دانلود پایان نامه ارشد:بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکتها» (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی صادرکننده استان اردبیل) |
4-2 ) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان 89
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق. 93
4-4) آزمون فرضیات تحقیق. 98
4-4-1) فرضیه اصلی. 98
4-4-2) فرضیه های فرعی. 99
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات
5-1) مقدمه 103
5-2) خلاصه تحقیق. 103
5-3) نتایج آمار توصیفی 104
5-4)نتایج حاصل از آمار استنباطی. 106
5-4-1) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه اصلی. 106
5-4-2) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول. 107
5-4-3) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم 107
5-4-4) نتیجه حاصل از آزمون فرضیه فرعی سوم 108
5-5) مقایسه نتایج حاصل از آزمون فرضیات با مطالعات انجام شده 108
5-6) مقایسه نتایج آزمون فرضیاتبر اساس سه مولفه کیفیت ارتباط.. 109
5-7) پیشنهادات پژوهش.. 109
5-7-1) پیشنهادات درخصوص فرضیه اصلی.. 109
5-7-2) پیشنهادات درخصوص فرضیه های فرعی.. 110
5-7-2-1) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی اول. 110
5-7-2-2) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی دوم 111
5-7-2-3) پیشنهادات درخصوص فرضیه فرعی سوم 111
5-8) پیشنهادات برای تحقیقات آینده 112
5-9) محدودیت های انجام پژوهش.. 112
اشکال، جداول و نمودارها
اشکال
1-1) مدل مفهومی پژوهش.. 10
2-1) بازارمحوری و عملکرد صادرات.. 38
2-2) مدل جامع بازاریابی رابطه 54
جداول
2-1)مجموع انگیزه های صادراتی شرکت ها 24
3-1)پرسشنامه های ارسالی و دریافتی. 81
3-2)صفات کمّی و ارزش عددی گزینه های پرسشنامه 83
3-3)شرح سوالات پرسشنامه 84
3-4)درصد آلفای کرونباخ متغیرها 87
4-1) توصیف متغییر جنسیت پاسخ دهندگان. 89
4-2) توصیف متغییر سن پاسخ دهندگان. 90
4-3) توصیف متغییر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 91
4-4) توصیف متغییر سنوات خدمت پاسخ دهندگان. 92
4-5) توصیف متغییر نوع استخدام پاسخ دهندگان. 92
4-6) توصیف متغیر کیفیت ارتباطات.. 93
4-7) توصیف متغیر اشتراک اطلاعات.. 94
4-8) توصیف متغیر ارتباط بلندمدت.. 95
4-9) توصیف متغیر رضایت از برقراری ارتباط. 95
4-10) توصیف متغیر عملکرد صادراتی. 96
4-11) توصیف متغیر بهبود وضعیت رقابتی. 97
4-12) توصیف متغیر افزایش سهم بازار 98
4-13)آزمون رگرسیون بین کیفیت ارتباطات وعملکردصادرات.. 99
4-14)آزمون رگرسیون اشتراک اطلاعات وعملکردصادرات.. 99
4-15)آزمون رگرسیون بین ارتباطات بلندمدت وعملکرد صادرات.. 100
4-16)آزمون رگرسیون بین رضایت ازبرقراری ارتباط وعملکرد صادرات.. 100
5-1)مقایسه میزان تاثیر ابعاد کیفیت ارتباطات بر عملکرد صادرات شرکت.. 109
نمودارها
2-1) نمودارفرآیند بین المللی شدن شرکت ها 16
4-1) نمودار میلی متغییر جنسیت پاسخ دهندگان. 89
4-2) نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان. 90
4-3) نمودارمیله ای میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 91
4-4) نمودار میله ای سنوات خدمت پاسخ دهندگان. 92
4-5)نمودار میله ای نوع استخدام پاسخ دهندگان. 93
4-6) هیستوگرام متغیر کیفیت ارتباط. 93
4-7) هیستوگرام متغیر اشتراک اطلاعات.. 94
4-8) هیستوگرام متغیر ارتباط بلندمدت… 95
4-9) هیستوگرام متغیر رضایت از برقراری ارتباط. 96
4-10) هیستوگرام متغیر عملکرد صادرات… 96
4-11) هیستوگرام متغیر بهبود وضعیت رقابتی.. 97
4-12) هیستوگرام متغیر افزایش سهم بازار. 98
این مطلب را هم بخوانید :
پیوست ها
منابع و مآخذ. 114
پرسشنامه 122
خروجی های نرم افزار 126
خلاصه وضعیت.. 131
چکیده لاتین (Abstract) 132
فصل اول
( کلیات تحقیق)
1-1) مقدمه
امروزه افزایش رقابت در مقیاس جهانی به افزایش تعداد شرکتهایی منجر شده است که فرصتها را در بازارهای بین المللی جستجو میکنند تا به اهدافشان نائل آیند و جایگاه بازار و بقایشان را حفظ نمایند (دعایی و حسینی رباط، 1389، ص 62). جهانی شدن، فرآیند گام به گام توسعهی تجارت بین الملل است که به موجب آن یک شرکت به طور افزایشی، درگیر عملیات تجارت بین المللی، از طریق محصولات خاص در بازارهای منتخب میشود (کالافسکی[1]، 2009، ص 48). در این میان، صادرات را میتوان نقطهی شروعی برای جهانی شدن پنداشت (رحیم نیا و صادقیان، 1390، ص 121). صادرات به صورت ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها تعریف میگردد (کالافسکی، 2009، ص 48) و در طول دو دهه پیش، همگام با رشد اقتصاد جهانی به عنوان یکی از فعالیتهای اقتصادی که نسبت به دیگر فعالیتها رشد بیشتری دارد، مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت صادرات به عنوان یک فعالیت تجاری ضروری برای اقتصاد ملی به شمار میرود. صادرات در سطح شرکت نیز به عنوان امکانی برای فروش بیشتر، سودآوری بیشتر، استفاده از اقتصاد مقیاس برای کاهش هزینههای توسعهی محصول، افزایش استاندارد زندگی برای مشتریان و بهبود کیفیت زندگی کاری کارکنان تلقی میشود (لی و هبته-جورجیس[2]، 2004، ص 101). صادرات باعث میشود که سطوح استخدام، توسعهی صنعتی و رفاه ملی افزایش یابد. همچنین موجب بهبود عملکرد شرکتها، افزایش سودآوری، افزایش حجم فروش و گسترش سهم بازار برای آنها میشود (کوکسال[3]، 2008، ص 417).
روابط بازرگانی بین الملل ابعاد مختلفی را دربرمیگیرد که اثربخشی شرکتها را در بازار بین المللی به ویژه بازار صادرات تحت تأثیر قرار می دهد .با توجه به شرایط بازار پیچیده و دستخوش تغییرات مداوم و پی در پی، کسب سریع اطلاعات درخصوص بازار و مشتریان اغلب رمز موفقیت در بازارهای بین المللی است. تحت شرایط متلاطم، احتمال بیشتری وجود دارد که محصولات شرکت متناسب با نیازهای مشتریان و محصولات رقبا نباشد و درنتیجه اثربخشی اقدامات شرکت کاهش مییابد (دعایی و حسینی رباط، 1389، ص 62). تحقیقات نشان میدهند كه امروزه دغدغة اصلی شركتهای بین المللی بهبود عملكرد صادراتی میباشد (قاسمی و همکاران، 1388، ص 76).
1-2) بیان مساله
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 11:00:00 ب.ظ ]
|