دانلود پایان نامه ارشد:اثر لذتجوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی |
4-4-2-1) ضرایب معناداری Z (مقادیر t-value) ………………………………………………… 114
4-4-2-2) ضریب تعیین R2 (R Squars) …………………………………………………………………………… 115
4-4-2-3) معیار اندازه تأثیر ……………………………………………………………………………………………… 116
4-4-2-4) کیفیت پیش بینی کنندگی ( ) ……………………………………………………… 117
4-4-2-5) معیارRedundancy……………………………………………………………………………………………… 118
4-4-3) بررسی مدل کلی تحقیق………………………………………………………………………………………………. 118
4-5) بررسی فرضیههای تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 119
4-5-1) نتایج حاصل از آزمون فرضیهها……………………………………………………………………………………. 120
4-6) مدل اصلاح شده تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 121
4-7) مقایسه شاخصهای مدل اولیه و مدل اصلاح شده ……………………………………………………….. 123
4-8) خلاصه و جمع بندی فصل……………………………………………………………………………………………….. 124
فصل پنجم: خلاصه، نتیجهگیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………. 126
5-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………….. 127
5-2) خلاصه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… 127
5-3) مدل نهایی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. 129
5-4) نتیجهگیریهای مبتنی بر فرضیههای پژوهش………………………………………………………………… 129
5-5) پیشنهادهای کاربردی تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 133
5-6) محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 136
5-7) پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی………………………………………………………………………………………. 137
5-8) خلاصه و جمع بندی فصل……………………………………………………………………………………………….. 137
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 138
پیوستها……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 145
فهرست جداول
جدول2-1) عوامل خارجی مؤثر بر خرید آنی……………………………………………… 27
جدول2-2) عوامل داخلی مؤثر بر خرید آنی………………………………………………. 30
جدول2-1) محرکها و عوامل مؤثر بر خرید آنی………………………………………….. 56
جدول 2-2) مطالعات داخلی خرید آنی…………………………………………………… 65
جدول 2-3) مطالعات خارجی خرید آنی………………………………………………….. 76
جدول3-1) نحوه امتیازدهی به سؤالات پرسشنامه ……………………………………….. 95
جدول3-2) ترکیب سؤالات پرسشنامه…………………………………………………….. 96
جدول3-3) بررسی پایایی با آلفای کرونباخ……………………………………………….. 97
جدول 3-4) منابع مقیاسهای سنجش……………………………………………………. 98
جدول 4-1) ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه آماری…………………………………… 102
جدول 4-2) آزمون نرمالبودن (کولموگروف-اسمیرنوف…………………………………………………………… 103
جدول 4-5) بار عاملی متغیرهای آشکار………………………………………………….. 104
جدول 4-6) پایایی مرکب (CR………………………………………………………… 106
جدول 4-7) ضریب آلفای کرونباخ……………………………………………………….. 107
جدول 4-8) میانگین واریانس استخراج شده (AVE……………………………………. 108
جدول 4-9) روش بارهای عاملی متقابل………………………………………………….. 109
جدول 4-10) دادههای اولیه وارد شده در نرم افزار اکسل ………………………………. 112
جدول 4-10) جدول فورنل-لارکر پس از جایگذاری مقادیر ریشه دوم (AVE)…………. 113
جدول 4-12) ضریب تعیین (R2)………………………………………………………. 116
جدول 4-13) اندازه اثر (f2)…………………………………………………………….. 117
جدول 4-14) کیفیت پیش بینی کنندگی (Q2)………………………………………… 117
جدول 4-15) معیارRedundancy……………………………………………………. 118
جدول 4-16) بررسی فرضیات تحقیق…………………………………………………… 120
جدول 4-17) بارعاملی متغیرهای آشکار پس از اصلاح مدل……………………………… 122
جدول 4-18) مقایسه شاخصهای مدل پیشنهادی اولیه و مدل اصلاح شده پژوهش……… 123
فهرست شکلها
شکل1-1) مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………… 7
شکل 2-1) مدل مویوگاناتام و بکارت …………………………………………………….. 53
شکل 2-2) مدل جیوتی بادگیان و ورما ………………………………………………….. 57
شکل 2-3) مدل دهدشتی و مبرهن ……………………………………………………… 60
شکل 2-4) مدل عملیاتی تحقیق…………………………………………………………. 87
شکل3-1) فرآیند تحقیق…………………………………………………………………. 93
شکل 4-1) مدل اولیه پژوهش در حالت ضرایب استاندارد……………………………….. 114
این مطلب را هم بخوانید :
شکل 4-2) مدل اولیهی پژوهش در حالت آماره های t هر مسیر…………………………. 115
شکل 4-3) مدل اصلاح شده پژوهش در حالت ضرایب استاندارد………………………… 121
شکل 4-4) مدل اصلاح شده پژوهش در حالت آمارههای t هر مسیر…………………….. 122
شکل 5-1) مدل نهایی پژوهش………………………………………………………….. 129
فصل اول:
کلیات تحقیق
1-1) مقدمه
در دهه1950هنگامی که مفهوم خرید آنی، تنها به عنوان یک مفهوم، پذیرفته شده بود، درکی بدین منوال گسترش یافته بود که خرید آنی یک مفهوم یک بعدی و ساده است. ادبیات آن زمان، خرید آنی را مترادف و برابر با خرید بدون برنامه ریزی میدانستند. این تعریف کم عرض و ساده، شاید نتیجه تحقیقات محدود در این حیطه، از جهت اینکه خرید آنی، مفهومی جدید در آن زمان بود. پیرون[1] مطرح کرد که در طی آن زمان، خرید بیشتر از مصرفکننده، مورد توجه محققان بوده است. این دید به خرید آنی یک دهه بعد به درک کاملتری تکامل یافت (میرابی و تهرانی، 1392: 108).
با گذشت زمان، اهمیت تجارت الکترونیک به طور چشمگیری افزایش یافته است. با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت در كشورمان، برای تولیدکنندگان و فروشندگانی كه میخواهند تجارت الكترونیك خودشان را بهبود بخشند، ضروریست تا رفتارهای خرید آنلاین مشتریان هدف خود را تعیین كرده و با توجه به آنها، راهبردهای مناسب بازاریابی و فروش را اتخاذ كنند. با وجود اینكه اطلاعات دقیقی از حجم مبادلات آنلاینِ كشورمان در دست نیست، اما به گزارش روابط عمومی شركت پست جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 14/6/ 91 از ابتدای تلاش این شركت در زمینه تجارت الكترونیكی در سال (1386) تاكنون، بیش از هفت میلیون سفارش خرید اینترنتی با ارزش نزدیك به 900 میلیارد ریال مبادله شده است. همین مورد به تنهایی می تواند نشاندهنده گسترش محبوبیت این گونه مبادلات در میان مردم كشورمان باشد. مبحث خریدهای آنی آنلاین نیز از این رو در كشورمان حائز اهمیت ویژه ای است.
مطالعات پیشین، رفتارهای خرید را با در نظر گرفتن رفتارهایی با فرآیندی منطقی بررسی كردهاند، درحالی كه مطالعات اروگلو و همكاران[2] (2003) حاكی از آنست كه بیش از 50 درصد خریدها كه از آن دسته میتوان به خریدهای اینترنتی اشاره كرد، اتفاقی و بدون طی فرآیند منطقی و تنها بر اثر برخی محركها انجام میشوند. از این رو بررسی راههایی كه بتوان با تمركز بر این گونه خریدها (خریدهای آنی) به سودهی بیشتر فروشگاههای اینترنتی اندیشید، امری لازم و ضروری است.
در این فصل به کلیات تحقیق پرداخته میشود. بدین منظور پس از بیان مساله و اهمیت موضوع، اهداف و سوالات تحقیق بیان میشوند. سپس کاربرد تحقیق و قلمرو زمانی و مکانی آن مورد بررسی قرار میگیرند. در پایان نیز تعریف مفاهیم و اصطلاحات را خواهیم داشت.
1-2) بیان مسئله تحقیق
خرید آنی نیمه پنهان رفتار مصرف کننده است که فروشندگان ماهر میتوانند با استفاده از محرکهای مختلف، بدان دست یافته و میزان فروش خود را بالا ببرند. عوامل مؤثر و فعالكننده خرید آنی را میتوان به طور گسترده به دو طبقه اصلی تقسیم نمود: عوامل داخلی وعوامل خارجی. عوامل خارجی به آن دسته محركهای كه توسط خرده فروشان برای تحریككردن مصرفكنندگان به خرید بیشتر به كار گرفته میشوند،
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-07-02] [ 12:03:00 ق.ظ ]
|