جمع بندی کلی  ……………………………………………………………………………………………………..  93

فصل سوم : متدلوژی پژوهش………………………………………………..……..……………………………  94

3-1 مقدمه  …………………………………………………………………………………………………………. 95

3-2 روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………  96

3-3 روش ها و ابزار گرد آوری اطلاعات………………………………………………………………………   98

3-4 توصیف پرسشنامه ها……………………………………………………………………………………….  98

3-4-1 پرسشنامه عمومی  …………………………………………………………………………………….  98

3-4-2 پرسشنامه سبک مدیریت تعارض …………………………………………………………………….  98

3-4-3 پرسشنامه ادراک تعارض ……………………………………………………………………………..  99

3-5 جامعه و نمونه آماری……………………………………………………………………………………….  100

3-6 متغییر های پژوهش…………………………………………………………………………………………  101

3-7 روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه…………………………………………………………………..  101

3-8 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری………………………………………………………………………….. 103

3-8-1 روایی (اعتبار)  …………………………………………………………………………………………  103

3-8-2 پایایی ……………………………………………………………………………………………………..  104

3-9 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………….105

3-10 تشریح الگوریتم پژوهش……………………………………………………………………………………105

3-11پرده های سه گانه روش علمی ……………………………………………………………………………..106

3-12 نقشه علمی پژوهش………………………………………………………………………………………….108

جمع بندی کلی  ……………………………………………………………………………………………………. 109

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………..……………………………..110

4-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….111

4-2 آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………112

4-2-1 توزیع فراوانی جنسیت ………………………………………………………………………………..112

4-2-2 توزیع فراوانی پست سازمانی  ………………………………………………………………………..113

4-2-3 توزیع فراوانی تحصیلات ……………………………………………………………………………. 114

4-2-4 توزیع فراوانی سن …………………………………………………………………………………..  115

4-2-5 توزیع فراوانی سابقه خدمت …………………………………………………………………………  116

4-3 توصیف متغییرهای پژوهش  ………………………………………………………………………………. 118

4-3-1توصیف مدیریت رقابتی ………………………………………………………………………………. 118

4-3-2 توصیف مدیریت سازش ………………………………………………………………………………120

4-3-3 توصیف مدیریت مصالحه …………………………………………………………………………….122

4-3-4 توصیف مدیریت همکاری……………………………………………………………………………..124

4-3-5 توصیف مدیریت اجتناب ………………………………………………………………………………126

4-3-6 توصیف ادراک تعارض ………………………………………………………………………………128

4-4 آمار استنباطی و آزمون فرضیه های پژوهش ………………………………………………………………130

4-4-1بررسی نرمال بودن توزیع نمرات متغییرها ………………………………………………………… 130

4-4-2 آزمون فرضیه های پژوهش …………………………………………………………………………..131

4-5 رتبه بندی سبک های مدیریتی ……………………………………………………………………………… 148

جمع بندی کلی …………………………………………………………………………………………………….. 149

فصل پنجم : نتیجه گیری وارائه پیشنهادات  …………………………………….……..……………………….150

5-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..151

5-2 بیان یافته های پژوهش   ……………………………………………………………………………………..151

5-2-1 یافته های حاصل از ادبیات پژوهش  ………………………………………………………………….151

5-2-2 یافته های حاصل از آمار توصیفی  ………………………………………………………………….  153

5-2-3 یافته های حاصل از آزمون فرضیه ها ………………………………………………………………..155

5-3 بحث و نتیجه گیری کلی ……………………………………………………………………………………..160

5-4 ارائه پیشنهادات بر مبنای نتایج پژوهش …………….. …………………………………………………….162

5-5 محدودیت های پژوهش ………………………………………………………………………………………165

5-6 محدودیت های اجرایی پژوهش ……………………………………………………………………………..166

5-7 پیشنهادات برای پژوهش های آتی………………………………………………………………………….. 166

جمع بندی  ………………………………………………………………………………………………………..  167

پیوست ها………………………………………………………………………..……..………………………….168

پیوست الف : پرسش نامه ها………………………………………………………………………………………169

پیوست ب : روش تحلیل داده ها ………………………………………………………………………………….172

پیوست ج : لیست شعبات بانک ملت شهرستان تبریز ………………………………………………………….. 175

منابع…………………………………………………………………………….…………………………………..178

منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………. 178

منابع لاتین  ……………………………………………………………………………………………………….. 182

Abstract …………………………………………………………………………..……………………………185

فهرست جداول

عنوان                                                                                               صفحه

 

جدول 2-1 وضعیت های تعارض ………………………………………………………………………………… 27

جدول 2-2 مقایسه نگرش های قدیم و جدید راجع به تعارض …………………………………………………..  28

جدول 2-3 رابطه تعارض و ویژگی های شخصیتی …………………………………………………………….  59

جدول 2-4 مقایسه سبک های مدیریت تعارض در ترکیه، اردن و آمریکا …………………………………….. 61

جدول 2-5 استراتژی های مذاکره یا چانه زدن ………………………………………………………………….. 69

جدول 3-1 جدول مربوط به پایایی پرسشنامه ها ……………………………………………………………….. 104

جدول 4-1 توزیع فراوانی جنسیت ………………………………………………………………………………. 112

جدول 4-2 توزیع فراوانی پست سازمانی ………………………………………………………………………..113

جدول 4-3 توزیع فراوانی تحصیلات ………………………………………………………………………….. 114

جدول 4-4 توزیع فراوانی سن ………………………………………………………………………………….. 115

جدول 4-5 توزیع فراوانی سابقه خدمت  ……………………………………………………………………….. 116

جدول 4-6 جدول توصیفی مدیریت رقابتی …………………………………………………………………….. 118

جدول 4-7 جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت رقابتی ………………………………………………  118

جدول 4-8 جدول توصیفی مدیریت سازش …………………………………………………………………….. 120

جدول 4-9 جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت سازش ………………………………………………. 120

جدول 4-10 جدول توصیفی مدیریت مصالحه …………………………………………………………………. 122

جدول 4-11 جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت مصالحه ………………………………………….. 122

جدول 4-12 جدول توصیفی مدیریت همکاری …………………………………………………………………. 124

جدول 4-13 جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت همکاری ………………………………………….. 124

جدول 4-14 جدول توصیفی مدیریت اجتناب …………………………………………………………………… 126

جدول 4-15 جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت اجتناب …………………………………………..   126

جدول 4-16 جدول توصیفی ادراک تعارض …………………………………………………………………… 128

جدول 4-17 جدول فراوانی پاسخ های مربوط به مدیریت ادراک تعارض …………………………………… 128

جدول 4-18 نتایج آزمون كولموگروف – اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع نمرات …………… 130

جدول 4-19 آزمون همبستگی پیرسون برای ادراک تعارض و مدیریت رقابتی …………………………….. 131

جدول 4-20 آزمون همبستگی پیرسون برای ادراک تعارض و مدیریت سازش …………………………….. 133

جدول 4-21آزمون همبستگی پیرسون برای ادراک تعارض و مدیریت مصالحه ……………………………. 134

جدول 4-22 آزمون همبستگی پیرسون برای ادراک تعارض و مدیریت همکاری ………………………….. 136

جدول 4-23 آزمون همبستگی پیرسون برای ادراک تعارض و مدیریت اجتناب ……………………………. 138

جدول 4-24 آزمون  tمستقل برای مقایسه ادراک تعارض در بین کارمندان و مدیران ……………………… 139

جدول 4-25 آزمون من-ویتنی برای مقایسه سبک مدیریت در بین کارمندان و مدیران …………………….. 140

جدول 4-26 آزمون همبستگی پیرسون برای سن و تعارض ……………………………………………………142

جدول 4-27 آزمون همبستگی پیرسون برای سابقه خدمت و تعارض ………………………………………… 143

جدول 4-28 آزمون  tمستقل برای مقایسه ادراک تعارض زنان و مردان ……………………………………. 144

جدول 4-29 آزمون من-ویتنی برای مقایسه سبک مدیریتی در بین زنان و مردان ………………………….. 144

جدول 4-30 نتایج آزمون کروسکال-والیس برای مقایسه سبک مدیریتی بر حسب تحصیلات………………. 146

جدول 4-31 نتایج آزمون فریدمن برای رتبه بندی سبکهای مدیریتی …………………………………………. 148

 

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                               صفحه

 

نمودار 1-1 سبک های مدیریت تعارض(مدل تحقیق) ………………………………………………………….   17

نمودار 2-1 تعارض و اثربخشی سازمانی ………………………………………………………………………   26

نمودار 2-3 سبک های مدیریت تعارض(مدل تحقیق) ………………………………………………………….   74

نمودار 2-4 استراتژی های مدیریت تعارض …………………………………………………………………….  75

دانلود پایان نامه

این مطلب را هم بخوانید :

 

 

نمودار 2-5 نمودار مقایسه‌ای سهم درصد چهار سپرده اصلی بانك ملت ……………………………………….  89

نمودار 4-1 نمودار ستونی توزیع فراوانی جنسیت ………………………………………………………………112

نمودار 4-2 نمودار ستونی توزیع فراوانی پست سازمانی …………………………………………………….. 113

نمودار 4-3 نمودار ستونی توزیع فراوانی تحصیلات …………………………………………………………. 114

نمودار 4-4 نمودار ستونی توزیع فراوانی سن …………………………………………………………………..115

نمودار4-5 نمودار ستونی توزیع فراوانی سابقه خدمت ……………………………………………………….. 117

نمودار 4-6 نمودار هیستوگرام ادراک تعارض ………………………………………………………………… 119

نمودار 4-7 نمودار هیستوگرام مدیریت رقابتی ……………………………………………………………121

نمودار 4-8 نمودار هیستوگرام مدیریت سازش ………………………………………………………….. 123

نمودار 4-9 نمودار هیستوگرام مدیریت مصالحه ………………………………………………………… 125

نمودار 4-10 نمودار هیستوگرام مدیریت همکاری ……………………………………………………………. 127

نمودار 4-11 نمودار هیستوگرام مدیریت اجتناب ……………………………………………………………… 129

نمودار4-12 نمودار پراکنش بین ادراک تعارض و مدیریت رقابتی ………………………………………….. 132

نمودار4-13 نمودار پراکنش بین ادراک تعارض و مدیریت سازش ………………………………………….. 133

نمودار4-14 نمودار پراکنش بین ادراک تعارض و مدیریت مصالحه ………………………………………… 135

نمودار4-15 نمودار پراکنش بین ادراک تعارض و مدیریت همکاری ……………………………………….. 136

نمودار4-16 نمودار پراکنش بین ادراک تعارض و مدیریت اجتناب …………………………………………. 138

فهرست اشکال

عنوان                                                                                               صفحه

 

شکل 1-1 مدل مفهومی پژوهش ……………………………………………………………………………………17

شکل 2-1 رابطه تعارض و رقابت ……………………………………………………………………………….  29

شکل 2-2 الگوی تعارض بین گروه ها …………………………………………………………………………… 36

شکل 2-3 فرایند تعارض ………………………………………………………………………………………….. 37

شکل 2-4 طیف شدت و ضعف تعارض ………………………………………………………………………….  42

شکل 2-5 راهنمای مدیریت تعارض ……………………………………………………………………………..  64

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...