دانلود پایان نامه ارشد : تحلیل کارکرد واژگان در غزل پست مدرن دهه ی هشتاد |
1-4- پیشینهی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………… 2
1-5- روش تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 3
1-6- سؤالات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………. 3
فصل دوم : در آمدی بر موضوع تحقیق
2-1- هنر و زیبایی ……………………………………………………………………………………………………………….. .5
2-2- مدرنیسم و پست مدرن …………………………………………………………………………………………………. ..6
2-3-جریان شناسی شعر معاصر…………………………………………………………………………………..19
2-4- زندگی نامه ی مختصر شاعران تحقیق …………………………………………………………………………… .26
فصل سوم : کارکرد آوایی
3-1-درآمدی بر کارکرد آوایی………………………………………………………………………………………………… 32
3-1-1- واج آرایی ………………………………………………………………………………………………………………. 32
3-1-2- آوردن حروف الفبا به شکل مجزا ………………………………………………………………….. 35
3-1-3-کاربرد حروف لاتین در بیت ……………………………………………………………………………………… 37
3-1-4- کاربرد واژگان لاتین به فارسی………………………………………………………………………………….. 38
3-1-5- تکرار یک واج در کلمه ……………………………………………………………………………………………. 40
3-1- 6-کاربرد کلمات تخصصی و نیمه تخصصی …………………………………………………………………….. 42
3-1-7- کاربرد واژگان قدیمی در شعر پست مدرن …………………………………………………………………. 44
3-1-8- کاربرد واژگان رکیک و بی ادبانه ………………………………………………………………………………. 45
3-1-9- کاربرد زنجیره وار کلمات …………………………………………………………………………………………. 47
3-1-10- فرایندهای واجی ………………………………………………………………………………………………….. 48
3-2-تکرار…………………………………………………………………………………………………………….52
فصل چهارم: کارکرد عاطفی
4-1-درآمدی بر کارکرد عاطفی……………………………………………………………………………………………… 55
4-1-1-عشق ………………………………………………………………………………………………………………………. 56
4-1-2- گریه ………………………………………………………………………………………………………………………. 63
4-1- 3-غم و اندوه ……………………………………………………………………………………………………………… 69
4-1-4- خسته…………………………………………………………………………………………………………………….. 73
4-1-5- درد ………………………………………………………………………………………………………………………. 77
4-1-6- ناامیدی و بدبینی ……………………………………………………………………………………………………. 82
4-1-7- انتظار ……………………………………………………………………………………………………………………… 87
4-1-8- بی تفاوتی ……………………………………………………………………………………………………………….. 92
4-1-9- ترس، هراس و دلهره ………………………………………………………………………………………………. 95
4-1-10-تنهایی …………………………………………………………………………………………………………………… 100
4-2- حس آمیزی…………………………………………………………………………………………………………………. 107
4-3- عناصر موهوم ……………………………………………………………………………………………………………… 107
4-4- باورهای عامیانه ………………………………………………………………………………………………………….. ..109
فصل پنجم : کارکرد نحوی
5-1-درآمدی بر کارکرد نحوی …………………………………………………………………………………………….. ..112
5-2- نوآوری های زبانی ………………………………………………………………………………………………………. ..112
5-3- نقش های پر کاربرد دستوری ……………………………………………………………………………………….. 125
5-3-1-صفت ………………………………………………………………………………………………………………………. 125
5-3-2 قید …………………………………………………………………………………………………………………………… 134
5-3-3- کاربرد ضمایر ………………………………………………………………………………………………………….. 140
5-3-4- کاربرد حرف اضافه …………………………………………………………………………………………………. 147
5-3-5- نام آوا……………………………………………………………………………………………………………………… 149
5-3-6- اسم صوت ……………………………………………………………………………………………………………… 153
5-4- افعال منفی ………………………………………………………………………………………………………………….. 156
5-5- کاربرد فراوان فعل امر و نهی …………………………………………………………………………………………. 158
5-6- کاربرد واژه ی توی ……………………………………………………………………………………………………… 160
5-7- کاربرد واژه ی هی ……………………………………………………………………………………………………….. 162
5-8- ناتمام ماندن جملات …………………………………………………………………………………………………….. 164
فصل ششم : کارکردهای دیگر زبان در واژگان پرکاربرد
6-1- زن و نمادهای زنانه ……………………………………………………………………………………………………… 169
6-2-مرد……………………………………………………………………………………………………………………………….. 179
6-3- کودکی و بچه در شعر پست مدرن …………………………………………………………………………………. 184
6-4- پست مدرن و تردید ……………………………………………………………………………………………………… 185
این مطلب را هم بخوانید :
6-5- جایگاه زبان محاوره در آثار پست مدرن ……………………………………………………………………….. 187
6-6- پست مدرن و جبرگرایی ………………………………………………………………………………………………. 189
6-7- خدا در شعر پست مدرن ………………………………………………………………………………………………. 190
6-8-مرگ ومرگ اندیشی درتفکرپست مدرن…………………………………………………………………196
6-9-خودکشی………………………………………………………………………………………………………..201
6-10- تصویرهای شعری پست مدرن ………………………………………………………………………………….. 205 6-11 – بی موضوعی شعرپست مدرن …………………………………………………………………………………. 206
6-12- نامفهوم بودن شعرپست مدرن………………………………………………………………………………………. 207
6-13- بی معنایی شعرپست مدرن…………………………………………………………………………………………… 209
6-14-هیچ و پوچ اندیشی ………………………………………………………………………………………..210
6 -15-اصطلاحات شغلی………………………………………………………………………………………….213
6-16- کاربرد نام حیوانات ……………………………………………………………………………………………………. 216
6-17- کاربرد نام فصل ها …………………………………………………………………………………………………….. 222
6-18- کاربرد روز و شب ……………………………………………………………………………………………………… 225
6-19- کاربرد رنگها …………………………………………………………………………………………………………… 227
6-20- کاربرد اعضای بدن ……………………………………………………………………………………………………. 232
6- 21-حواس پنجگانه …………………………………………………………………………………………………………. 234
6-22- طنز و شعر پست مدرن ………………………………………………………………………………………………. 250
6-23- خواب و ملزومات آن ………………………………………………………………………………………………… 254
6-24- قصه و داستان …………………………………………………………………………………………………………… 257
6-25- کاربرد اعداد ……………………………………………………………………………………………………………… 262
6-26- اسم های خاص ………………………………………………………………………………………………………… 266
6-27- مورد خطاب قرار دادن ………………………………………………………………………………………………. 289
6-28- فتوشعر ……………………………………………………………………………………………………………………… 291
6-29- شعر دیداری ……………………………………………………………………………………………………………… 292
فصل نهم: نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………… 296
منابع و مآخذ …………………………………………………………………………………………………………………………. 301
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول شماره 1 : بسامد واژه عشق…………………………………………………………………………………………………. 56
جدول شماره 2: بسامد واژه گریه ………………………………………………………………………………………………….. 63
جدول شماره 3: بسامد واژه غم و غصه …………………………………………………………………………………………. 69
جدول شماره 4: بسامد واژه خسته ………………………………………………………………………………………………… 73
جدول شماره 5 : بسامد واژه درد ………………………………………………………………………………………………….. 77
جدول شماره 6 : بسامد ناامیدی و بدبینی ………………………………………………………………………………………. 82
جدول شماره 7 : بسامد واژه انتظار ……………………………………………………………………………………………….. 87
جدول شماره 8 : بسامد واژه بی تفاوتی …………………………………………………………………………………………. 92
جدول شماره 9 : بسامد واژه ترس، هراس و دلهره …………………………………………………………………………. 95
جدول شماره 10 : بسامد واژه تنهایی ……………………………………………………………………………………………. 100
جدول شماره 11 : کاربرد صفت منفی …………………………………………………………………………………………… 125
جدول شماره 12 : کاربرد غیر تنوین دار ………………………………………………………………………………………. 134
جدول شماره 13 : کاربرد قیدهای بی نشانه …………………………………………………………………………………… 136
جدول شماره 14 : کاربرد بسامد ضمایر ………………………………………………………………………………………… 140
جدول شماره 15 : بسامد فعل امر و نهی ……………………………………………………………………………………….. 158
جدول شماره 16 : کاربرد واژه ی تویِ ………………………………………………………………………………………….. 160
جدول شماره 17: بسامد واژه ی هی …………………………………………………………………………………………….. 162
جدول شماره 18 : بسامد هیچ و پوچ اندیشی ………………………………………………………………………………… 210
جدول شماره 19 : بسامد حیوانات ……………………………………………………………………………………………….. 216
جدول شماره 20: بسامد فصل ها…………………………………………………………………………………………………… 222
جدول شماره 20 : بسامد شب و روز …………………………………………………………………………………………….. 225
جدول شماره 21 : بسامد رنگ ها …………………………………………………………………………………………………. 227
جدول شماره 22 : بسامد اعضای بدن …………………………………………………………………………………………… 232
جدول شماره 23: بسامد اعداد ……………………………………………………………………………………………………… 262
فهرست تصاویر
عنوان صفحه
تصویر شماره 1 : فتوشعر ………………………………………………………………………………………………………………. 291
تصویر شماره 2 : شعر دیداری ………………………………………………………………………………………………………. 292
تصویر شماره 3 : شعر دیداری ………………………………………………………………………………………………………. 293
طرح مسأله
قالب غزل یکی از محبوبترین قالبهای شعر فارسی است. پس از ظهور نیما و رواج شعر نیمایی و ارائهی آثار موفق در این عرصه اهل شعر و ادب شاهدند که غزل معاصر با تنوع موضوع، شکل ظاهری، قافیههایی متفاوت، ردیف های طولانی و نوآوریهای فراوانی از سوی شاعران دههی شصت، هفتاد و هشتاد به شکلی فعال خودنمایی میکرد.
دههی هشتاد، مهدی موسوی با معرفی « غزل پست مدرن، برگزاری کلاسهای آموزشی، تربیت شاگرد انتشار نشریهی تخصصی پست مدرن دری دیگر به روی غزل معاصر ما گشود و شاگردانش او را به
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 09:37:00 ق.ظ ]
|