دانلود پایان نامه ارشد:بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکردکارکنان در بانک صادرات استان اردبیل |
4-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….104
4-2)توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………104
4-2-1)سن……………………………………………………………………………………………………………………….105
4-2-2)جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………..105
4-2-3)تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………….106
4-2-4)کسب دانش………………………………………………………………………………………………………………106
4-2-5)تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………………………107
4-2-6)به کارگیری دانش……………………………………………………………………………………………………….107
4-2-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………108
4-28)عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………..108
4-3)آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………..109
4-3-1)آزمون فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………109
4-3-2)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف……………………………………………………………………………………….109
4-3-3) آزمون فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………….111
4-3-4) آزمون فرضیه فرعی اول……………………………………………………………………………………………..112
4-3-5) آزمون فرضیه فرعی دوم……………………………………………………………………………………………..113
4-3-6)آزمون فرضیه فرعی سوم……………………………………………………………………………………………..114
4-4)آزمون رگرسیون چند متغیره……………………………………………………………………………………………..115
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….118
5-2)نتایج آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………..118
5-2-1)نتایج تحلیل توصیفی مربوط به فرضیه ها…………………………………………………………………………….118
5-3)نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………..119
5-3-1)نتایج آزمون فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………..119
5-3-2)نتایج آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………………………..119
5-3-3)نتایج آزمون فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………..119
5-3-4)نتایج آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………….119
5-4)پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………..120
5-4-1)پیشنهادات بر اساس یافته ها و فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………120
5-4-2)پیشنهادات برای محقق آینده…………………………………………………………………………………………….121
5-5)بررسی همسویی و عدم همسویی نتایج تحقیق و پیشینه تحقیق………………………………………………………….121
5-6)محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………122
منابع و مواخذ
پیوست و ضمائم
عنوان فهرست جداول صفحه
جدول 2-1-1) مدل تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………32
جدول 2-1-2)مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار……………………………………………………………………….35
جدول 2-1-3)مدل مفهومی مرحله ای توسعه مدیریت دانش سازمانی ………………………………………………………..40
جدول 2-1-4)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش …………………………………………………………………………….46
جدول 2-2-1)ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس مقایسه نگرش نوین با سنتی…………………………………………..61
جدول 2-2-2)عوامل مثبت ومنفی مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………….64
جدول 2-2-3)ارزیابی عملکرد پرستاران براساس روش عامل سنجی ……………………………………………………….74
جدول 3-1)جدول تعیین آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………102
جدول4-1)جدول توصیف سن…………………………………………………………………………………………………..105
جدول 4-2)جدول توزیع فراوانی جنسیت………………………………………………………………………………………105
جدول 4-3)جدول توزیع فراوانی تحصیلات…………………………………………………………………………………..106
جدول 4-4)جدول توصیفی متغییر کسب دانش…………………………………………………………………………………106
جدول 4-5) جدول توصیفی متغییر تسهیم دانش……………………………………………………………………………….107
جدول4-6) جدول توصیفی متغییر بکارگیری دانش…………………………………………………………………………..107
جدول 4-7) جدول توصیفی متغییر مدیریت دانش……………………………………………………………………………..108
جدول4-8) جدول توصیفی متغییر عملکرد…………………………………………………………………………………….108
جدول4-9)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف…………………………………………………………………………………….109
جدول4-10)ضریب همبستگی مدیریت دانش و عملکرد کارکنان…………………………………………………………….111
جدول4-11) ضریب همبستگی کسب دانش و عملکرد کارکنان………………………………………………………………112
جدول 4-12) ضریب همبستگی تسهیم دانش و عملکرد کارکنان…………………………………………………………….113
جدول 4-13) ضریب همبستگی بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان……………………………………………………….114
جدول4-13)جدول رگرسیون به کارگیری دانش و عملکرد کارکنان………………………………………………………..115
عنوان فهرست نمودارها صفحه
نمودار 1-1)مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………..6
نمودار 2-1-1)مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………….27
نمودار2-1-2)مدل معماری دانش………………………………………………………………………..28
نمودار 2-1-3)مدل بویست روابط داده ، اطلاعات و دانش………………………………………………..30
نمودار 2-1-4)چارچوب مفمومی فرایندهای ایجاد دانش…………………………………………………….31
نمودار2-1-5)مدل شش بعدی مدیریت دانش………………………………………………………………34
نمودار 2-1-6)مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندهای مدیریت دانش………………………………………..36
نمودار2-1-7)مدل مبتنی بر فرایندهای دانش……………………………………………………………..38
نمودار2-3-1)مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین وزک……………………………………………….96
نمودار2-3-4) مدل مدیریت دانش گلد…………………………………………………………………..94
عنوان فهرست اشکال صفحه
شکل 2-1-1)انواع ایجاد دانش……………………………………………………………………………15
شکل 2-1-2)فرایند مدیریت دانش(چرخه دانش)……………………………………………………………..16
شکل 2-1-3)اجزای مدیریت دانش…………………………………………………………………………21
این مطلب را هم بخوانید :
شکل 2-1-4)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23
شکل 2-1-5)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23
شکل 2-1-6)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………….26
شکل 2-1-7)مدل مدیریت دانش…………………………………………………………………………..29
شکل 2-2-1)مراحل مختلف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………..55
شکل2-2-2) مثلث ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………..56
شکل2-2-3)ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد…………………………………………………………………63
شکل2-2-4)نحوه طراحی نظام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………..67
شکل2-2-5)فرایند تعیین معیارهای عملکرد………………………………………………………………….68
شکل2-2-6)نمونه ای از مقیاس درجه بندی پیوسته………………………………………………………….72
شکل2-2-7)نمونه ای از فرم ارزیابی به روش انتخاب اجباری ………………………………………………..77
شکل2-2-8)فرایند بهبود عملکرد…………………………………………………………………………..87
چکیده:
مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند.
نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 10:47:00 ب.ظ ]
|