4-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….104

4-2)توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………104

4-2-1)سن……………………………………………………………………………………………………………………….105

4-2-2)جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………..105

4-2-3)تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………….106

4-2-4)کسب دانش………………………………………………………………………………………………………………106

4-2-5)تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………………………107

4-2-6)به کارگیری دانش……………………………………………………………………………………………………….107

4-2-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………108

4-28)عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………..108

4-3)آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………..109

4-3-1)آزمون فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………109

4-3-2)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف……………………………………………………………………………………….109

4-3-3) آزمون فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………….111

4-3-4) آزمون فرضیه فرعی اول……………………………………………………………………………………………..112

4-3-5) آزمون فرضیه فرعی دوم……………………………………………………………………………………………..113

4-3-6)آزمون فرضیه فرعی سوم……………………………………………………………………………………………..114

4-4)آزمون رگرسیون چند متغیره……………………………………………………………………………………………..115

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….118

5-2)نتایج آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………..118

5-2-1)نتایج تحلیل توصیفی مربوط به فرضیه ها…………………………………………………………………………….118

5-3)نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………..119

5-3-1)نتایج آزمون فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………..119

5-3-2)نتایج آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………………………..119

5-3-3)نتایج آزمون فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………..119

5-3-4)نتایج آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………….119

5-4)پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………..120

5-4-1)پیشنهادات بر اساس یافته ها و فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………120

5-4-2)پیشنهادات برای محقق آینده…………………………………………………………………………………………….121

5-5)بررسی همسویی و عدم همسویی نتایج تحقیق و پیشینه تحقیق………………………………………………………….121

5-6)محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………122

منابع و مواخذ

پیوست و ضمائم

عنوان                                                              فهرست جداول                                                          صفحه

 جدول 2-1-1) مدل تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………32

جدول 2-1-2)مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار……………………………………………………………………….35

جدول 2-1-3)مدل مفهومی مرحله ای توسعه مدیریت دانش سازمانی ………………………………………………………..40

جدول 2-1-4)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش …………………………………………………………………………….46

جدول 2-2-1)ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس مقایسه نگرش نوین با سنتی…………………………………………..61

جدول 2-2-2)عوامل مثبت ومنفی مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………….64

جدول 2-2-3)ارزیابی عملکرد پرستاران براساس روش عامل سنجی ……………………………………………………….74

جدول 3-1)جدول تعیین آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………102

جدول4-1)جدول توصیف سن…………………………………………………………………………………………………..105

جدول 4-2)جدول توزیع فراوانی جنسیت………………………………………………………………………………………105

جدول 4-3)جدول توزیع فراوانی تحصیلات…………………………………………………………………………………..106

جدول 4-4)جدول توصیفی متغییر کسب دانش…………………………………………………………………………………106

جدول 4-5) جدول توصیفی متغییر تسهیم دانش……………………………………………………………………………….107

جدول4-6) جدول توصیفی متغییر بکارگیری دانش…………………………………………………………………………..107

جدول 4-7) جدول توصیفی متغییر مدیریت دانش……………………………………………………………………………..108

جدول4-8) جدول توصیفی متغییر عملکرد…………………………………………………………………………………….108

جدول4-9)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف…………………………………………………………………………………….109

جدول4-10)ضریب همبستگی مدیریت دانش و عملکرد کارکنان…………………………………………………………….111

جدول4-11) ضریب همبستگی کسب دانش و عملکرد کارکنان………………………………………………………………112

جدول 4-12) ضریب همبستگی تسهیم دانش و عملکرد کارکنان…………………………………………………………….113

جدول 4-13) ضریب همبستگی بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان……………………………………………………….114

جدول4-13)جدول رگرسیون به کارگیری دانش و عملکرد کارکنان………………………………………………………..115
 

عنوان                                                  فهرست نمودارها                                       صفحه

 

 

نمودار 1-1)مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………..6

نمودار 2-1-1)مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………….27

نمودار2-1-2)مدل معماری دانش………………………………………………………………………..28

نمودار 2-1-3)مدل بویست روابط  داده ، اطلاعات و دانش………………………………………………..30

نمودار 2-1-4)چارچوب مفمومی فرایندهای ایجاد دانش…………………………………………………….31

نمودار2-1-5)مدل شش بعدی مدیریت دانش………………………………………………………………34

نمودار 2-1-6)مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندهای مدیریت دانش………………………………………..36

نمودار2-1-7)مدل مبتنی بر فرایندهای دانش……………………………………………………………..38

نمودار2-3-1)مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین وزک……………………………………………….96

 

نمودار2-3-4) مدل مدیریت دانش گلد…………………………………………………………………..94

 

عنوان                                          فهرست اشکال                                           صفحه

 

 

شکل 2-1-1)انواع ایجاد دانش……………………………………………………………………………15

شکل 2-1-2)فرایند مدیریت دانش(چرخه دانش)……………………………………………………………..16

شکل 2-1-3)اجزای مدیریت دانش…………………………………………………………………………21

این مطلب را هم بخوانید :

 

شکل 2-1-4)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-5)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-6)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………….26

شکل 2-1-7)مدل مدیریت دانش…………………………………………………………………………..29

شکل 2-2-1)مراحل مختلف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………..55

شکل2-2-2) مثلث ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………..56

شکل2-2-3)ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد…………………………………………………………………63

شکل2-2-4)نحوه طراحی نظام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………..67

شکل2-2-5)فرایند تعیین معیارهای عملکرد………………………………………………………………….68

شکل2-2-6)نمونه ای از مقیاس درجه بندی پیوسته………………………………………………………….72

شکل2-2-7)نمونه ای از فرم ارزیابی به روش انتخاب اجباری ………………………………………………..77

شکل2-2-8)فرایند بهبود عملکرد…………………………………………………………………………..87

چکیده:

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند.

 

نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد  کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه  انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه  و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...