2-2-2- نظریه مدیریت علمی ……………………………………………………………………………… 13

2-2-3- کاربرد مدیریت علمی در آموزش و پرورش ……………………………………………….. 14

2-2-4- نظریه مدیریت اداری ……………………………………………………………………………… 15

2-2-5- کاربرد نظریه مدیریت اداری بر مدیریت آموزشی ………………………………………….. 15

2-2-6- دوران نئوکلاسیک …………………………………………………………………………………. 16

2-2-7- نظریه روابط انسانی ………………………………………………………………………………. 17

2-2-8- تأثیر روابط انسانی بر مدیریت آموزشی ………………………………………………………. 18

2-2-9- نظریه رفتاری ………………………………………………………………………………………. 19

2-2-10 – دیدگاه سیستمی ………………………………………………………………………………… 20

2-2-11- مدیریت آموزشی ………………………………………………………………………………… 21

2-2-12- ویژگیهای مراکز آموزشی ………………………………………………………………………. 23

2-3- تصمیم گیری …………………………………………………………………………………………… 25

2-3-1- مراحل تصمیم گیری ……………………………………………………………………………… 28

2-3-2-انواع تصمیمات ……………………………………………………………………………………… 30

2-3-3- الگوهای تصمیم گیری ……………………………………………………………………………. 35

2-3-3-1- الگوی تصمیم گیری رضایت بخش ……………………………………………………….. 36

2-3-3-2- الگوی باز تصمیم گیری ………………………………………………………………………. 37

2-3-3-3- الگوی لیندبلوم ………………………………………………………………………………….. 39

2-3-3-4-الگوی مرحله ای ………………………………………………………………………………… 39

2-3-3-5- الگوی کارنگی ………………………………………………………………………………….. 40

2-3-3-6- الگوی تصمیم گیری در بحران ……………………………………………………………… 41

2-3-3-7- الگوی تصمیم گیری در آشوب ……………………………………………………………… 42

2-3-4- مهارتهای لازم برای تصمیم گیری توسط مدیران آموزشی ………………………………… 43

2-3-4-1- تمایز بین انواع تصمیم ………………………………………………………………………… 44

2-3-4-2- تعیین اطلاعات لازم برای تصمیم گیری ………………………………………………….. 45

2-3-4-3-  تعیین میزان مشارکت دیگران در تصمیم گیری ………………………………………… 46

2-3-4-4-تنظیم اولویتها برای اقدام ………………………………………………………………………. 46

2-3-4-5- پیش بینی نتایج …………………………………………………………………………………. 47

2-4-مشارکت …………………………………………………………………………………………………. 48

2-4-1- تعاریف مشارکت ………………………………………………………………………………….. 48

2-4-2- اهمیت مشارکت …………………………………………………………………………………… 49

2-4-3- پیش نیازهای مشارکت …………………………………………………………………………… 51

2-4-4- فلسفه مشارکت ……………………………………………………………………………………. 52

2-4-5- فواید مشارکت …………………………………………………………………………………….. 53

2-4-6- تعاریف مدیریت مشارکتی ………………………………………………………………………. 54

2-4-7- لوازم مدیریت مشارکتی ………………………………………………………………………….. 56

2-4-7-1-گرایش به عدم تمرکز ………………………………………………………………………….. 56

2-4-7-2- کاهش بوروکراسی …………………………………………………………………………….. 56

2-4-7-3- ثبات مدیریت …………………………………………………………………………………… 57

 

2-4-7-4- آموزش نیروی انسانی ………………………………………………………………………… 57

2-4-7-5- تغییر و تحول در ساختار اداری ـ آموزشی ………………………………………………. 57

2-4-8- راهکارهای اجرایی مدیریت مشارکتی ………………………………………………………… 58

2-4-8-1- مدرسه محوری …………………………………………………………………………………. 58

2-4-8-2-  فعالیت شورا …………………………………………………………………………………… 58

2-4-8-3-  تشکیل گروههای آموزشی و درسی ………………………………………………………. 59

2-4-9- موانع مدیریت مشارکتی ………………………………………………………………………….. 60

2-4-12- نظریه های مدیریت مشارکتی …………………………………………………………………. 62

2-5- خلاقیت …………………………………………………………………………………………………. 64

2-5-1- پیشینه خلاقیت …………………………………………………………………………………….. 64

2-5-2- اهمیت خلاقیت ……………………………………………………………………………………. 65

2-5-3- تعریف خلاقیت …………………………………………………………………………………… 66

2-5-4- نظریه های خلاقیت ………………………………………………………………………………. 69

2-5-4-1-  نظریه های جهان باستان …………………………………………………………………….. 69

2-5-4-2- نظریه های فلسفی جدید …………………………………………………………………….. 70

2-5-4-3- نظریه های علمی خلاقیت …………………………………………………………………… 71

2-5-4-3-3- نظریه انسان گرائی …………………………………………………………………………. 72

2-5 طبقه بندی خلاقیت …………………………………………………………………………………….. 72

2-5-6 – عناصر خلاقیت …………………………………………………………………………………… 75

این مطلب را هم بخوانید :

 

2-5-7-عوامل مؤثر بر خلاقیت ……………………………………………………………………………. 75

2-5-8- موانع خلاقیت ……………………………………………………………………………………… 77

2-5-9- تکنیک های خلاقیت و نوآوری ……………………………………………………………….. 78

2-5-9-1- تکنیک طوفان مغزی …………………………………………………………………………… 78

2-5-9-2- الگو برداری از طبیعت ………………………………………………………………………… 79

2-5-9-3- تکنیک گروه اسمی ……………………………………………………………………………. 79

2-5-9-4- دلفی ……………………………………………………………………………………………… 80

2-5-9-5- نظام پیشنهادها ………………………………………………………………………………….. 80

2-5-10- ویژگیهای افراد خلاق ………………………………………………………………………….. 81

2-5-11- نقش مدیران مدارس در پرورش خلاقیت …………………………………………………. 82

2-5-12-سازمان خلاق و نوآور …………………………………………………………………………… 84

2-5-13- عوامل مؤثر بر رشد خلاقیت و نوآوری در سازمان ………………………………………. 87

2-5-14- مفاهیم مرتبط با خلاقیت ………………………………………………………………………. 87

2-5-14-1- هوش …………………………………………………………………………………………… 87

2-5-14-2- حل مسأله ……………………………………………………………………………………… 88

2-5-14-3- اختراع ………………………………………………………………………………………….. 89

2-5-14-4- نوآوری …………………………………………………………………………………………. 89

2-5-14-5- کار آفرینی …………………………………………………………………………………….. 90

2-5-14-6- رابطه خلاقیت ، نوآوری و کار آفرینی ………………………………………………….. 90

2-6- پیشینه ی تحقیقات ……………………………………………………………………………………. 90

2-6-1-  تحقیقات داخلی ………………………………………………………………………………….. 90

2-6-2- تحقیقات خارجی …………………………………………………………………………………. 94

فصل سوم : روش تحقیق

3-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………. 97

3-2- طرح کلی پژوهش و رورش تحقیق ………………………………………………………………. 97

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...