گرایش : ” تولید”

عنوان :

بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

(مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)

 

استاد راهنما :

دکتر محمد رضا کاباران زاد قدیم

 

استاد مشاور:

دکتر جلال حقیقت منفرد

 

پژوهشگر :

وحید آهنگر سله بنی

 

تابستان 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

فصل اول: 1

طرح پژوهش.. 2

1-1- بیان مسئله3

1-2- ضرورت و اهمیت پژوهش.. 3

1-3-اهداف تحقیق4

1-4- سوال های پژوهش.. 5

1-5- فرضیه های تحقیق: 5

1-6-مدل تحقیق6

1-7-جامعه تحقیق: 7

1-8-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش.. 7

1-9-محدودیت های پژوهش.. 8

الف. محدودیت های قابل کنترل: 8

ب. محدودیت های غیرقابل کنترل: 8

 

فصل دوم: 9

 مبانی نظری9

بخش اول: مدیریت دانش.. 10

2-1-مقدمه11

2-2- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش.. 11

2-3 – خصوصیات دانش.. 13

2- 4 – دسته بندی های دانش سازمانی14

2- 5 – چرخه حیات مدیریت دانش.. 16

2-5-1 – خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش) 16

2-5-2 -سازماندهی دانش ( اعتبار بخشی دانش) 17

2-5-3- ذخیره دانش ( کدگذاری یا رسمی سازی دانش) 18

2-5-4 -توزیع دانش (تسهیم یا انتقال دانش) 19

2-5-5-  کاربرد دانش ( استفاده از دانش) 19

2-6 – نقش و اهمیت دانش.. 20

2-7- ﻋﻮاﻣﻞ تأﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ 21

2-8-  اصول مدیریت دانش.. 22

2-9-  ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ.. 24

2-9-1- فناوری: 24

2-9-2 – فرآیندها: 24

2-9-3 – افراد: 25

2-9-4 – تعهد راهبردی مستمر: 25

2-10 – دﻻﻳﻞ ﺷﻜﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ.. 25

2-11- ﺧﻄﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ26

2-11- مزایای مدیریت دانش : 27

2-12- تاریخچه مدیریت دانش.. 28

2-13- تعاریف مدیریت دانش.. 29

2-14- اهداف مدیریت دانش.. 30

2-15- چرخة مدیریت دانش : 30

2-16-مدل پایه های ساختمان دانش.. 33

بخش دوم : یادگیری الکترونیکی37

2-17- تاریخچه یادگیری الکترونیکی38

2-18- یادگیری الکترونیکی در ایران: 38

2-19- مفهوم و تعریف یادگیری الکترونیکی39

2-20- تکامل یادگیری الكترونیکی41

2-21- روشهای متفاوت یادگیری الکترونیکی43

2-22-مزایای یادگیری الکترونیکی47

2-23- معایب یادگیری الکترونیکی50

2-24- بخش سوم: تحقیقات انجام شده 53

 

فصل سوم: 61

 روش شناسی پژوهش.. 61

3-1- مقدمه62

3-2- روش تحقیق

این مطلب را هم بخوانید :

عنوان صفحه چگونه کار می کند؟62

3-3- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات : 63

3-4- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق64

3-5- مقیاس (ابزار) اندازه گیری66

3-6- جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری: 66

3-7- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات: 67

 

فصل چهارم: 68

 تجزیه و تحلیل اطلاعات”68

 4-2-آمارتوصیفی69

4-2-1- تحصیلات69

4-2-2- سن70

4-2-3- نوع استخدام 71

4-2-4- سنوات خدمت72

4-2-5- شاخص های توصیفی مؤلفه های پژوهش.. 73

4-3-  آمار استنباطی74

4-3-1- آیا اکتساب دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 74

4-3-2- آیا ایجاد دانش بر یادگیری ذ در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 75

4-3-3- آیا ذخیره دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 

76

4-3-4- آیا توزیع دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 77

4-3-5- آیا استفاده از دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 77

4-3-6- آیا نگهداری از دانش بریادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 78

4-3-7- آیا فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیری معنی داری دارد؟ 79

4-3-8- آزمون فریدمن80

فصل پنجم: 82

 نتیجه گیری و پیشنهادات”82

5-1- مقدمه : 83

5-2- فرآیند تحقیق: 83

5-3- نتیجه گیری : 83

5-3-1- نتیجه گیری از فرضیه اصلی: 83

5-3-2- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول: 84

5-3-3 – نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم: 84

5-3-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم: 84

5-3-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم: 85

5-3-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم: 85

5-3-7- نتیجه گیری از فرضیه فرعی ششم: 85

5-4- یافته های جانبی85

5-5- پیشنهادات86

5-5- 1- پیشنهادات مبتنی بر نتایج پژوهش: 86

5-5- 2- پیشنهادات برای پژوهشگران آتی: 86

5-6- موانع و محدودیت های پژوهش: 87

منابع و مآخذ : 93

پیوستها وضمائم 88

 

فهرست مطالب

 

جدول شماره 2-1: چهار راهبرد نوناكا و تاكیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی17

جدول شماره 2-2: ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناكا و تاكوچی 1995) 17

جدول 4-1 : فراوانی و درصد فراوانی تحصیلات69

جدول 4-2 : فراوانی و درصد فراوانی رده سنی70

جدول 4-3 : فراوانی و درصد فراوانی نوع استخدام 71

جدول 4-4 : فراوانی و درصد فراوانی سنوات خدمت72

جدول 4-5 : شاخص های توصیفی مولفه های پژوهش.. 73

جدول 4-6 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و اکتساب دانش.. 74

جدول 4-7 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ایجاد دانش.. 75

جدول 4-8 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ذخیره دانش.. 76

جدول 4-9 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و توزیع دانش.. 77

جدول 4-10 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و استفاده از دانش.. 78

جدول 4-11 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و نگهداری از دانش.. 78

جدول 4-12 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش.. 79

جدول 4-13 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش.. 80

جدول 4-14: نتایج آزمون رتبه بندی فریدمن81

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...