پایان نامه آسیب شناسی اخلاق حرفه ای معلمان ابتدایی |
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………9
اخلاق………………………………………………………………………………………………………………………………………………………11
اخلاق حر فه ای……………………………………………………………………………………………………………………………………….14
مزیت وجود اخلاق حرفه ای…………………………………………………………………………………………………………………….17
اصول اخلاق حرفه ای…………………………………………………………………………………………………………………………….17
اخلاق کار…………………………………………………………………………………………………………………………………………….20
اخلاق کار در اسلام……………………………………………………………………………………………………………………………….22
بخش دوم :رفتارهای اخلاقی در آموزش و پرورش،اصول اخلاق حرفه ای معلمان
رفتارهای اخلاقی در آموزش و پرورش.اصول اخلاق حرفه ای معلمان……………………………………………………..24
اصول اخلاق حرفه ای در تدریس………………………………………………………………………………………………………..26
ویژگی های مدرسان حرفه ای…………………………………………………………………………………………………………….31
آیین نامه های اخلاق حرفه ای…………………………………………………………………………………………………………..37
آیین نامه عملکرد حرفه ای مدرسان در تدریس…………………………………………………………………………………….39
بخش سوم: آسیب و آسیب شناسی اخلاق حرفه ای
آرمان اخلاق حرفه ای…………………………………………………………………………………………………………………….45
آسیب شناسی………………………………………………………………………………………………………………………………..50
آفت شناسی و آفت زدایی……………………………………………………………………………………………………………… 48
آسیب های شغل معلمی……………………………………………………………………………………………………………….51
عدم امانت داری …………………………………………………………………………………………………………………………51
فقدان انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………………. 54
نارضابتی شغلی……………………………………………………………………………………………………………………………59
الگوی رفتار ارتباطی…………………………………………………………………………………………………………………… 62
فقدان مهارت تصمیم گیری…………………………………………………………………………………………………………68
موانع روانی محیط کار……………………………………………………………………………………………………………… 69
فقدان منشور اخلاقی چند وجهی در مدارس…………………………………………………………………………………. 72
فقدان نظام جامع اخلاقی نظارت و ارزیابی…………………………………………………………………………………… 76
موانع فرهنگی رشد اخلاق حرفه ای………………………………………………………………………………………………77
پیشینه داخلی …………………………………………………………………………………………………………………………….78
پیشینه خارجی………………………………………………………………………………………………………………………………87
چارچوب نظری…………………………………………………………………………………………………………………………….95
فصل سوم : روش شنائی تحقیق (متدولوژی)
روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………… …………………..96
جامعه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………….96
نمونه و روش نمونه …………………………………………………………………………………………………………………………………97
ابزار پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………97
مراحل انجام پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………98
روش تجزیه و تحلیل آماری داده ها………………………………………………………………………………………………………….98
فصل چهارم : یافته های تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………100
یافته های جمعیت شناسی ………………………………………………………………………………………………………………..101
بررسی سوالات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..103
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات
نتایج بررسی سؤالات پژوهش …………………………………………………………………………………………………………….123
پیشنهادات پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………………………. 139
پیشنهادات کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………………. 140
محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………….. 140
فهرست منابع ومآخذ:
منابع داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………………..141
منابع خارجی…………………………………………………………………………………………………………………………………….145
پیوست ها………………………………………………………………………………………………………………………………………. 146
این مطلب را هم بخوانید :
الف:فهرست جداول
عنوان صفحه
4-1 جدول : توزیع فراوانی و درصد مربوط به معلمان به تفکیک جنسیت…………………………………………………………… 101 4-2جدول : توزیع فراوانی و درصد مربوط به معلمان به تفکیک سطح تحصیلات……………………………………………… 101
4-3 جدول : توزیع فراوانی و درصد مربوط به معلمان به تفکیک سابقه تدریس………………………………………….. …….. …102
4-4جدول : توزیع فراوانی گویه های مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با خود………………………… 103
4-5 جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونهای مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با خود……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..104
4-6جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون فریدمن مربوط به اولویت بندی آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با خود…………………………………………………………………………………………………………………………………………105
4-7جدول : توزیع فراوانی گویه های مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با دانشآموزان……………..106
4-8جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونهای مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با دانشآموزان…………………………………………………………………………………………………………………………………………..107
4-9جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون فریدمن مربوط به اولویت بندی آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با دانشآموزان…………………………………………………………………………………………………………………………………. ……110
4-10جدول : توزیع فراوانی گویه های مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با همکاران……………. 111
4-11جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونهای مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با همکاران…………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………. 112
4-12جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون فریدمن مربوط به اولویت بندی آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با همکاران……………………………………………………………………………………………………………………………… 114
4-13جدول : توزیع فراوانی گویه های مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با اولیاء ……………….. 115
4- 14جدول : شاخصهای توصیفی و نتایج آزمون تی تک نمونهای مربوط به آسیبهای اخلاق حرفهای معلمان در ارتباط با
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 04:44:00 ب.ظ ]
|