عنوان صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق                                                                                             

 

 

 
مقدمه 1
1-1-بیان مسأله …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 1
1-2-اهمیت و ضرورت تحقیق  …………………………………………………………………………………………………………………………. 2
1-2-1- اهمیت و ضرورت نظری تحقیق   ………………………………………………………………………………………………………… 3
1-2-2-اهمیت و ضرورت کاربردی تحقیق  ………………………………………………………………………………………………………… 3
1-4-اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………. 4
1-3-1-هدف اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………………… 4
1-3-2-اهداف فرعی……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4
1-4-فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………. 5
1-4-1-فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 5
1-4-2-فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………………………………………………………………. 5
1-5-تعریف عملیاتی واژگان کلیدی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. 5
1-5-1-تعریف مفهومی استراتژی های چهارگانه مایلز و اسنو…………………………………………………………………………………. 5
1-5-2-تعریف عملیاتی استراتژی های چهارگانه مایلز و اسنو…………………………………………………………………………….. 6
1-5-3-تعریف مفهومی کنکاش محیطی سازمان…………………………………………………………………………………………………. 7
1-5-4تعریف عملیاتی کنکاش محیطی سازمان……………………………………………………………………………………………………. 7
1-5-5-تعریف مفهومی عملکرد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………… 7
1-5-6-تعریف عملیاتی عملکرد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………. 8

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………

 

 

 
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 9
2-1-مفهوم استراتژی………………………………………………………………………………………………………………………………………… 9
2-1-1-تعاریف استراتژی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 11
2-1-2-فواید استراتژی………………………………………………………………………………………………………………………………………. 13
2-1-3-نکات مورد توافق درباره استراتژی……………………………………………………………………………………………………………. 14
2-1-4-ابعاد مختلف استراتژی………………………………………………………………………………………………………………………….. 15
2-1-5-گونه شناسی استراتژی های مایلز و اسنو…………………………………………………………………………………………………. 15
2-1-5-1-راهبرد تدافعی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 16
2-1-5-2-آینده نگرها……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 17
2-1-5-3-تجزیه و تحلیل گران……………………………………………………………………………………………………………………………. 18
2-1-5-4-استراتژی انفعالی یا واکنشی……………………………………………………………………………………………………………….. 19
بخش دوم: کنکاش محیطی………………………………………………………………………………………………………………………..  
2-2-تعریف محیط سازمان………………………………………………………………………………………………………………………….. 24
2-2-1-محیط پویا و ایستا…………………………………………………………………………………………………………………………… 26
2-2-2-عدم اطمینان محیطی………………………………………………………………………………………………………………………….. 27
2-2-3-مقایسه و تطبیق نگرش های مختلف عدم اطمینان محیطی………………………………………………………………………. 29
2-2-4-کنکاش محیطی………………………………………………………………………………………………………………………………. 31
2-2-5-اهمیت کنکاش محیطی……………………………………………………………………………………………………………………… 32
بخش سوم: عملکرد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………….  
2-3-تعریف عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 34
2-3-1-رویکردهای سنجش عملکرد……………………………………………………………………………………………………………. 35
2-3-2-رویکردهای موجود پیرامون معیارهای عملکرد………………………………………………………………………………………. 37
بخش چهارم:پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………  
2-4-پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 40
2-5-مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………. 45

فصل سوم :روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 46
3-1-روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………… 46
3-1-1-دسته بندی تحقیقات بر حسب هدف………………………………………………………………………………………………. 46
3-1-1-1- تحقیقات کاربردی………………………………………………………………………………………………………………….. 46
3-2-1-دسته بندی تحقیقات بر حسب نحوه گرد آوری داده ها……………………………………………………………………….. 47
3-1-1-1-تحقیقات توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………… 47
3-2-جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………… 48
3-3-تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………………….. 49
3-4-روش های جمع آوری داده ها…………………………………………………………………………………………………………….. 50
3-5-ابزار سنجش متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 50
3-6-روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………….. 51
3-6-1-روایی(اعتبار)…………………………………………………………………………………………………………………………………… 51
3-6-2-پایایی(اعتماد)……………………………………………………………………………………………………………………………….. 51
3-7-روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………… 52
3-7-1-آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………. 52
3-7-2-آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………………… 53
3-7-2-1-آزمون کولموگروف – اسمیرنوف…………………………………………………………………………………………………………. 54
3-7-2-2-آزمون همبستگی پیرسون………………………………………………………………………………………………………………….. 54
3-7-2-3-آزمون ضریب همبستگی فریدمن……………………………………………………………………………………………………… 54
3-7-2-4-آزمون رگرسیون خطی ساده گام به گام………………………………………………………………………………………………. 55
3-9-قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………… 55

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق…………………………………………………………………………………………..

 

 

 
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 56
4-1-تحلیل توصیفی وضعیت جمعیت شناختی نمونه تحقیق…………………………………………………………………………………… 56
4-2-تحلیل استنباطی داده های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 60
4-2-1-آزمون کولموگروف – اسمیرنوف…………………………………………………………………………………………………………. 60
4-2-2-نتایج حاصل از تحلیل استنباطی داده ها……………………………………………………………………………………………………… 61
4-2-3-آزمون فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 61
4-2-4-بررسی وجود رابطه معنی داری بوسیله ضریب همبستگی پیرسون…………………………………………………………………. 62
4-2-5-بررسی میزان تاثیر بوسیله رگرسیون ساده……………………………………………………………………………………………….. 63
4-2-6-آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………. 79
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها…………………………………………………………………………………….  
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 79
5-1-نتایج حاصل از یافته های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 79
5-1-1-نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل توصیفی…………………………………………………………………………………………………… 79
5-1-2-نتایج حاصل از تجزیه استنباطی داده ها…………………………………………………………………………………………………….. 80
5-1-2-1-بحث درباره نتایج حاصل از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف…………………………………………………………………. 80
5-1-2-2-نتایج حاصل آزمون فریدمن…………………………………………………………………………………………………………………. 82
5-2-مقایسه نتایج حاصل از این پژوهش با پژو هش های مشابه پیشین 82
5-3-پیشنهادها 84
5-3-1-پیشنهادهای کاربردی مبتنی بر نتایج به دست آمده از تحقیق 84
5-3-2-پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی 85
5-5-محدودیت های تحقیق 86
فهرست منابع و مآخذ  
منابع فارسی 87
منابع لاتین 89

پیوست ها

 

 

 
پرسشنامه 93
جدولها و داده های نرم افزارspss 97
فهرست جداول  
جدول (2-1)نسل های گوناگون در تعریف استراتژی 10
جدول (2-2)مسیر تکاملی مفهوم استراتژی 13
جدول (2-3)ویژگیهای استراتژیهای چهارگانه مایلز و اسنو 20
جدول (2-4)ویژگیهای چهارگانه در گونه شناسی مایلز و اسنو 22
جدول (2-5)دیدگاههای متفاوت در مورد محیط سازمان 25
جدول (2-6)ابعاد و عوامل کوثر بر عدم اطمینان محیطی 28
جدول (2-7)تطبیق نگرش ها و تحلیلگران منتخب درباره عدم اطمینان محیطی 30
جدول (2-8)سطوح مختلف عملکرد سازمانها 38
جدول (2-9)عوامل موثر بر عملکرد سازمانی و منبع آنها 39
جدول (3-1)جامعه آماری 49
جدول (3-2)دسته بندی سئوالات پرسشنامه 50
جدول (3-3)میزان آلفای کرنباخ محاسبه شده پرسشنامه جهت متغیرها 53
جدول (3-4)مقیاس فاصله ای پنج تایی و عناوین ما به ازای آنها در پرسشنامه 53
جدول (4-1)توزیع جنسیت گروه نمونه 57
جدول (4-2)توزیع تحصیلات گروه نمونه 58
جدول (4-3)توزیع نوع استخدام گروه نمونه 59
جدول (4-4)وضعیت توصیفی متغیرهای مورد مطالعه
60
جدول (4-5)آزمون کولموگروف – اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن یا نبودن توزیع داده ها 61
جدول (4-6)آزمون های مورد استفاده برای تحلیل استنباطی 61
جدول (4-7)نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین متغیرهای تحقیق 63
جدول (4-8)برازش مدل رگرسیونی به داده ها (فرضیه اول)

64
جدول (4-9)برازش مدل رگرسیونی به داده ها(فرضیه دوم) 65
جدول (4-10)برازش مدل رگرسیونی به داده ها(فرضیه سوم) 66
جدول (4-11)برازش مدل رگرسیونی به داده ها(فرضیه  چهارم) 68
جدول (4-12)خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام اثر واسطه ای کنکاش محیطی بر رابطه استراتژی تهاجمی با عملکرد سازمانی 69
جدول (4-13)خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام اثر واسطه ای کنکاش محیطی بر رابطه استراتژی تدافعی با عملکرد سازمانی 71
جدول (4-14)خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام اثر واسطه ای کنکاش محیطی بر رابطه استراتژی تحلیلی با عملکرد سازمانی 72
جدول (4-15)خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام اثر واسطه ای کنکاش محیطی بر رابطه استراتژی انفعالی با عملکرد سازمانی 74
جدول (4-16)خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام اثر واسطه ای کنکاش محیطی بر رابطه استراتژیها با عملکرد سازمانی 75
جدول (4-17)ضرایب رگرسیون گام به گام اثر واسطه ای کنکاش محیطی بر رابطه استراتژیها با عملکرد سازمان 76
جدول (4-18)نتایج آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق 78
جدول (4-19)رتبه بندی متغیرهای تحقیق به منظور اولویت بندی آنها بر اساس آزمون فریدمن 78
جدول (5-1)نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی 79
جدول (5-2)نتیجه فرضیه اصلی 80
جدول (5-3)نتایج آزمون فرعی اول تا چهارم 80
جدول (5-4)نتایج آزمون فرعی پنجم تا هشتم 81

فهرست شکلها و نمودارها

 

 

 
شکل(2-1)جنبه های متفاوت استراتژی 11
شکل (2-2)پیوستار محیط – استراتژی 26
شکل (2-4-1)مدل مفهومی تحقیق 45
نمودار (4-1)توزیع جنسیت گروه نمونه 57
نمودار (4-2)توزیع تحصیلات گروه نمونه 58
نمودار (4-3)توزیع نوع استخدام گروه نمونه 59
نمودار( 4-4)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده(فرضیه اول) 64
نمودار( 4-5)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده(فرضیه دوم) 66
نمودار( 4-6)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده(فرضیه سوم) 67
نمودار( 4-7)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده(فرضیه چهارم) 69
نمودار( 4-8)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده(فرضیه پنجم) 70
نمودار( 4-9)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده.(فرضیه ششم) 72
نمودار( 4-10)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده(فرضیه هفتم) 73
نمودار( 4-11)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده(فرضیه هشتم) 75
نمودار( 4-12)نمودار باقی مانده ها در مقابل مقادیر پیش بینی شده(فرضیه اصلی) 77
شکل (5-1)مدل آزمون شده تحقیق 84
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...