پایان نامه تأثیر دوره های آموزش ضمن خدمت در ارتقاء کارکنان |
2-7. اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت ………………………………………………………………………………… 26
2-8. اصول آموزش ضمن خدمت …………………………………………………………………………………………………. 31
2-8-1. فعال بودن یادگیرنده ………………………………………………………………………………………………. 31
2-8-2. احترام به یادگیرنده ……………………………………………………………………………………………….. 32
2-8-3. اصل مسأله محوری ……………………………………………………………………………………………….. 32
2-8-4. اصل استقلال یادگیرنده …………………………………………………………………………………………. 32
2-8-5. اصل تناسب ………………………………………………………………………………………………………….. 33
2-8-6. اصل تداوم ……………………………………………………………………………………………………………. 33
2-8-7. اصل یادگیری متقابل …………………………………………………………………………………………….. 34
2-8-8. اصل همسانی تجارب یادگیرندگان …………………………………………………………………………. 34
2-9. اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان …………………………………………………………………………………… 35
2-9-1. هماهنگ و همسو کردن کارکنان با سازمان ………………………………………………………………. 36
2-9-2. افزایش رضایت شغلی و بهبود روحیه کارکنان …………………………………………………………. 36
2-9-3. کاهش حوادث و ضایعات کاری ……………………………………………………………………………….. 37
2-9-4. بهنگام سازی دانش و توازن نیروی انسانی در سازمان ………………………………………………. 37
2-10. انواع آموزش ضمن خدمت ………………………………………………………………………………………………….. 40
2-10-1. انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب زمان ……………………………………………………………. 40
2-10-1-1. آموزشهای کوتاه مدت تخصصی ………………………………………………………………… 40
2-10-1-2. آموزشهای بلند مدت ……………………………………………………………………………….. 41
2-10-1-3. آموزشهای ترکیبی یا میانگین ………………………………………………………………….. 41
2-1-2. انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب هدف ……………………………………………………………. 42
2-10-2-1. آموزشهای توجیهی …………………………………………………………………………………. 42
2-10-2-2. بازآموزی ……………………………………………………………………………………………….. 42
2-10-2-3. آموزشهای جبرانی …………………………………………………………………………………. 43
2-10-2-4. دانش افزایی ………………………………………………………………………………………….. 43
2-10-3. انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب ماهیت ……………………………………………………….. 44
2-10-3-1. آموزشهای ویژه یا تخصصی …………………………………………………………………….. 44
2-10-3-2. آموزشهای عمومی …………………………………………………………………………………. 44
2-11. ضرورت آموزش ضمن خدمت …………………………………………………………………………………………….. 45
2-12. تهیه و تدوین برنامه عمل آموزش ضمن خدمت ………………………………………………………………….. 46
2-12-1. تدوین هدفهای آموزشی ………………………………………………………………………………………… 46
2-12-1-1. تعیین هدف ها ………………………………………………………………………………………… 46
2-12-1-2. اهمیت هدف ها ……………………………………………………………………………………… 47
2-12-2. تصمیم گیری درباره محتوا و مواد آموزشی مورد نیاز دوره ………………………………………. 48
2-12-3. تصمیم گیری درباره روش اجرای دوره ……………………………………………………………………. 50
2-12-3-1. ماهیت دوره …………………………………………………………………………………………… 50
2-12-3-2. اهمیت و محتوای دوره ……………………………………………………………………………. 50
2-12-3-3. شرکت کنندگان در دوره ………………………………………………………………………… 50
2-12-3-4. حجم کلاس ها ……………………………………………………………………………………….. 50
2-12-3-5. منابع و امکانات در دسترس ……………………………………………………………………. 51
2-12-3-6. مدت زمان دوره …………………………………………………………………………………….. 51
2-12-3-7. علاقه و تمایل مدرسان …………………………………………………………………………… 51
2-12-4. تجهیزات، امکانات و منابع مورد نیاز ………………………………………………………………………. 51
2-12-4-1. تجهیزات و وسائل کمک آموزشی …………………………………………………………….. 51
2-12-4-2. امکانات و تسهیلات رفاهی …………………………………………………………………….. 52
2-12-4-3. امکانات و تسهیلات لازم در محیط آموزشی ……………………………………………. 52
2-12-4-4. منابع مالی …………………………………………………………………………………………….. 52
2-13. اجرای برنامه های آموزش ضمن خدمت …………………………………………………………………………….. 53
2-14. الگوهای مختلف اجرای دوره های آموزش ضمن خدمت ………………………………………………………. 54
2-14-1. الگوی سنتی …………………………………………………………………………………………………………. 54
2-14-2. الگوی گاسکی ……………………………………………………………………………………………………… 55
2-14-3. الگوی ترکیبی ……………………………………………………………………………………………………… 56
2-15. عوامل مؤثر بر استقبال از دوره های آموزشی …………………………………………………………………….. 57
2-15-1. ویژگی های کارکنان سازمان ………………………………………………………………………………….. 57
2-15-2. ثبات شغلی …………………………………………………………………………………………………………. 58
2-15-3. ماهیت شغل یا حرفه ……………………………………………………………………………………………. 58
2-15-4. عوامل مرتبت با سازمان ……………………………………………………………………………………….. 58
2-15-4-1. اندازهی یک سازمان ………………………………………………………………………………. 59
2-15-4-2. فرهنگ آموزش خدمت ………………………………………………………………………….. 59
2-15-4-3. راهبرد سازمان ……………………………………………………………………………………… 59
2-15-4-4. تغییر در روش کار ………………………………………………………………………………….. 60
2-16. فرایندهای آموزش …………………………………………………………………………………………………………….. 60
2-17. بهره وری …………………………………………………………………………………………………………………………. 62
2-18. نقش انسان در بهبود بهره وری و عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی ……………………………… 63
2-19. بهره وری منابع انسانی ……………………………………………………………………………………………………… 65
2-20. عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی ………………………………………………………………………………. 65
2-20-1. تعلیم و تربیت ………………………………………………………………………………………………………. 67
2-20-2. آموزش ………………………………………………………………………………………………………………… 68
2-20-3. تکنولوژی …………………………………………………………………………………………………………….. 69
2-20-4. نقش مشارکت و همکاری در بهره وری …………………………………………………………………… 70
2-20-5. انگیزش ……………………………………………………………………………………………………………….. 70
2-21. رابطه بین آموزش و بهره وری ……………………………………………………………………………………………. 71
2-22. نقش آموزش نیروی انسانی بر بهره وری ……………………………………………………………………………. 73
2-23. پیشینه پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………. 74
فصل سوم: روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….. 78
3-1. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 79
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 03:48:00 ب.ظ ]
|