5-2-2)توصیف متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………..83

5-3)نتایج آزمون فرضیه ها و مدل تحقیق………………………………………………………………………… 88

5-4)مقایسه نتایج آزمون فرضیه ها با نتایج پیشینه تحقیقات انجام شده……………………………….. 89

5-5)پیشنهادات حاصل از نتایج آزمون فرضیه ها……………………………………………………………… 90

5-6) محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………….. 92

5-7)پیشنهادات برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………..93

فهرست منابع

منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………… 95

منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………. 99

پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………. 105

 

فهرست جداول:

جدول 2-1)آثار و اهمیت آموزش…………………………………………………………………………………… 24

جدول 2-2)عوامل موثر بر آموزش…………………………………………………………………………………. 26

جدول 2-3)انواع چرخه حیات مدیریت دانش ………………………………………………………………… 32

جدول 2-4)آثار و اهمیت مدیریت دانش………………………………………………………………………… 35

جدول 2-5) عوامل موثر بر مدیریت دانش………………………………………………………………………. 36

جدول 2-6)آثار و اهمیت اثربخشی سازمانی……………………………………………………………………. 44

جدول 2-7) عوامل موثر بر اثربخشی سازمانی…………………………………………………………………. 45

جدول 3-1) تعداد پرسشنامه توزیع شده و برگشت داده شده……………………………………………. 59

جدول 3-2) ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پایایی سئوالات پرسشنامه…………………………….. 63

جدول 4-1)توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان………………………………………………………….. 67

جدول4-2) توصیف متغیر سن پاسخ دهندگان……………………………………………………………….. 68

جدول 4-3)توصیف متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان……………………………………………… 69

جدول 4-4)توصیف متغیر سابقه خدمتی در سازمان پاسخ دهندگان………………………………….. 70

جدول 4-5) توصیف متغیر آموزش … …………………………………………………………………………. 71

جدول 4-6) توصیف متغیر مدیریت دانش…………………………………………………………………….. 72

جدول 4-7) توصیف ابعاد مدیریت دانش……………………………………………………………………… 73

جدول 4-8)توصیف متغیر اثربخشی……………………………………………………………………………… 75

جدول 4-9)آزمون کولموگروف – اسمپرنف برای متغیر تحقیق…………………………………………76

جدول 4-10)ضریب همبستگی بین آموزش و اثربخشی سازمانی………………………………………76

جدول 4-11) آزمون رگرسیون سلسله  چندگانه  بین آموزش…………………………………………..77

و اثربخشی سازمانی با توجه به فرایند مدیریت دانش

جدول 4-12) نتایج آزمون رگرسیون چندگانه بین رابطه آموزش مهارت…………………………….78

و اثربخشی سازمانی با توجه به ابعاد فرایند مدیریت دانش

جدول 4-13) آزمون اثربخشی سازمانی با توجه به جنسیت……………………………………………….79

جدول4-14) آزمون تحلیل واریانس برای بررسی بین سن بر اثربخشی……………………………….79

جدول4-15) آزمون تحلیل واریانس برای بررسی بین تحصیلات بر اثربخشی………………………80

 

جدول4-16) آزمون تحلیل واریانس برای بررسی بین سابقه و اثربخشی……………………………..80

جدول 4 –  17 ) آزمون رگرسیون بین آموزش………………………………………………………………..81

و اثربخشی سازمانی با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی

جدول 5-1) توصیف معیارهای آموزش………………………………………………………………………….. 84

جدول 5-2) توصیف ابعاد مدیریت دانش……………………………………………………………………….. 84

جدول 5-3) توصیف معیار های مدیریت دانش……………………………………………………………….. 85

جدول 5-4) توصیف معیارهای اثربخشی………………………………………………………………………… 87

فهرست نمودارها

این مطلب را هم بخوانید :

آیا ویندوز ۱۰ آماده است؟

:

نمودار4-1) نمودار میله ای متغیر جنسیت پاسخ دهندگان……………………………………………………. 67

نمودار4-2) نمودار میله ای متغیر سن پاسخ دهندگان………………………………………………………….. 68

نمودار4-3) نمودار میله ای متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان………………………………………… 69

نمودار 4-4) نمودار میله ای متغیر سابقه خدمتی در سازمان پاسخ دهندگان……………………………. 70

نمودار 4-5) نمودار هیستوگرام متغیر آموزش…………………………………………………………………….. 71

نمودار 4-6)نمودار هیستوگرام متغیر مدیریت دانش…………………………………………………………….. 72

نمودار 4-7)نمودار راداری ابعاد مدیریت دانش………………………………………………………………….. 73

نمودار 4-8)نمودار هیستوگرام متغیر اثربخشی……………………………………………………………………. 75

فهرست شکل ها

شکل 1-1)مدل مفهومی تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 6

شکل 2-1)فرآیند آموزش کارکنان ………………………………………………………………………………….. 20

شکل 2-2) مدل جامع مدیریت دانش دانشگاه علم و صنعت………………………………………………. 34

 

چکیده:

بنا به نتایج بدست آمده از بسیاری از تحقیقـات و همچنین مشاهدۀ سیر فعـالیت سازمان ها و شرکتها؛  می توان دریافت که در محیط به شدت رقابتی امروز، فشار شدیدی برای بهبود بهره وری وجود دارد. و اثربخشی سازمانی نیز، قسمتی از بهره وری است. از طرفی ثابت شده است كه توفیق یك سازمان در گرو برخورداری از یك نظام آموزش منسجم و پویاست؛ تنها با داشتن چنین نظامی، سازمان می تواند با تحولات و پیشرفت های اجتماعی و صنعتی، همگام بوده و در میان سازمان های دیگر از جایگاه شایسته ای برخوردار شود.

هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعۀ سطح اثربخشی سازمانی شرکت برق منطقه ای تهران با توجه به آموزش و مدیریت دانش می باشد تا به این سئوال کلیدی پاسخ دهد که آیا آموزش می تواند بر اثربخشی سازمانی تاثیر بگذارد. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی با تأكید بر روابط بین متغیرها است. جامعه آماری پژوهش حاضر، نیروهای ستادی شرکت برق منطقه ای تهران به تعداد 750 نفر است که با استفاده از نمونه گیری غیر احتمالی هدفدار، تعداد 109 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنـامه استاندارد جمع آوری شد. تجزیه و

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...