پایان نامه ارشد: تبیین فرایند وفاداری مشتریان بانکی از طریق سفارشی سازی خدمات شعب بانک |
در محیط رقابتی و پرچالش امروزی، سازمانها بیش از هرچیز، بر ایجاد روابط پایدار و سودآور با مشتریان تأكید میكنند. بازاریابی سنتی در تئوری و عمل، همواره بر جذب مشتریان جدید و افزایش فروش تأكید میكرده است؛ اما امروزه، این دیدگاه تغییر یافته و واقعیتهای جدیدی پیش روی بازاریابان شركتها گشوده شده است.
هدف کلی این تحقیق، تبیین فرایند وفاداری مشتریان بانکی از طریق سفارشیسازی خدمات است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری دادهها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است . در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد مشتریان برتر(ویژه) شعب بانک صادرات گیلان با تعداد 443 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به فرمول کوکران حجم نمونه 206 نفر است که تعداد 240 پرسشنامه با استفاده از روش نمونهبرداری غیراحتمالی در دسترس توزیع شد. در نهایت تعداد 216 پرسشنامه از مشتریان جمعآوری شد و اطلاعات مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.با تجزیه و تحلیل دادهها مشخص گردید که سفارشی سازی خدمات با کیفیت ادراک شده، رضایت مشتری و اعتماد مشتری ارتباط معنیداری دارد اما با وفاداری مشتری رابطه معنیداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتماد مشتری و رضایت مشتری در تقویت و تضعیف ارتباط بین سفارشی سازی خدمات و وفاداری مشتری تاثیری ندارد.
فصل اول کلیات تحقیق
|
- مقدمه
- این مطلب را هم بخوانید :
- تحلیل پوششی داده ها، برنامه ریزی خطی
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-07-01] [ 07:00:00 ب.ظ ]
|