پایان نامه پیش بینی انگیزش تحصیلی بر پایه تاب آوری ، سبک های والدگری و نگرش دانش آموز نسبت به مدرسه در دانش آموزان |
1-6-2- تعریف عملیاتی انگیزش تحصیلی 12
1-6-3- تعریف مفهومی تابآوری 12
1-6-4- تعریف عملیاتی تابآوری 12
1-6-5- تعریف مفهومی سبکهای والدگری 12
1-6-6- تعریف عملیاتی سبکهای والدگری 12
1-6-7- تعریف مفهومی نگرش دانشآموز نسبت به مدرسه 12
1-6-8- تعریف عملیاتی نگرش دانشآموز نسبت به مدرسه 13
فصل دوم:پیشینه پژوهشی 14
2-1- پیشینه نظری 15
2-1-1- مقدمه 15
2-1-2- انگیزش 15
2-1-2- 1- تاریخچه نظریهپردازی در مورد انگیزش 15
2-1-2-2- تعریف انگیزش 16
2-1-2-3- شاخصهای انگیزش 16
2-1-2- 4- دیدگاههای نظری در مورد انگیزش 18
2-1-2-4-1 دیدگاه رفتاری 18
2-1-2-4-2- دیدگاه انسان گرایانه 18
2-1-2-4-3- دیدگاه شناختی 19
2-1-2-4-4- دیدگاه فرهنگی – اجتماعی 19
2-1-2- 5- نقش انگیزش در یادگیری 20
2-1-2- 6- انگیزش تحصیلی 21
2-1-2-6-1- نظریه خود ـ تعیینی 22
2-1-6- 2- عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی 23
2-1-6-2-1- عوامل آموزشگاهی و مدرسهای 23
2-1-6-2-1-1- اثرات معلم و کلاس درس 24
2-1-6-2-1-2- جو مدرسه 24
2-1-6-2-1-3- سازگاری با مدرسه 25
2-1-6-2- 2- عوامل خانوادگی 25
2-1-6-2-3-1-نقش محیط خانه 26
2-1-6-2-3-2- وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده 26
2-1-6-2-3-3- سبکهای تربیتی والدین 27
2-1-6-2- 3- عوامل اجتماعی 27
2-1-6-2-3-1- اثر همسالان بر انگیزش تحصیلی 28
2-1-6-2-3-2- هنجارها، ارزش ها و باورهای مشترک 28
2-1-3- مفهوم تابآوری 29
2-1-3-1- تاریخچه نظریهپردازی در مورد تابآوری 31
2-1-3-2- رویکردهای نظری مرتبط با تابآوری 32
2-1-3-2-1- نظریه بالبی و سبک دلبستگی 32
2-1-3-2-2- رویکرد آدلر به تابآوری 33
2-1-3-2-3- رویکرد شناختی – اجتماعی بندورا درباره تابآوری 34
2-1-3-2-4- نگاه سلیگمن به تابآوری 34
2-1-3-2-5-رویکرد فرانکل به تابآوری 35
2-1-3-3- انواع تابآوری 37
2-1-3-3-1- تابآوری عمومی 37
2-1-3-3-2- تابآوری حقیقی 37
2-1-3-3-3- تابآوری تلقیحی 37
2-1-3-4- ویژگیهای افراد تاب آور 38
2-1-3-5- اصول تابآوری 39
2-1-3-6- مراحل حصول تابآوری 39
2-1-3-7- راهبردهای تقویت و پرورش تابآوری 40
2-1-3-8- راهبردهای ایجاد و تقویت تابآوری در مدارس 41
2-1-4- سبکهای والد گری یا شیوههای فرزند پروری 42
2-1-4-1- تاریخچه والدگری 44
2-1-4-2- نظریه دایانا بامریند 45
2-1-4-3- انواع سبکهای والد گری 46
2-1-4-3-1- سبک والدگری مقتدرانه 46
2-1-4-3-2- سبک والد گری مستبدانه 47
2-1-4-3-3- سبک والد گری سهل وگیرانه 47
2-1-4-3-4- سبک والدگری مسامحه کارانه 48
این مطلب را هم بخوانید :
2-1-4-4- مناسبترین سبک والد گری 48
2-1-4-5- عوامل تأثیرگذار بر سبکهای والد گری 49
2-1-4-6- ابعاد سبکهای والد گری 51
2-1-4-6-1- پاسخدهی والدین (گرم بودن) 51
2-1-4-6-2- توقع و انتظارات والدین (کنترل) 52
2-1-4-6-3- بعد تعهد والدین (مشارکت و دخیل شدن): 53
2-1-4-7- پیامدهای سبکهای والدگری 54
2-1-4-7-1- پیامدهای سبک والد گری مقتدرانه 54
2-1-4-7-2- پیامدهای سبک والدگری مستبدانه 54
2-1-4-7-3- پیامدهای سبک والد گری سهل گیرانه 55
2-1-5- نگرش 55
2-1-5-1- ویژگیها و ابعاد نگرش 56
2-1-5-2- چگونگی شکلگیری نگرشها 56
2-1-5-3- شرایط یادگیری نگرشها 58
2-1-5-3-1- شرایط درونی 58
2-1-5-3-2- شرایط بیرونی 58
2-1-5-4- الگوهای تغییر نگرش 59
2-1-5-4-1- الگوهای یادگیری 59
2-1-5-4-1-1-. نظریه محرک و پاسخ 59
2-1-5-4-1-1-1- نظریه هاولند 59
2-1-5-4-1-2- نظریه مشوقها و تعارضها 60
1-2-5-4-2- الگوهای شناختی 61
1-2-5-4-2-1- نظریه تعادل 61
1-2-5-4-2-2- نظریه توافق 61
1-2-5-4-2-3- نظریه همسازی شناختی 61
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-26] [ 06:24:00 ب.ظ ]
|