملی گازایران          64

جدول 3-2  طیف لیکرت                                                                                                                    66

جدول 3-3- سؤالات پشتیبانی کننده هر بعد                                                                                              66

جدول 4-1 آزمون همبستگی اسپیرمن بین بیان دقیق کیفیت مورد نظر و رقابتی بودن مناقصات کالا                             71

جدول 4-2  آزمون همبستگی اسپیرمن بیان دقیق مشخصات فنی کالا و کیفیت مورد نظر                                         71

جدول 4-3  آزمون همبستگی اسپیرمن بین مشخص نمودن استاندارد مربوطه و کیفیت مورد نظر                                72

جدول 4-4 آزمون همبستگی اسپیرمن بین مشخص نمودن مشخصات فنی قطعات مورد استفاده در کالا و کیفیت مورد نظر73

جدول 4-5  آزمون همبستگی اسپیرمن بین شفافیت و رقابتی بودن مناقصات                                                        74

جدول 4-6  آزمون همبستگی اسپیرمن بین توصیف دقیق موضوع مناقصه و شفافیت                                              75

 

جدول 4-7  آزمون همبستگی اسپیرمن بین اطلاع رسانی به فهرست کوتاه (وندور لیست) و شفافیت                           75

جدول 4-8  آزمون همبستگی اسپیرمن بین در اختیار قرار دادن شرایط عمومی پیمان،نکات مهم قرارداد،معیارهای ارزیابی کیفی و فنی میان مناقصه گران و شفافیت                                                                                                  76

جدول 4-9  آزمون همبستگی اسپیرمن بین ثبت الکترونیکی اسناد و تمام مراحل مناقصات و شفافیت                          77

جدول 4-10  آزمون همبستگی اسپیرمن بین تحقیق در برآورد مبلغ تقاضا پیش از مناقصه و رقابتی بودن مناقصات           78

جدول 4-11  آزمون همبستگی اسپیرمن بین کیفیت افراد موثر در مناقصه و رقابتی بودن مناقصات                              79

جدول 4-12  آزمون همبستگی اسپیرمن بین ممنوع المعامله شدن شرکتهای دارای شرایط دستورالعمل و رقابتی بودن مناقصات                                                                                                                                        80

جدول 4-13  آزمون همبستگی اسپیرمن بین ارزیابی کیفیت کالا و انجام تعهدات (پس از خرید) و رقابتی بودن مناقصات  81

جدول 4-14  آزمون همبستگی اسپیرمن بین شناسایی منابع بالقوه برای کالاهای دارای منابع کم و رقابتی بودن مناقصات   83

جدول 4-15  شاخص­های برازش مدل کلی اصلاحی                                                                                   85

جدول 4-16  برآوردهای مدل کلی                                                                                                         87

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

نمودار 1-1 مدل مفهومی رقابتی بودن مناقصات کالا در شرکت ملی گاز ایران                                                        6

نمودار 4-1 مدل اصلاحی ساختاری تحقیق با ضرایب استاندارد                                                                       84

نمودار 5-1 مدل اصلاحی رقابتی بودن مناقصات کالا در شرکت ملی گاز ایران                                                     97

 

 

 

 

فهرست شکل­ها

شکل2-1  عوامل اصلی تأثیرگذار بر رفتار خرید سازمانی                                                                               49

شکل2-2  الگوی خریدهای دولتی                                                                                                          54

 

 ه

حجم عظیمی از بودجه عمومی صرف خرید کالاها وخدمات توسط سازمانها و موسسات دولتی می­شود و رقم آن حدود 10 تا 15 درصد از تولید ناخالص داخلی کشورها برآورد می­شود و بیش از 30 درصد تجارت بین­الملل را به خود اختصاص می­دهد این آمار اهمیت مناقصات و خرید کالا با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت مورد نیاز را نشان می­دهد. مبانی نظری این تحقیق به روش کتابخانه­ای و با ابزار مقالات و کتاب­ها و سایت­ها و… بدست آمده است. و داده­های مورد نیاز برای آزمون فرضیات تحقیق نیز به کمک روش میدانی و با ابزار پرسشنامه بدست آمده است، بررسی ضریب آلفای کرونباخ پایایی قابل قبول پرسشنامه را نشان می­دهد.محقق جهت آزمون فرضیات، نمونه­ای 235 نفره با روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای از افراد شاغل در واحدهای تدارکات،کمیته­های فنی- بازرگانی،کمیسیون مناقصات در سطح شرکت ملی گاز ایران را انتخاب کرده و با استفاده از آزمون همبستگی اسپیرمن و مدل­یابی معادلات ساختاری به کمک نرم­افزار آموس به بررسی و رتبه­بندی عوامل موثر بر رقابتی بودن مناقصات کالا

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...