پذیرفته، شکاف های اساسی در دانش ما ایرانیان نسبت به این محصولات هنوز هم وجود دارد.

دراین پژوهش به دلیل ﺁن که یکی از نخستین تحقیقات در زمینه محصولات و مواد غذایی ارگانیك و مصرف کنندگان ارگانیك در ایران می باشد، هدف بر ﺁن است تا مشخص گردد چه عواملی سبب انتخاب محصولات ارگانیک (مرغ سبز)، از سوی مصرف کنندگان می گردد. به عبارت دیگر هدف نهایی از این پژوهش، شناسایی بهتر عوامل و انگیزه های مصرف کنندگان برای انتخاب محصولات غذایی ارگانیك است، که بر اساس آن تولید کنندگان ارگانیك می توانند استراتژی های  ﺗﺄثیر گذار بهتری را برای برنامه های بازاریابی خود توسعه دهند.

1-3) ضرورت های خاص تحقیق

جهان امروز با چالش هایی از قبیل افزایش بیماریهای متعدد، نابودی اکوسیستم های طبیعی و عوارض فراوان زیست محیطی روبروست، که در نتیجه مصرف بی رویه مواد غذای غیر طبیعی و اصلاحات غیر ﻣﺴﺌولانه ژنتیکی در محصولات غذایی نتیجه آن است. امروزه اهمیت پرداختن به غذاهای سالم، با توجه به فواید این محصولات بیش از پیش بر دانشمندان، دولت مردان و مصرف کنندگان آشکار شده است. غذاهای سالم و ارگانیك علاوه بر سلامت غذایی، فواید فراوانی دارند، که از جمله آنها می توان به طعم بهتر آنها نسبت به انواع متداول، ارزش های بالاترغذایی، حفاظت از منابع آبی، حفاظت از منابع خاکی، بهبود تنوع زیستی، بهبود وضعیت اقتصادی جوامع روستایی و افزایش صادرات اشاره نمود. قدم اول در پرداختن و حرکت به سمت تولید و مصرف محصولات ارگانیك، شناسایی مصرف کنندگان است. چرا که عامل اصلی رشد هر سامانه اقتصادی، داشتن توانایی و دانش شناخت رفتار مصرف کننده، عوامل ﺗﺄثیر گذار بر آن و قدرت پیش بینی رفتار وی می باشد. لذا بررسی رفتار مصرف کنندگان که اولین و مهمترین حلقه یک سیستم اقتصادی هستند، می بایست یکی از مهمترین اولویت های سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران کشور در جهت رشد، توسعه اقتصادی، رفاه و سلامتی جامعه باشد. همچنین گسترش تقاضا به این نوع محصولات غذایی بازار بلقوه خوبی را در سطح کشور ایجاد کرده است که می توان با توجه دقیق به این بخش علاوه بر رفع نیازهای مصرف کنندگان، اشتغال زایی مناسبی نیز ایجاد نمود. بنابراین از آنجایی که پژوهش های بسیار اندکی در سطح مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در این حوزه صورت گرفته است، نیاز به بررسی پژوهش احساس شد تا شاید مورد توجه واحد های تولیدی و صنعتی قرار گیرد و از این طریق بتوانند سطح تولیدات خود را متناسب با خواسته های مصرف کنندگان ارتقاء دهند.

1-4) 

 

این مطلب را هم بخوانید :

اهداف تحقیق:

  • شناخت عواملی که منجر به انتخاب محصول ارگانیك توسط مصرف کنندگان می شود.
  • بررسی تفاوت اهمیت عوامل مؤثر بر انتخاب محصولات ارگانیك در استان گیلان.
  • کمک به فعالان و سیاستگذاران صنعت مرغ داری استان گیلان در شناسایی عوامل مؤثر برانتخاب و خرید مرغ سبز.
  • افزایش آگاهی و تشویق مصرف کنندگان به استفاده از محصولات ارگانیك.
  • کمک به تصمیم گیری تولیدکنندگان مرغ سبز در استان گیلان برای شناسایی بیشتر رفتار مصرف کنندگان.

    • سوالات تحقیق

در این تحقیق دو سوال اساسی مطرح است که در صدد پاسخ گویی به آنها می باشیم. این دو عبارتند از:

  • عوامل مؤثر بر انتخاب محصولات ارگانیك کدامند؟
  • آیا تفاوتی بین عوامل مؤثر بر انتخاب محصولات ارگانیك وجود دارد؟
  1. Greenhouse Gases
  2. Chinese Pandas
  3. Iranian Cheetah

 

  1. U.S. Department of Agriculture

تعداد صفحه : 156

قیمت : 14700تومان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...