دانلود پایان نامه:بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی، انتقال دانش، خلق دانش و نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: بیمه آسیا) |
5-2- پیشنهادهای تحقیق.. 113
5-2-1- پیشنهادهای اجرایی.. 113
5-2-2- پیشنهادهای پژوهشی تحقیق.. 115
5-3- محدودیتهای تحقیق.. 116
منابع و مآخذ.. 117
فهرست منابع فارسی.. 118
فهرست منابع انگلیسی.. 121
پیوست ها و ضمائم.. 124
چکیده انگلیسی.. 159
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 2-1: چهار راهبرد نوناكا و تاكیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی 49
جدول 2-2: ویژگی های اصلی حالات تولید دانش.. 50
جدول 3-1: طیف لیكرت.. 85
جدول 3-2: بخش اعتماد سازمانی.. 85
جدول 3-3ک بخش انتقال دانش.. 85
جدول 3-4: بخش خلق دانش.. 86
جدول 3-5: بخش نوآوری سازمانی.. 86
جدول 3-6: آلفای كرونباخ پرسشنامهها.. 88
جدول 4-1: توزیع جنسیت.. 92
جدول 4-2: توزیع سن.. 93
جدول 4-3: توزیع تأهل.. 94
جدول 4-4: توزیع تحصیلات.. 95
جدول 4-5: توزیع نوع استخدام.. 96
جدول 4-6: توزیع سابقه خدمت.. 97
جدول 4-7: آماره های مربوط به آزمون کولموگروف اسمیرنف.. 98
جدول 4-8- رابطه بین اعتماد سازمانی و انتقال دانش در بیمه آسیا 98
جدول 4-9- مشخصكنندههای كلی تحلیل رگرسیونی تأثیر اعتماد سازمانی بر انتقال دانش در بیمه آسیا.. . 99
جدول 4-10- ضریب رگرسیونیِ اعتماد سازمانی و انتقال دانش در بیمه آسیا 99
جدول 4-11- رابطه بین اعتماد سازمانی و خلق دانش در بیمه آسیا 100
جدول 4-12- مشخصكنندههای كلی تحلیل رگرسیونی تأثیر اعتماد سازمانی بر خلق دانش در بیمه آسیا.. . 100
جدول 4-13- ضریب رگرسیونیِ اعتماد سازمانی و خلق دانش در بیمه آسیا 101
جدول 4-14- رابطه بین اعتماد سازمانی و نوآوری سازمانی در بیمه آسیا 102
جدول 4-15- مشخصكنندههای كلی تحلیل رگرسیونی تأثیر اعتماد سازمانی بر نوآوری سازمانی در بیمه آسیا.. 102
جدول 4-16- ضریب رگرسیونیِ اعتماد سازمانی و نوآوری سازمانی در بیمه آسیا 103
جدول 4-17- رابطه بین انتقال دانش و خلق دانش در بیمه آسیا.. 103
جدول 4-18- مشخصكنندههای كلی تحلیل رگرسیونی تأثیر انتقال دانش بر خلق دانش در بیمه آسیا.. 104
جدول 4-19- ضریب رگرسیونیِ انتقال دانش و خلق دانش در بیمه آسیا 104
جدول 4-20- رابطه بین انتقال دانش و نوآوری سازمانی در بیمه آسیا 105
جدول 4-21- مشخصكنندههای كلی تحلیل رگرسیونی تأثیر انتقال دانش بر نوآوری سازمانی در بیمه آسیا.. 106
جدول 4-22- ضریب رگرسیونیِ انتقال دانش و نوآوری سازمانی در بیمه آسیا 106
جدول 4-23- رابطه بین خلق دانش و نوآوری سازمانی در بیمه آسیا 107
جدول 4-24- مشخصكنندههای كلی تحلیل رگرسیونی تأثیر خلق دانش بر نوآوری سازمانی در بیمه آسیا.. 107
جدول 4-25- ضریب رگرسیونیِ خلق دانش و نوآوری سازمانی در بیمه آسیا 108
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1: توزیع جنسیت.. 92
نمودار 4-2: توزیع سن.. 93
نمودار 4-3: توزیع تأهل.. 94
نمودار 4-4: توزیع تحصیلات.. 95
نمودار 4-5: توزیع نوع استخدام.. 96
نمودار 4-6: توزیع سابقه خدمت.. 97
نمودار 4-7: تأثیر رگرسیونی متغیر اعتماد سازمانی بر انتقال دانش در بیمه آسیا.. 99
نمودار 4-8: تأثیر رگرسیونی متغیر اعتماد سازمانی بر خلق دانش در بیمه آسیا 101
نمودار 4-9: تأثیر رگرسیونی متغیر اعتماد سازمانی بر نوآوری سازمانی در بیمه آسیا.. 103
نمودار 4-10: تأثیر رگرسیونی متغیر انتقال دانش بر خلق دانش در بیمه آسیا 105
نمودار 4-11: تأثیر رگرسیونی متغیر انتقال دانش بر نوآوری سازمانی در بیمه آسیا.. 106
نمودار 4-12: تأثیر رگرسیونی متغیر خلق دانش بر نوآوری سازمانی در بیمه آسیا 108
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق برگرفته از مدل استاندارد آنا سانکوسکا (2013).. 10
شکل 2-1: ارزیابی دو طرفه از قابلیت اعتماد.. 30
شکل 2-2: پیوستار اعتماد.. 30
شکل 2-3: مدل راهنمای تعیین سطح اعتماد:.. 32
شکل 2-4: ارتباط بین متغیرهای تأثیرگذار بر اعتماد.. 35
شکل 2-5: روابط بین دانش شخصی و دانش سازمانی.. 45
شکل 2-6: تبارشناسی نوآوری.. 56
این مطلب را هم بخوانید :
شکل 2-7: فرایند پنج مرحله ای فرآیند نوآوری.. 58
شکل 2-8: مدل چهار مرحله ای بیکروسونی.. 59
شکل 2-9: مدل عمومی وارکینگ (1990).. 59
شکل 2-10: طبقه بندی انواع نوآوری در بخش خدمات.. 66
شکل 2-11: عوامل انگیزاننده نوآوری.. 68
فصل اول:
کلیات تحقیق
مقدمه
مفهوم اعتماد و مسائل مربوط به آن در چند سال گذشته به طور فزایندهای محور مطالعه سازمانها گردیده است. امروزه اهمیت اعتماد در سازمانها به خوبی آشکار گردیده است چرا که برقراری ارتباطات و تحقق همکاری میان افراد نیازمند وجود اعتماد است. در عصری که روابط بین افراد و گروه ها سستتر شده و به سرعت در حال تغییر است، اعتماد که عمدتاً مبتنی بر استنتاجها و تفاسیر در مورد انگیزهها، شخصیت و باطن دیگران است، موضوع محوری سازمانها است که رشد وحیات آنها را تضمین می نماید. اهمیت آن به این دلیل است که مدیران به دنبال درک و شناخت چگونگی ایجاد همکاری موثر در سازمانها میباشند. اعتماد عامل کلیدی است زیرا همکاری را به وجود میآورد. وجود اعتماد منجر به شکل گیری ارتباطات سازنده در میان اعضای سازمان می شود ، باعث خلق دانش شده و انتقال دانش را در سازمان تسهیل می نماید. همچنین وجود اعتماد در بین افراد از یکسو و از سوی دیگر فراهم بودن شرایط و بستر برای انتقال دانش و خلق دانش در سازمان منتج به نوآوری کارکنان خواهد شد. با توجه به موارد مطرح شده می توان ادعا نمود که تحقیق حاضر به دنبال بررسی رابطه بین اعتماد سازمانی، انتقال دانش، خلق دانش و نوآوری سازمانی در بیمه آسیا شهر تهران می باشد.
در این فصل به بررسی كلیات تحقیق پرداخته می شود. ابتدا مساله اصلی تحقیق بیان می گردد، سپس اهمیت و ضرورت تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه به اهداف اساسی تحقیق، سوالات و فرضیه های تحقیق، مدل تحقیق، جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق و تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق پرداخته شده و در انتها نیز ساختار تحقیق ذکر شده است.
1-1- بیان مسأله
اعتماد[1] یكی از موضوعات مهم در روابط انسانی و زندگی سازمانی است (یلماز[2]،2008) . به طور كلی اگرچه رعایت مقررات اداری و ساختاری سازمان وروابط اداری بسیار مهم است، اعتماد هم میان افراد سازمان امری مهم و قابل توجه است. اعتماداساس موفقیت در زندگی شخصی و روابط كاری می باشد و در واقع تمام روابط سازمانی بر مبنای اعتماد ایجاد می شود و نكته مهم این است كه مدیریت و كاركنان باید به اهمیت اعتماد و چگونگی ایجاد ،ترویج و ارتقاء آن در سازمان توجه نمایند (فیتذ روی[3]،2007).
همچنین دنیای متغیر امروز ایجاب می کند که سازمان ها برای بقاء و رشد به دنبال ابزارهای نوین باشند. یکی از ابزارهایی که می تواند سازمان ها را در تأمین این اهداف یاری دهد، مدیریت دانش است. مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند اطلاعات و دانش مهم را بیابند، گزینش، سازماندهی و منتشر کنند و تخصصی است که برای فعالیت هایی مانند حل مشکلات، آموختن پویا و تصمیم
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 10:41:00 ب.ظ ]
|