پایان نامه: بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت دانش گمرک فرودگاه بین المللی امام |
1-1- مقدمه. 3
1-2- تشریح و بیان مساله. 5
1-2-1- تشریح مساله. 5
1-2-2- بیان مساله. 6
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 6
1-4- اهداف تحقیق.. 7
1-5- فرضیه های تحقیق.. 8
1-6- متغیرهای تحقیق.. 8
1-6-1- متغیر مستقل : فرهنگ سازمانی. 8
1-6-2- متغیر وابسته : مدیریت دانش.. 9
1-6-3- مدل اولیه تحقیق. 9
2- فصل دوم: ادبیات تحقیق. 12
2-1- مقدمه. 12
2-2- سابقه موضوع و تحقیقات انجام شده 13
2-3- مفهوم فرهنگ… 15
2-4- تعریف فرهنگ سازمانی. 15
2-5- ضرورت پرداختن به مقوله فرهنگ سازمانی. 21
2-6- الگوها، نوعها یا سطوح مختلف فرهنگ سازمانی. 22
2-6-1- نوعشناسی كوئین و روهرباف ( 1983) و كوئین (1988) 23
2-6-2- مدل شناختی (سطوح) فرهنگ سازمانیـ ادگار شاین (1985) 24
2-6-3- نوعشناسی كوك و زومال ( 1993) 25
2-6-4- نوعشناسی تائونو ككاله ( 1998) 26
2-7- ابعاد فرهنگ سازمانی از دیدگاه گیرت هافستد 27
2-8- مدل ویژگیهای فرهنگ سازمانی استیفن رابینز. 28
2-9- مدل پارسونز. 29
2-10- مدل تقسیم بندی فرهنگ سازمانی كوئین و مك گراث.. 29
2-11- مدل ویژگیهای فرهنگ سازمانی دانیل دنیسون. 30
2-12- مدل ساروس و دیگران (مدل نظری پژوهش) 34
2-12-1- رقابتپذیری.. 36
2-12-2- مسئولیت اجتماعی. 37
2-12-3- حمایتگری.. 38
2-12-4- نوآوری.. 38
این مطلب را هم بخوانید :
2-12-5- تأكید بر پاداش.. 39
2-12-6- جهتگیری عملكرد 40
2-12-7- ثبات.. 40
2-13- دلایل انتخاب مدل ساروس و دیگران به عنوان مدل نظری پژوهش… 41
2-14- جهانبینی اسلامی و تاثیر آن بر فرهنگ سازمانی. 42
2-15- تعریف مدیریت دانش… 44
2-16- تاریخچه مدیریت دانش… 46
2-17- مفاهیم اصلی و مهم در مدیریت دانش… 47
2-17-1- داده 47
2-17-2- اطلاعات.. 48
2-17-3- دانش.. 48
2-18- کاربرد دانش… 49
2-19- نقشه دانش… 50
2-19-1- طبقهبندی نقشه های دانش.. 51
2-19-2- نقشه دانش و نمودار سازمانی. 51
2-19-3- ویژگیهای نقشه های دانش مناسب.. 52
2-20- نگاشت دانش… 52
2-21- اهداف نگاشت دانش… 53
2-22- نحوه استقرار مدیریت دانش در سازمان. 54
2-23- بسترهای مورد نیاز برای اجرای موفق مدیریت دانش در سازمان. 57
2-24- عوامل كلیدی موفقیت در استقرار مدیریت دانش… 60
2-25- موانع موجود در استقرار مدیریت دانش… 66
2-26- رویکردهای بهبود مدیریت دانش در سازمان. 69
2-26-1- جذب و پرورش نخبگان. 69
2-26-2- اعتلای فرهنگ سازمانی. 69
2-26-3- ایجاد و توسعه هسته های دانشی. 70
2-26-4- توسعه ظرفیت یادگیری سازمانی. 70
2-26-5- ایجاد شبكه های اجتماعی. 71
2-26-6- بهره گیری از نظام نیرومند ارزیابی عملكرد 71
2-26-7- توسعه نظام مدیریت.. 71
2-26-8- نقش دادن به مدیران میانی. 72
2-26-9- روزآمد نمودن نظام فناوری اطلاعات و امنیت.. 72
2-26-10- هم راستایی با خطوط راهبردی.. 73
2-27- مدل های مدیریت دانش… 73
2-27-1- مدل Nonakaو Takeuchi -1995. 73
2-27-2- مدلهایTannembaum و Alliger – 2000 وP.N. Rastogi – 2000. 75
2-27-3- مدلهای Probst, Raub و Romhardt – 2002 وHeisig – 2001. 76
2-27-4- مدل Mark W. McElroy – 2002. 77
2-28- چهارچوب نظری تحقیق.. 79
2-29- مدل تحقیق.. 80
2-30- سازمان مورد مطالعه. 81
2-30-1- معرفی سازمان مورد مطالعه. 81
2-30-2- پیشینه سازمان. 81
2-30-3- تعریف گمرک.. 82
2-30-4- وظایف گمرک ایران. 82
2-30-5- نقشهای گمرک.. 83
2-30-6- چشم انداز. 84
2-30-7- بیانیه رسالت سازمان. 84
2-30-8- اصول و ارزشهای حاکم بر سازمان. 84
3- فصل سوم: روش شناسی تحقیق. 88
3-1- مقدمه. 88
3-2- نوع و روش تحقیق.. 88
3-2-1- نوع تحقیق. 88
3-2-2- روش تحقیق و شیوه انجام آن. 89
3-3- روش و ابزار گردآوری اطلاعات.. 90
3-3-1- روشهای میدانی. 90
3-3-2- روش کتابخانهای.. 90
3-3-3- پرسشنامه 90
3-4- جامعه آماری ( N) 91
3-5- نمونه آماری ( n) 92
3-6- روش آزمون تحقیق.. 92
3-7- نحوه بررسی روایی و پایایی ابزار تحقیق.. 93
3-7-1- اعتبار (روایی) پرسشنامه. 93
3-7-2- پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 94
3-7-3- پایایی پرسشنامه تحقیق. 94
4- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق. 97
4-1- مقدمه. 97
4-2- عملیات آمار توصیفی. 97
4-2-1- شاخصهای آمار توصیفی. 97
4-3- عملیات آمار استنباطی. 101
4-3-1- آزمون نرمال بودن داده ها 101
4-3-2- تحلیل همبستگی دو متغیری.. 102
4-3-3- تحلیل رگرسیون چندگانه. 107
4-3-4- آزمون معنی دار بودن ضرایب.. 109
4-4- رتبهبندی ابعاد متغیرهای تحقیق.. 109
4-4-1- آزمون فریدمن برای مقایسه ابعاد عوامل فرهنگ سازمانی. 109
4-5- تجزیه و تحلیل داده های کتابخانه ای.. 110
5- فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهاد 114
5-1- توصیف روشهای بکارگرفته شده 114
5-2- نتایج کلی تحقیق (آمار استنباطی) 115
5-2-1- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص1: 115
5-2-2- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص2: 115
5-2-3- نتیجهگیری از ازمون فرضیهی اخص3: 117
5-2-4- نتیجه گیری از ازمون فرضیهی اخص4: 118
5-2-5- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص5: 119
5-2-6- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص6: 120
5-2-7- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص7: 120
5-2-8- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اخص8: 121
5-2-9- نتیجهگیری از آزمون فرضیهی اهم: 121
5-3- نتایج حاصل از مبانی نظری تحقیق.. 122
5-4- پیشنهادات.. 122
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 08:51:00 ب.ظ ]
|