فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1.2. دیدگاه های تاریخی اندیشه های مدیریت در خصوص مسئولیت اجتماعی ………………………… 31
جدول 2.2. خلاصه ی پیشینه تحقیق در سطح ملی ………………………………………………………………………………. 53
جدول 2.2. خلاصه ی پیشینه تحقیق در سطح بین المللی ……………………………………………………………………. 55
جدول 1.3. متغیرها،نوع و نحوی محاسبه ی آنها ……………………………………………………………………………………. 65
جدول 2.3. محاسبه پایایی سؤالات مربوط به پرسشنامه ………………………………………………………………………… 68
جدول 1.4. مشخصات جمعیت دموگرافیک …………………………………………………………………………………………….. 74
جدول 2.4. آزمون t یک نمونه برای متغیرهای پژوهش …………………………………………………………………………. 75
جدول 3.4. بررسی ضرایب و مقدار t برای متغیر بعد اخلاقی مسئولیت اجتماعی ……………………………….. 76
جدول 4.4. بررسی ضرایب و مقدار t برای بعد قانونی مسئولیت اجتماعی………………………………………………. 77
جدول 5.4. بررسی ضرایب و مقدار t برای بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی …………………………………………. 77
جدول 6.4. بررسی ضرایب و مقدار t برای متغیر رفتار مجاز سازمانی ……………………………………………………. 77
جدول 7.4. بررسی ضرایب و مقدار t برای متغیر رفتار غیر مخرب قانونی ……………………………………………… 78
جدول 8.4. بررسی ضرایب و مقدار t برای متغیر رفتار مخرب قانونی …………………………………………………….. 78
جدول 9.4. بررسی ضرایب و مقدار t برای متغیر رفتار مخرب غیر قانونی …………………………………………….. 79
جدول 10.4. بررسی شاخص های برازندگی ……………………………………………………………………………………………. 81
جدول 4-11- اثر خطی مستقیم نقش متغیرهای پژوهش در مدل  ………………………………………………………. 84
جدول 12.4. آزمون فرضیه اول ………………………………………………………………………………………………………………… 86
جدول 13.4. آزمون فرضیه دوم  ………………………………………………………………………………………………………………. 86
جدول 14.4. آزمون فرضیه سوم  …………………………………………………………………………………………………………….. 87
جدول 23.4. آزمون فرضیه چهارم  ………………………………………………………………………………………………………….. 87
جدول 23.4. آزمون فرضیه پنجم  ……………………………………………………………………………………………………………. 88
جدول 23.4. آزمون فرضیه ششم  ……………………………………………………………………………………………………………. 88
جدول 23.4. آزمون فرضیه هفتم  ……………………………………………………………………………………………………………. 89
جدول 23.4. آزمون فرضیه هشتم  ………………………………………………………………………………………………………….. 89
جدول 23.4. آزمون فرضیه نهم  ………………………………………………………………………………………………………………. 90
جدول 23.4. آزمون فرضیه دهم  …………………………………………………………………………………………………………….. 90
جدول 23.4. آزمون فرضیه یازدهم  …………………………………………………………………………………………………………. 91
جدول 23.4. آزمون فرضیه دوازدهم  ………………………………………………………………………………………………………. 91
جدول 23.4. خلاصه نتایج فرضیات …………………………………………………………………………………………………………. 92

 

فهرست اشکالپایان نامه ها
عنوان صفحه
شکل 1.1. مدل مفهومی ……………………………………………………………………………………………………………………….. 11
شکل 2.4.  مدل در حالت اعداد معناداری(t-value) …………………………………………………………………………. 82
شکل 3.4.  مدل در حالت ضرایب مسیر  ……………………………………………………………………………………………….

83

 

چکیده

مسئولیت اجتماعی سازمان، موضوع حساسیت برانگیز و مورد توجه در سال های اخیر بوده و عامل مهمی در بقای هر سازمانی محسوب می شود. مسئولیت اجتماعی فواید و مزایای زیادی در زمینه­های مختلف برای یک سازمان یا شرکت در بر خواهد داشت. لذا هر سازمان و مدیر بازاریابی باید فلسفه ای را برپایه مسئولیت اجتماعی و پای بندی به رفتارهای مسئولانه بیابد. مدل تحقیق حاضر از متغیرهای ابعاد مسئولیت اجتماعی (اخلاقی، قانونی، اقتصادی) و رفتارهای سیاسی کارکنان ­(رفتارهای مجاز سازمانی، رفتار مخرب و غیر مخرب قانونی و رفتار مخرب غیر قانونی) شکل گرفته است. از نظر هدف، روش تحقیق کاربردی و برحسب روش تحقیق؛ همبستگی بوده که با استفاده از ابزار پرسشنامه داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. کارکنان بیمارستان های دولتی در شهرستان یزد جامعه آماری پژوهش بوده که از بین 280 کارمند ؛ تعداد 162 پرسشنامه به روش تصادفی ساده جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار spss18 تجزیه و تحلیل گردیده و تایید روابط بین متغیرها و عوامل از طریق تحلیل عاملی تاییدی و تکنیک مدل سازی PLS با استفاده از نرم افزار PLS2 Smart صورت گرفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بعد اخلاقی مسئولیت اجتماعی بر رفتارهای مجاز سازمانی، رفتار مخرب غیرقانونی و رفتار غیرمخرب قانونی تأثیر معناداری دارد. بین بعد قانونی مسئولیت اجتماعی با رفتار مخرب غیرقانونی و رفتار غیرمخرب قانونی رابطه معنادار وجود داشته است. همچنین یافته ها نشان می‌دهد که رابطه بین بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی و رفتار غیرمخرب قانونی و رفتار مخرب قانونی و غیرقانونی نیز مورد تایید بوده است.

 

 

 

فصل اول

کلیات تحقیق

 

 

  • مقدمه

سازمان­ها برای انجام وظایف با بیشترین کارایی و اثربخشی و در نتیجه تحقق اهداف و مأموریت­ها، علاوه بر رعایت استانداردها و قواعد سازمانی و قانونی، نیاز به مجموعه ای از رهنمودهای اخلاقی دارند که آن­ها را در این امر یاری کرده، با ایجاد هماهنگی و ثبات رویه، حرکت آنها را به سمت وضعیت مطلوب تسهیل سازد. رعایت مسئولیت اجتماعی از راه افزایش مشروعیت اقدامات سازمان، سودآوری و بهبود مزیت رقابتی، موفقیت سازمان را تحت تأثیر قرار می دهد(رحمان سرشت و همکارانش،1388، 22).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...